Algoritmus na vygenerování 2D hrací plochy

Algoritmy Bludiště Algoritmus na vygenerování 2D hrací plochy

Nedávno jsem narazil na problém, jak náhodně vygenerovat nějakou 2D hrací plochu pro hru například Sokoban a podobné. Nechtěl jsem žádné čtverec s nějakýma překážkami, chtěl jsem automaticky generovanou ohraničenou plochu ve 2D. Chvíli jsem hledal na internetu jak a co, a nenašel jsem nic, protože jsem ani nevěděl pod čím hledat.

Tak jsem vymyslel vlastni jednoduchý algoritmus, který toto splňuje. Kód je napasaný v C#, není zde použitýho nic složitého. Nejsložitější věc, kromě samotného nápadu je List :D

Nápad byl lehce vylepšený (generuje vodu dvou stupňů - neprůchozí a průchozí)a bylo mu přidáno jednoduché grafické rozhraní a větší možnost generování. Umí to nagenerovat více místností (jeskyně), a obsahuje mod alternative který spoji všechny jeskyně které jdou normálně projít do jedné velké. Všechno je to uložení stále ve 2D poli tudíž lze exportovat.

Upraveno do soutěže machr na algoritmy - dungeon generátor


Galerie

Program byl vytvořen v roce 2013.

 

Stáhnout

Staženo 304x (135.25 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů

 

  Aktivity (1)

Program pro vás napsal martinsakra
Avatar
Autor programuje v C# a Javě + dělá v Unity3D

Jak se ti líbí článek?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!


 


Miniatura
Všechny články v sekci
Algoritmy pro bludiště
Miniatura
Následující článek
Generování náhodného bludiště

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!