Konzolové dobrodružství

C++ Pokročilé konstrukce Zdrojákoviště Konzolové dobrodružství

Bude se jednat o textovou hru napsanou v jazyce C a hraje se v konzoli. Příběh si zatím nechám pro sebe, protože ještě není úplně celý. Hra bude obsahovat prvky RPG, barvy, zvuky a díky tomu, že půjde pouze o text, pro každého hráče bude svět jedinečný, pač každý si to představí jinak a to je na tom to pěkné...;)

Tým

V týmu jsem sám, protože grafika asi nebude potřeba...

Plán

Plánuji hru udělat pouze jako konzoli, protože s grafickou částí programování zatím nemám zkušenosti, ale kdybych k tomu během vývoje došel, je možné, že hru předělám do grafické podoby.

EDIT: 19.9.2013

Hra je již hotová, ale nakonec neobsahuje zvuky kvůli mé časové tísni. Vždy je ještě co vylepšovat, ale myslím, že na mou první hru, jsem do toho dal dost... ;)

Archiv je momentálně uzamčen a heslo zde přidám až po skončení soutěže. Zdrojové kódy přidám taktéž po skončení soutěže...

Hodnocení poroty

Zirko (8 bodů) - Kdybych hodnotil jedním slovem, řeknu ŠÍLENOST! Ale šílenost v dobrém slova smyslu. Před X lety bys s tímto udělal pravděpodobně kráter do země. V dnešní době to je nádherná rarita. Rarita, která je zábavná, zvláštně okouzlující a hratelná. Pěkné RPG s nápaditým příběhem, možnostmi na úkor toho co konzole nabízí. Grafiku zde asi nemá smysl řešit, na druhou stranu výstup je pěkně zpracovaný a přehledný. Chyby jsem žádné nenašel, až na sem tam pokažený výpis. Ale to bylo způsobené mojí velikostí konzole. Za mě hodně zajímavý nápad, který se povedl

Vodáček (8 bodů) - Prostě super, text který se píše, ASCII art, příběh, akorát mapa je na můj vkus trošku malá, objevování se dalších částí bludiště, prostě super.
nápad: 10
engine: 10, C je C
hratelnost: 9, je to holt na mě malý
ovládání: 10 ono to ostatně nejde udělat do konzole ani jinak
vzhled: 10 ASCII, postupné objevování světa
zvuky: 0 bohužel nejsou ale mě to nevadí

sdraco (10 bodů) - Jelikož jsem oldschool hráč, měl jsem již delší dobu chuť na nějakou dobrou textovku. Bohužel mě Konzolové dobrodružství vůbec neuspokojilo. Dohrál jsem ho za hodinku a půl a teď chci další, bylo to totiž super! Vždy oceňuji, když si někdo vybere malé sousto a to dovede k naprosté dokonalosti. Možnosti konzole jsou využité na maximum, roguelike žánr, nechybí ASCII art, postupně vypisované písmo, odhalování mapy, souboje, kouzlení, vylepšování vybavení, ukládání hry a samozřejmě dobrý příběh. Trochu jsem se bál toho, že hra jen na začátku vypíše něco typu "musíš najít předmět" a potom to bude jen chození po mapě a mlácení pavouků. Příběh se rozvíjí, potkávají se různé postavy, člověk musí i taktizovat (např. černokněžník má sice silný útok s manou, ale mohu počítat s tím, že mu dojde, tak ho oddělám jen mečem). Rozdělení aktivních polí na T, P a N je geniálně jednoduché a funkční. Kritické předměty jsou vždy dobře hlídány a také za to stojí. Je chválihodné, jak jste dokázali v konzoli vykouzlit les s řekou a mostem, který hlídají strážní, podobiznu hrdiny podle toho co má na sobě nebo zlatou hrobku. Tahle hra je prostě pecka.

Co se týče nedostatků, byly tam nějaké gramatické chyby a když dojde mana, lze stále kouzlit. Volba na kouzlení zmizí, ale klávesa stále reaguje. Je škoda, že s každým pohybem překreslujete obrazovku. Výsledkem je nepříjemné blikání, i když by stačilo jen překreslit starý a nový znak. Nezaznamenal jsem ozvučení. Za mně plný počet, jestli někdy uděláte pokračování, dejte mi vědět!

Míša (10 bodů) - Jakožto laik jsem se tomuto typu her vždy smála, pár jsem jich hrála, pokud se to tak dá říct, protože jsem u nich vydržela nejdéle 5 minut. U Konzolového dobrodružství jsem ale strávila mnohem déle času, hra mě naprosto pohltila a já jí musela dohrát! Jediné mínus jsou chyby v textu, dál nemám co vytknout.


Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2013.

 

Stáhnout

Staženo 496x (44.86 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C

 

  Aktivity (2)

Hru pro vás napsal David Oczka
Avatar
Autor se věnuje vývoji aplikací pro medicínské účely. Nejčastěji používá jazyk C# nebo jazyk systému Matlab. Ale nebojí se ani jiných programovacích jazyků. Okrajově vyvíjí také pro operační systém Android a iOS.

Jak se ti líbí článek?
Celkem (7 hlasů) :
55555


 



 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (3)

Avatar
David Oczka
Redaktor
Avatar
David Oczka:

Přidal jsem to do archívu s hrou, protože jsem nikde neviděl kolonku přidat pouze Zdrojový kód. Tak si to můžeš stáhnout a docela se těším na Tvou kritiku... :P

 
Odpovědět 2.10.2013 11:44
Avatar
Odpovídá na David Oczka
Libor Šimo (libcosenior):

Kde že je ten zdroják? Alebo to nemá byť verejné?

Odpovědět 2.10.2013 13:56
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Libor Šimo (libcosenior)
David Čápka:

Bude tu až se dostanu ke schválení, děláš, jako bys nevěděl, jak to tu funguje :)

Odpovědět 2.10.2013 14:57
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David Oczka
David Čápka:

Čekal jsem to horší :) Jsi šikovný, když včas přejdeš na nějaký moderní jazyk (ideálně C# nebo Javu), tak určitě vytvoříš ještě zajímavější věci. Oba jazyky vycházejí z céčka a k obou tu máš vyčerpávající a podrobné seriály :)

Odpovědět 2.10.2013 17:24
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Oczka
Redaktor
Avatar
David Oczka:

Po vašich reakcích začínám přemýšlet o druhém dílu... :)

 
Odpovědět  +1 3.10.2013 12:19
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David Oczka
David Čápka:

To zní jako skvělá příležitost naučit se C# a objekty ;-)

Odpovědět  +1 3.10.2013 13:17
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Oczka
Redaktor
Avatar
David Oczka:

S OOP již mám nějaké zkušenosti. Ale přemýšlím zdali to udělat v C++ nebo opravdu zvolit něco nového. Každopádně s tím asi ještě nějakou dobu počkám, pač má školní zátěž se začíná mírně zvyšovat... :/

 
Odpovědět 3.10.2013 18:20
Avatar
Martin Horáček:

Na pohled to připomíná Dwarf Fortress. :) Hlavně díky ASCII znakům.

Editováno 7.10.2013 14:19
 
Odpovědět 7.10.2013 14:18
Avatar
Odpovídá na David Oczka
Libor Šimo (libcosenior):

Skutočne veľmi vydarené. Nebol by som čakal, že niekto takéto niečo napíše v céčku.

Odpovědět 22.11.2013 20:01
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
DREAMDEV
Člen
Avatar
DREAMDEV:

príbeh zabitý :D zaujímavá hra :D 8-)

Odpovědět 20.2.2015 15:43
"minulosť je na to aby si odhalil chyby ktoré sa stali a v prítomnosti ich opravil pre lepšiu budúcnosť" - Ja
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 13. Zobrazit vše