Diskuze: Ako vytvorit objekt triedy cez konzolu.

C++ C a C++ Ako vytvorit objekt triedy cez konzolu.

Avatar
rplsicik
Člen
Avatar
rplsicik:

Hladam badam po celom nete, ale nemam nejako štastie a neviem sa dopracovat k riešeniu jednej problematiky.
Ide o toto, mam vytvorenu triedu uzivatel. No cez konzolu chcem mat pristup k explicitnej tvorbe novych objektov tejto triedy.
Cize moja predstava je nasledovna. Pri registracii konzola odomna vypyta meno a heslo, program my sam priradi nejake ID.
Ide mi proste o to vytvorit nejaku databazu o n počte uživatelov ktorych budem dokazat uložit do suboru pri zavolani deštruktora.
Predstavu mam ako by to malo fungovat no chcel by som vas poprosit či by ste mi nevedeli poradit ako urobit tuto "interakciu" alebo aspon odporučit kde by som riešenie problemu našiel.
Ukažte mi prosim smer ;)

Editováno 14.5.2015 22:16
 
Odpovědět 14.5.2015 22:13
Avatar
Jakub Horák
Člen
Avatar
Odpovídá na rplsicik
Jakub Horák:

Napřed si načti (např. do nějakých proměnných) ty data, co chceš dát do té instance. Potom založ tu instanci a třeba pomocí konstruktoru ty data předej té instanci. A potom v destruktoru jednoduše ty data uložená v té instanci zapiš data do toho souboru. :)

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
 
Nahoru Odpovědět 15.5.2015 14:43
Avatar
Odpovídá na Jakub Horák
Libor Šimo (libcosenior):

Destruktor sa pouziva aj na ine funkcie ako na destrukciu?

Nahoru Odpovědět 15.5.2015 16:51
Aj tisícmíľová cesta musí začať jednoduchým krokom.
Avatar
Jakub Horák
Člen
Avatar
Odpovídá na Libor Šimo (libcosenior)
Jakub Horák:

Já nevím, myslel jsem, že tam může být cokoliv, ne? Navíc rplsicik psal, že by se to mělo dělat v destruktoru.

 
Nahoru Odpovědět 15.5.2015 21:13
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Libor Šimo (libcosenior)
patrik.valkovic:

Destruktor je funkce, která se volá před uvolněním objektu z paměti. V destruktoru by se mělihlavně uvolnit prostředky, které třída používala (handlery k souborů, delete ukazatelů). Tak říkajíc "aby po sobě třída ukliddla".

Nahoru Odpovědět  +1 15.5.2015 21:15
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
David Novák
Tým ITnetwork
Avatar
David Novák:

Do destruktoru bych to necpal.. Tam by mělo být jen uklízení po sobě. A pokud by třeba nastala nějaká výjimka, tvůj program to odchytil a začal po sobě uklízet a vypínat se, tak by se ti třeba uložila nějaká nekonzistentní data, nebo tak.. Podle toho, jak bys to měl. Normálně si udělej funkci na ukládání a zavolej ji ve specifických případech, kdy chceš ukládat (tj. třeba před koncem programu)

Nahoru Odpovědět 15.5.2015 23:01
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
rplsicik
Člen
Avatar
rplsicik:

Ospravedlnujem sa že odpovedam až tak neskoro.
Chcem vam podakovat za riešenia :)
To stym deštruktorom som chcel riešit s toho dôvodu že vačšinu funkcii ktore sa mali vykonat počas deštrukcie objektu u nas na prednaškach takto riešili. A nepremyšlal som nad tym proste tak to takmer všetci riešili :)

 
Nahoru Odpovědět 1.6.2015 16:53
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 7 zpráv z 7.