Avatar
derilecek
Člen
Avatar
derilecek:

Dobrý den,

ve zkratce: dostal jsem ve škole úkol vytvořit silniční síť, která bude obsahovat města a vesnice. Města a vesnice mezi sebou mají být propojená, tj je zřejmé, kdo je s kým propojen...

Nežádám tu o nějaký návod atp., jen bych Vás chtěl požádat o nějaké nakopnutí, myšlenku jak na to jít.

Všem děkuji za případnou pomoc. :)


Upřesnění zadání:

  • vytvořit síť několika objektů
  • každý objekt bude mít parametry (nazev, poc. obyvatel, pocet domu atd..)
  • objekty mají být obousměrně propojeny (silnice)
  • celý simulátor má být řešen interaktivně (přidat ves., mesto)
  • aktuální stav uložit a načíst při zapnutí
  • nazvy objektu mohu byt obsaženy max. 1x

jediné, co mi přesně není uplně jasné je to, jak vytvořit dané propoje - "silnice"

 
Odpovědět 25.4.2014 16:46
Avatar
Neaktivní uživatel:

Pomocou http://www.itnetwork.cz/…-linked-list Neviem v akom jazyku to budeš písať, ale princíp je rovnaký pre všetky. Samotný algoritmus si môžeš ľahko vygoogliť :)

Nahoru Odpovědět  +1 25.4.2014 17:39
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Zdeněk Pavlátka:

Tohle je sekce C/C++ a tam myslím linked list není ;)
EDIT: je tam http://www.cplusplus.com/…e/list/list/ , ale tohle je typický příklad grafu a ty se řeší jako pole vrcholů (vesnic, měst) a pole spojnic (silnic), každá spojnice má uloženo mezi kterými vrcholy vede (nejlépe přes indexy).

Editováno 25.4.2014 17:56
Nahoru Odpovědět 25.4.2014 17:53
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
mnauik
Člen
Avatar
mnauik:
  1. Resil bych to tak, ze bych si vytvoril uzly, coz by byly mesta a kazdy uzel by mel seznam dalsich uzlu, s kteryma jsou propojeny.
  2. Dekuji za zajimavy ukol, hned si ho v Jave zkusim. Rad bych te poprosil o podobna zadani ukolu, ktere dostavate ve skole (posli prosim do zprav). Protoze teorie mi problem nedela, spis nejsem moc procvicenej.
Editováno 25.4.2014 18:07
Nahoru Odpovědět 25.4.2014 18:07
minusuj mě, ale zdůvodni to ;)
Avatar
Alesseon
Člen
Avatar
Odpovídá na mnauik
Alesseon:

Tvé řešení je dobré, ale má pár much, první je paměťová náročnost, nejméně potom velikost souboru, tedy přijde mi to tak, druhá pokud bychom šli na rychlost tak mi přijde neefektivní, protože by jsi měl třeba město které by mělo dva vrcholy s městy které jsi už prošel, ale při myšlence jak jsem tvou pochopil by jsi procházel i ta města která mají spoje už vyřešené, zbytečná ztráta času, mohlo by se to ošetřit nějakými podmínkami, ale teď mě napadá jen pole uzavřených cest ale to máš další náročnost na paměť...

Pokud má někdo nějaké výhrady budu rád když mě upozorní. :)

Spíš bych to řešil tím že bych si vytvořil jedno pole cest, každému městu bych přiřadil id/název a potom vytvářel spojnice na základě tohohle... Jak nabídl Zdeněk Pavlátka

derilecek Taky se přikláním, jestli by jsi mi mohl posílat ty úkoly, nejlépe do zpráv, nebo jestli by jsi mi ty mnauiku mohl přeposílat ty úkoly co ti pošle, byl bych moc rád, alespoň bych se o našem programování ve škole nějak zabavil... :)

Nahoru Odpovědět 13.5.2014 20:10
This is a bad day to be human...
Avatar
Alesseon
Člen
Avatar
Odpovídá na Alesseon
Alesseon:

Tedy samozřejmě když budou malé počty měst tak to bude jedno, ale čim více měst tím horší to bude, tedy zdá se mi, jinak je to ale dobré řešení, pro málo cest, a i lepší na pochopení. :)

Nahoru Odpovědět 13.5.2014 20:11
This is a bad day to be human...
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 6 zpráv z 6.