Avatar
vodacek
Redaktor
Avatar
vodacek:

Mám následující značně prokuchanou šablonovou třídu:

// DoubleList.h
template <typename T>
class DoubleList
{
private:
        class Prvek{
        public:
                const T& data;
                Prvek* predchozi;
                Prvek* nasledujici;

                Prvek(const T& d, Prvek* p, Prvek* n):data(d),predchozi(p),nasledujici(n){
                }
        };

        Prvek* prvni;
        Prvek* posledni;
        Prvek* aktualni;
        int pocetPrvku;

public:
        typedef void (*UkFunkce)(const T);
        DoubleList();
        ~DoubleList();

        void Prohlidka(UkFunkce) const;

        class MujIterator{
                Prvek* akt;
        public:
                MujIterator(typename const DoubleList<T>::Prvek*);
                //MujIterator();
                MujIterator(const MujIterator& mit);
                MujIterator operator++();
                MujIterator operator++(int);
                T& operator*();
                T* operator->();
                bool operator==(const MujIterator&);
                bool operator!=(const MujIterator&);
        };

        MujIterator begin();
        MujIterator end();
};

a její následující implementaci:

template <typename T>
typename DoubleList<T>::MujIterator DoubleList<T>::begin(){
        return MujIterator(prvni);
}

template <typename T>
typename DoubleList<T>::MujIterator DoubleList<T>::end(){
        return MujIterator(posledni);
}

template <typename T>
void DoubleList<T>::Prohlidka(UkFunkce u) const{
        MujIterator& i=begin();
        for(; i != end(); i++)
        {
                u(*i);
        }
}

A dostávám následující dvě chyby ze kterejch teda vůbec nejsem moudrej:

error C2662: 'DoubleList<T>::begin' : cannot convert 'this' pointer from 'const DoubleList<T>' to 'DoubleList<T> &'  -- v prohlídce kde volám metodu begin
error C2662: 'DoubleList<T>::end' : cannot convert 'this' pointer from 'const DoubleList<T>' to 'DoubleList<T> &'  -- opet v prohlidce kde volám metodu end

používám visual studio 2010, co sem kde pokazil, nevěděl by někdo? Předem díky.

 
Odpovědět 19.12.2013 11:29
Avatar
vitamin
Člen
Avatar
vitamin:

Chybaju ti const verzie metod begin() a end().
Mas tam ale viacej chyb, trochu opravena verzia by mohla vyzerat takto(netestoval som to):

template <typename T>
class DoubleList
{
private:
       class Prvek{
       public:
               T data;
               Prvek* predchozi;
               Prvek* nasledujici;

               Prvek(const T& d, Prvek* p, Prvek* n):data(d),predchozi(p),nasledujici(n){}
       };

       Prvek* prvni;
       Prvek* posledni;
       Prvek* aktualni;
       int pocetPrvku;

public:
       DoubleList();
       ~DoubleList();

       class MujIterator{
               Prvek* akt;
       public:
               MujIterator(typename DoubleList<T>::Prvek* prvek);               //prvek nemoze byt const
               MujIterator(const MujIterator& mit);
               MujIterator& operator++();               //nech vracia referenciu
               MujIterator operator++(int);
               T& operator*()const;
               T* operator->()const;
               bool operator==(const MujIterator&)const;
               bool operator!=(const MujIterator&)const;
       };


       class MujConstIterator{  //konstantny iterator musi byt zvlastna trieda lebo const nie je tranzitivny
               const Prvek* akt;
       public:
               MujConstIterator(typename const DoubleList<T>::Prvek*);
               MujConstIterator(const MujConstIterator& mit);
               MujConstIterator& operator++();
               MujConstIterator operator++(int);
               const T& operator*()const;
               const T* operator->()const;
               bool operator==(const MujIterator&)const;
               bool operator!=(const MujIterator&)const;
       };

           template<class UkFunkce>
           void Prohlidka(UkFunkce fnc){                //miesto pointra na funkciu pouzi template parameter, takato funkcia/functor sa da inlinovat, pointer na funkciu vecsinou nie
                   for(MujIterator i = begin(); i != end(); ++i)
                   {
                                   fnc(*i);
                   }
                }

           template<class UkFunkce>
           void Prohlidka(UkFunkce fnc) const{
                   for(MujConstIterator i = begin(); i != end(); ++i)
                   {
                                   fnc(*i);
                   }
                }

       MujIterator begin(){return MujIterator(prvni); }
       MujIterator end(){return MujIterator(posledni); }
       MujConstIterator begin()const{return MujConstIterator(prvni); }
       MujConstIterator end()const{return MujConstIterator(posledni); }
       MujConstIterator cbegin()const{return MujConstIterator(prvni); }
       MujConstIterator cend()const{return MujConstIterator(posledni); }
};

Je tam ale stale jedna zavazna chyba. iterator end() by nemal obsahovat posledny prvok, ale prvok co nasleduje za poslednym(naj­jednoduhsie by bolo spravyt aby end vracal iterator na null)

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2013 13:13
Avatar
vodacek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na vitamin
vodacek:

děkuju za komentář, mám to do školy takže si moc nevyberu, takže řešení je přidat konstantní iterátor?

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2013 13:28
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 3 zpráv z 3.