Diskuze: OpenGL - VS linked error

C++ C a C++ OpenGL - VS linked error

Avatar
Xin_
Člen
Avatar
Xin_:

Zdravím...
snažím se v OGL vytvořit okno, mám VS 2013...
a pořád mi vyskakuje tahle chyba:

Chyba   1       error LNK2019: unresolved external symbol "long __stdcall WndProc(struct HWND__ *,unsigned int,unsigned int,long)" (?WndProc@@YGJPAUHWND__@@IIJ@Z) referenced in function "int __cdecl CreateGLWindow(char *,int,int,int,bool)" (?CreateGLWindow@@YAHPADHHH_N@Z)        C:\Users\Patrik\documents\visual studio 2013\Projects\OpenGLWindow\OpenGLWindow\main.obj        OpenGLWindow

Zdroják mám z

http://nehe.ceske-hry.cz/tut_01.php
Odpovědět 7.5.2014 22:33
Zvědavost nás žene vpřed :)
Avatar
Odpovídá na Xin_
Luboš Běhounek (Satik):

Ahoj, pokud se chceš učil OpenGL, doporučil bych ti možná spíš začít třeba v C# s knihovnami OpenTK nebo Tao a nebo JOGL v Javě, učit se najednou C++ a OpenGL člověka dokáže odradit, protože v C++ je jednodušší potkat podobný problém, jaký teď řešíš. C++ se může pak doučit později.

Výše zmíněné knihovny jsou jen wrappery OpenGL - v podstatě to používáš stejně jako v C++, jen se syntaxí C#/Javy.

Pokud se chceš prokousávat přes OpenGL nadále v C++, tak si zkontroluj, jestli máš u linkeru dobře nastavené cesty.
Případně se to nesnažíš kompilovat jako 64bit program s 32bit knihovnou.

Nahoru Odpovědět 7.5.2014 22:57
:)
Avatar
coells
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
coells:

Heh, zrovna dneska jsem optimalizoval vertex shadery na vyšší počet dynamických objektů... no pain, no game.

OpenGL fakt není hračka pro začátečníky, spíš než wrapper bych doporučil Unity a podobné, protože i u wrapperu musíš přesně vědět, co děláš.

 
Nahoru Odpovědět 7.5.2014 23:26
Avatar
Xin_
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Xin_:

cesty jsou dobré a kompiluju to jako win32

Nahoru Odpovědět 9.5.2014 16:34
Zvědavost nás žene vpřed :)
Avatar
Maxfx
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Xin_
Maxfx:

No ty tu tutorialy jsou zastaralé doporučuji použít glew knihovnu kde jsou navíc extenze a doporučuji se wrapperu nad OpenGL vyhnout(psát si vlastní - píšeme a není to prdel :-) ) je opravdu nepříjemné a těžké.Někde špatně linkuješ knihovnu
to se stává často a osobně si myslím ,že to bude starýma knihovnama :D Používej OpenGL 3.3 minimálně jinak to zbytečně louská na Cpu.

Nahoru Odpovědět 11.5.2014 8:12
Být ovládán znamená být sledován, pod dohledem, špehován, veden, uzákoněn, reglementován, ohrazen, indoktrinován, pře...
Avatar
Xin_
Člen
Avatar
Odpovídá na Maxfx
Xin_:

někde... všechny knihovny jsou tam kde maji být, ale ve výstupu jsem si všimnul... tohohle:
1> Unused libraries:
1> glut32.lib
1> glui32.lib
1> glaux.lib

Nahoru Odpovědět 11.5.2014 15:27
Zvědavost nás žene vpřed :)
Avatar
Maxfx
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Xin_
Maxfx:

Prostě použij GLEW a na tohle se vykašli ....

Nahoru Odpovědět 11.5.2014 18:24
Být ovládán znamená být sledován, pod dohledem, špehován, veden, uzákoněn, reglementován, ohrazen, indoktrinován, pře...
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 7 zpráv z 7.