Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
Rasta_Man
Člen
Avatar
Rasta_Man:14.4.2013 15:23

Ahoj hele mám takový dotaz, chtěl bych udělat hru ale nevím jestli mám vkládat objekty pomocí pole souřadnic nebo jako pole s hodnotami jako je 1,0,2,0 atd.

 
Odpovědět
14.4.2013 15:23
Avatar
Petr Nymsa
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Rasta_Man
Petr Nymsa:14.4.2013 15:26

Asi jsem nepochopil co potřebuješ. Mapu ? To stačí pomocí pole, kde třeba 0 bude voda, 1 zeď atd. Potom jestli chceš uložení třeba pozice hráče, tak si ho uložíš do txt, třeba jenom přes CSV... ale říkám, nevím přesně co požaduješ. Rozveď tvůj problém :)

Nahoru Odpovědět
14.4.2013 15:26
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Rasta_Man
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Rasta_Man:14.4.2013 15:28

No přesně to jsem myslel no. Ale nevěděl jsem zda bude lepší právě používat pole s hodnotami jako 0-voda, 1-zeď. Nebo jako třeba udělat pole kde zeď má např. souřadnice x-0,y-1. Doufám že jsi pochopil :)

 
Nahoru Odpovědět
14.4.2013 15:28
Avatar
Petr Nymsa
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Rasta_Man
Petr Nymsa:14.4.2013 16:00

Jo takhle. No možná i záleží na složitosti terénu. Ale asi bych to řešil čistě číselně..

Nahoru Odpovědět
14.4.2013 16:00
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Rasta_Man
David Hartinger:14.4.2013 16:19

Udělej si pole i list. Pole na mapu a list na pohyblivé objekty.

Nahoru Odpovědět
14.4.2013 16:19
You are the greatest project you will ever work on.
Avatar
Rasta_Man
Člen
Avatar
Rasta_Man:14.4.2013 16:27

Jo děkuji vám jsem se právě nemohl rozhodnout :)

Editováno 14.4.2013 16:27
 
Nahoru Odpovědět
14.4.2013 16:27
Avatar
paanoik
Člen
Avatar
paanoik:14.4.2013 16:44

Záleží od konkrétního modelu a velikosti mapy, zaplněnosti, potřebné rychlosti čtení.

Např. pokud budeš mít mapu 100000x100000 polí, který bude z 99% poušť, tak je zbytečný ji držet celou v paměti. Taky se zamysli, že jestli máš ty objekty všechny stejně velký.

Konkrétně naopak ukládání objektů do pole i se souřadnicemi tě donutí vytvořit si nějaký kolizní manažer, díky kterému budeš moci pak jednoduše kdykoliv přidat ty větší objekty, případně lepší operace s mapou.

 
Nahoru Odpovědět
14.4.2013 16:44
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na paanoik
David Hartinger:14.4.2013 16:51

Iterovat mapou třeba 100x100 pokaždé, když se chci pohnout je opruz. To máš 10.000 objektů jen pro terén a musíš je projet všechny, aby jsi se podíval, co je okolo tebe. A to samé platí i pro další objekty, všichni se musí projet se všema. V 2D poli stačí kouknout na souřadnice, je to z časové složitosti konstantní operace. Kolize mezi pohyblivými objekty už bude hračka když jich bude na mapě pár set.

Nahoru Odpovědět
14.4.2013 16:51
You are the greatest project you will ever work on.
Avatar
paanoik
Člen
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
paanoik:14.4.2013 16:56

Tam právě začínají ty finesy s mapou. Samotné bloky se pak jakoby odzoomují a vytvoří jejich zjednodušená reprezentace (pro pathfinding), což jde stromově řešit do nekonečna. Díky tomu vlastně i vykreslování mapy lze jednoduše (a efektivně) řešit výpěrem správných sektorů.

Ale jak jsem psal, záleží na přesném použití. Na 2D strategiích, pathfindingu a vůbec mapování, už mám něco naběháno, a každý z běžně používaných principů má svá pro i proti. Záleží od konkrétních požadavků.

 
Nahoru Odpovědět
14.4.2013 16:56
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 9 zpráv z 9.