Diskuze: Algoritmus pro vygenerování výškové mapy

C# .NET .NET (C# a Visual Basic) Algoritmus pro vygenerování výškové mapy American English version English version

Avatar
Michael Olšavský:

Zdravím, potřeboval bych poradit s generací výškové mapy. Zkoušel jsem to pomocí Juliovy množiny, ale to dělalo až moc nesouměrné obrazce atd. Našel jsem ještě algoritmus diamond-square(v češtině je se tomu říká prý mlhovina). Nikde jsem ale nenašel implentaci pro C#. Také jsem zkoušel využívání souřadnic s náhodnými vlnami přes Sinus, ale to neřešilo tu výšku tak, aby vypadala jako kopec. Máte nějaké nápady? Děkuji

 
Odpovědět 9.6.2013 13:31
Avatar
Michael Olšavský:

Má někdo nějaké nápady?

 
Nahoru Odpovědět 9.6.2013 19:43
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michael Olšavský
David Čápka:

Výškovou mapu tu generoval Luboš Běhounek (Satik). Koukal jsi na perlinův šum? Myslím, že se k tomu používá.

Nahoru Odpovědět 9.6.2013 20:11
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michael Olšavský:

JJ. Před chvílí jsem našel nějaký hotový, ale takový kód...
http://www.itnetwork.cz/dev-lighter/109

 
Nahoru Odpovědět 9.6.2013 20:22
Avatar
Homo
Člen
Avatar
Odpovídá na Michael Olšavský
Homo:

Take muzu doporucit perlinuv sum, da se pouzit skoro na vse. Pouzival jsem ho u stare verze Jafara. Kod jsem prepisoval z nejakeho prikladu C++ do Javy.

Nahoru Odpovědět 9.6.2013 20:25
1010011 1000101 1011000
Avatar
Odpovídá na Michael Olšavský
Luboš Běhounek (Satik):

Pro generovani heightmap je dobry algoritmus takovy, ze jen na heightmapu aplikuješ různé šumy (s různou "hustotou" a s různou amplitudou a různým rozsahem).

Nahoru Odpovědět 9.6.2013 20:28
:)
Avatar
Odpovídá na Homo
Michael Olšavský:

Našel jsem nějaký C++ kód na Wikipedii. Je to možné? Tam to vypadá nějak jednoduše. Narozdíl od toho co jsem našel předtím.
http://cs.wikipedia.org/…AFv_%C5%A1um

 
Nahoru Odpovědět 9.6.2013 20:28
Avatar
Homo
Člen
Avatar
Nahoru Odpovědět 9.6.2013 20:33
1010011 1000101 1011000
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Perlinův šum je dobrý, ale nejlepší výsledky co jsem zatím viděl byly pomocí ridged multifractal. Přesný algoritmus bohužel neznám, jen zhruba tuším, jak to funguje. :-(

Nahoru Odpovědět 9.6.2013 21:29
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 10.