Avatar
bajtcz
Člen
Avatar
bajtcz:

Zdravím, v monogame pracuji na menší hře stylu v klasickém stylu 2D tile. Během průchodu světa se generují pořád nové Tily pomocí Perlin Noise. A teď zpět k mému problému, jakou datovou strukturu mám použít pro ukládání toho "světa" do paměti? Nejvíce ideální se mi zdálo klasické dvourozměrné pole [,], ale to není dynamické. Pak jsem ještě zkoušel jagged arraye, ale ty se mi taky moc nezdály.

Díky za pomoc ;)

 
Odpovědět  -1 13.3.2015 15:34
Avatar
Gramli
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět  -1 13.3.2015 20:23
Kdo to říká ten to je...
Avatar
bajtcz
Člen
Avatar
Odpovídá na Gramli
bajtcz:

Lze, dokonce muzu vlozit i list do listu, ale to bude defakto stejny jak ty Jagged Arrays.

 
Nahoru Odpovědět 13.3.2015 20:24
Avatar
Gramli
Redaktor
Avatar
Odpovídá na bajtcz
Gramli:

A v cem ti nevyhovuje jagged array nebo list?

Nahoru Odpovědět 13.3.2015 20:37
Kdo to říká ten to je...
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na bajtcz
Jan Vargovský:

O jak velkou mapu půjde? V jakých směrech se půjde hýbat?

 
Nahoru Odpovědět 13.3.2015 20:48
Avatar
Odpovídá na bajtcz
Petr Čech (czubehead):

Možná bys mohl do listu ukládat chunky, které by byly dvourozměrná pole.

Nahoru Odpovědět 13.3.2015 22:13
Why so serious? -Joker
Avatar
bajtcz
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Čech (czubehead)
bajtcz:

To bych mohl, ale jak budu hledat rychle souřadnice chunků než pomocí for. Když bude těch chunků hodně, tak hledáním se ztratí dost času.

 
Nahoru Odpovědět 14.3.2015 12:03
Avatar
Odpovídá na bajtcz
Petr Čech (czubehead):

Tak můžeš udělat ještě to, že budeš mít pole o velikosti 9 a vždy budeš vědět, že třeba na indexu 4 bude aktuální chunk a pod. Potom když se chunk změní tak tam budeš muset ty data zpřeházet a natahat ta zbývající z nějaké databáze nebo tak, to můžeš navíc dělat v jiném vlákně. A chunk by nebyl jen prostě pole, ale přidal bys tomu ještě vlastnosti jako souřadnice a hledal podle nich.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
Nahoru Odpovědět 14.3.2015 13:41
Why so serious? -Joker
Avatar
Gramli
Redaktor
Avatar
Odpovídá na bajtcz
Gramli:

A co treba si vytvorit nejakou standartni tridu pro vsechny casti mapy, ktera v sobe bude udrzovat data a navic metody pro praci s daty. List pak v sobe bude udrzovat tyto tridy.

Nahoru Odpovědět 14.3.2015 13:51
Kdo to říká ten to je...
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 9 zpráv z 9.