Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
bajtcz
Člen
Avatar
bajtcz:13.3.2015 15:34

Zdravím, v monogame pracuji na menší hře stylu v klasickém stylu 2D tile. Během průchodu světa se generují pořád nové Tily pomocí Perlin Noise. A teď zpět k mému problému, jakou datovou strukturu mám použít pro ukládání toho "světa" do paměti? Nejvíce ideální se mi zdálo klasické dvourozměrné pole [,], ale to není dynamické. Pak jsem ještě zkoušel jagged arraye, ale ty se mi taky moc nezdály.

Díky za pomoc ;)

 
Odpovědět
13.3.2015 15:34
Avatar
Gramli
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na bajtcz
Gramli:13.3.2015 20:23

v monogame nelze pouzit list<T>??
http://www.itnetwork.cz/…kolekce-list

Nahoru Odpovědět
13.3.2015 20:23
Kdo to říká ten to je...
Avatar
bajtcz
Člen
Avatar
Odpovídá na Gramli
bajtcz:13.3.2015 20:24

Lze, dokonce muzu vlozit i list do listu, ale to bude defakto stejny jak ty Jagged Arrays.

 
Nahoru Odpovědět
13.3.2015 20:24
Avatar
Gramli
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na bajtcz
Gramli:13.3.2015 20:37

A v cem ti nevyhovuje jagged array nebo list?

Nahoru Odpovědět
13.3.2015 20:37
Kdo to říká ten to je...
Avatar
Jan Vargovský
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na bajtcz
Jan Vargovský:13.3.2015 20:48

O jak velkou mapu půjde? V jakých směrech se půjde hýbat?

 
Nahoru Odpovědět
13.3.2015 20:48
Avatar
Petr Čech
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na bajtcz
Petr Čech:13.3.2015 22:13

Možná bys mohl do listu ukládat chunky, které by byly dvourozměrná pole.

Nahoru Odpovědět
13.3.2015 22:13
the cake is a lie
Avatar
bajtcz
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
bajtcz:14.3.2015 12:03

To bych mohl, ale jak budu hledat rychle souřadnice chunků než pomocí for. Když bude těch chunků hodně, tak hledáním se ztratí dost času.

 
Nahoru Odpovědět
14.3.2015 12:03
Avatar
Petr Čech
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na bajtcz
Petr Čech:14.3.2015 13:41

Tak můžeš udělat ještě to, že budeš mít pole o velikosti 9 a vždy budeš vědět, že třeba na indexu 4 bude aktuální chunk a pod. Potom když se chunk změní tak tam budeš muset ty data zpřeházet a natahat ta zbývající z nějaké databáze nebo tak, to můžeš navíc dělat v jiném vlákně. A chunk by nebyl jen prostě pole, ale přidal bys tomu ještě vlastnosti jako souřadnice a hledal podle nich.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+2,50 Kč
Řešení problému
Nahoru Odpovědět
14.3.2015 13:41
the cake is a lie
Avatar
Gramli
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na bajtcz
Gramli:14.3.2015 13:51

A co treba si vytvorit nejakou standartni tridu pro vsechny casti mapy, ktera v sobe bude udrzovat data a navic metody pro praci s daty. List pak v sobe bude udrzovat tyto tridy.

Nahoru Odpovědět
14.3.2015 13:51
Kdo to říká ten to je...
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 9 zpráv z 9.