Diskuze: c#

C# .NET .NET (C# a Visual Basic) c# American English version English version

Avatar
Jan Mareš
Člen
Avatar
Jan Mareš:

Ahoj a děkuji za přijetí,jsem začínající programátor který se to teprve .Učím se c# a jsem teprve na začátku a baví mne to ale stále mám pochyby o tomto jazyku.Dlouho jsem přemýšlel zdali c# a nebo c++ a více mne to táhlo k c++.Ale zvolil jsem c# všichni mi ho doporučovali.A nedávno jsem viděl video ve kterém jeden programátor c# vůbec nedoporučuje že je to prý jen skriptovací jazyk.A ohledně programování omezený.Tak si říkám zda jsem neudělal chybu nerad by jsem ztratil roky učením špatného jazyka jako to bylo kdysi ohledně pascalu.Dále jsem koukal na to že ve visual studiu jsou dvě různé kompilace debug a release,rád by jsem se optal jaký je mezi nimi rozdíl,Nic moc jsem o tom nenašel,pochopil jsem jen že debug je pro testování a release je pro hotový software.Rád by jsem o tom věděl více jak to celé funguje,nechci znát jen kod. A ještě mám jeden dotaz jaké máte zkušenosti z učením dvou a více jazyků najednou,neměli jste v tom chaos či neplete se to? u mne by se jednalo o c# a html-tedy spíše css a php děkuji za odpovědi.

 
Odpovědět 11. září 21:46
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Mareš
patrik.valkovic:

C# rozhodně není skriptovací jazyk ale plnohodnotný jazyk, ve kterém naprogramuješ prakticky cokoliv. Dle mého názoru je to nejmodernější jazyk z největší šestky (C++, C#, Java, JavaScript, PHP, Python). Pokud začínáš, je úplně jedno který jazyk se naučíš, základní konstrukce jsou všude stejné. Debug a Release se liší například v optimalizaci finálního kódu a podobně. Pro začátek ti pouze stačí, že DEBUG verze zapíná DEBUG makro, nic víc vědět nepotřebuješ. Pokud jsi začal se C#, tak bych s ním pokračoval. C++ je mnohem těžší jazyk.

Nahoru Odpovědět  +2 11. září 22:25
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Josef Kuchař (Pepa489):

Podle mě je nejmodernější Růst, ale ten se ještě tolik neprosadil

Nahoru Odpovědět 11. září 22:29
2x piš, jednou debuguj
Avatar
Martin Dráb
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Mareš
Martin Dráb:

C# je na nic

To záleží, co programuješ. Pokud potřebuješ opravdu využít výkon, tak dost na nic je (tzn. optimalizace kódu ti dá hrozně práce). Ale pro běžné aplikace není důvod C# nepoužít (pokud ti nevadí závislost na .NETu).

Debug vs. Release

Liší se nastavením projektu. Jak píšeš, Debug je určen pro ladění, Release pro "produkční nasazení". V Debug překladač neoptimalizuje, což mj. znamená, že každému řádku kódu v podstatě odpovídá kus strojového kódu, takže se dá dobře kroovat, dávat breakpointy, prohlížet si stavy proměnných atd. Při Release se provádějí různé optimalizace, takže už např. nelze vždy ztotožnit každý řádek zdrojového kódu se se skupinou instrukcí... a některé proměnné vůbec neexistují v paměti – špatně se krokuje, breakpointy nemusí fungovat, prohlížení hodnot proměnných za běhu také ne. Výsledný kód je ale o hodně rychlejší.

Nahoru Odpovědět 11. září 22:32
2 + 2 = 5 for extremely large values of 2
Avatar
Jan Mareš
Člen
Avatar
Jan Mareš:

Děkuji za odpovědi zde dávám odkaz na oné video: https://www.youtube.com/watch?… Dále se chci ještě optat jak je to s učením dvou a více jazyků najednou,chci umět i vytvářet webové stránky takže u mne by se jednalo k c# o css a php. Html z veliké části znám.

 
Nahoru Odpovědět 11. září 23:00
Avatar
Odpovídá na Jan Mareš
Michal Štěpánek:

Když už se učíš C# a chceš k tomu i web, tak se mrkni na ASP.NET, protože tam C# využiješ taky.

Nahoru Odpovědět 12. září 9:14
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
50P
Člen
Avatar
Odpovídá na Jan Mareš
50P:

Já osobně jsem se nejdříve naučil pořádně C# (učil jsem se asi tři roky pořádně, potom zbylé roky "jen tak, aby se neřeklo") a pak až jsem se pustil do webovek. A jak už tady bylo dříve řečeno, je celkem jedno, jaký jazyk se učíš, není problém přejít z jednoho na druhý. Ovšem při učení více jazyků si dej pozor na to, aby se ti nepletly jednotlivé příkazy :D

//EDIT

Jinak za mě osobně C# jen dopručuji ;) na naučení základů programování to stačí a potom hravě přejdeš na C++

Editováno 13. září 16:15
 
Nahoru Odpovědět 13. září 16:14
Avatar
Marian Benčat
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Mareš
Marian Benčat:

On tam neřekl že je c # scruptovaci jazyk, ale vyjádřil se dost nešťastně, pro nováčky. Mluvím o hotových enginech, kde se pak samotná hra - jeji logika scriptuje v nějakým jazyce. V hodně enginech (unity, unreal, cryengine,..) Je to i třeba Lua, Javascript a C#. Kde třeba c # je používány v unity a nově i cryengineu právě na děláni a pohaneni herní logiky (mono)
Odtamtud se pak volají api, které už musí být maximálně optimalizovane a tak je v c/c++ a často i přímo v asm. Přes injectnuty asm libky

Editováno 13. září 20:02
 
Nahoru Odpovědět 13. září 20:01
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 8.