Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
tetriarch29:

Ahoj, všechny zdravím. Jmenuji se Tetriarch a rád bych se tu všech kompetentních lidí na něco zeptal. Totiž celkově toužím stát se herním vývojářem nebo aspoň programátorem v takové branži zda profesionálně či jako hobby to už je věc jiná, ale jde mi o to, že jsem se vždy o tuto dráhu snažil skrze C++ s pomocí SDL API. Přišlo mi to jako fajn - né zrovna složité řešení, ale čím déle jsem o to více usiloval bylo jedno kam jsem se dostal nakonec mi nezbyla motivace, protože pokroky, které jsem činil prostě byly neskutečně zanedbatelné. Kamarád mi na to doporučil pustit C++, protože mu přijde, že tento jazyk už nemá takový potenciál jako třeba právě C# nebo Java... Osobně Javě se moc věnovat nechci, rád bych se věnoval hrám především na PC. Jsem windowsový uživatel, takže logicky něco spíše pro windows.. Rád bych proto znal názor někoho, kdo se třeba stará i o zdejší online-studenty programátorských kurzů, zda C# by mohla být vhodná cesta... Rád bych se pouštěl do různých herních žánrů a to i do těch komplexních... Jsem tu nový a tak uplně nevím ještě jak to tu chodí. Mám vystudovanou obchodní akademii a v tom oboru se prostě nechytám, na vš nemám peníze a tak bych se rád asopň touto cestou dostal k povolání, které jak doufám by mě mohlo zajímat... ;) Předem děkuji za odpověď....

 
Odpovědět 30.9.2013 19:18
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
Michal Žůrek (misaz):

C# odstraní několik problému c++ a c. Nicméně takové ty herní pecky se píší v c++, protože je potřeba větší výkon.

Nahoru Odpovědět 30.9.2013 19:23
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Theodor Johnson:

Ale zase málokdo dokáže vytvořit takovou hru aby potřeboval vyšší výkon spojený s c++, to je spíše pro týmy o více lidech

Nahoru Odpovědět  +1 30.9.2013 19:25
Přecházím na "Cross-Platform Development"
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
Michal Žůrek (misaz):

no tak jestli se tím chce profesionálně živit.

Nahoru Odpovědět  +1 30.9.2013 19:26
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Ano, C# může být vhodná cesta, aspoň pro začátek, vývoj v něm jde rychleji než v C++.

C# (popř. Java) jsou pro tvorbu jednodušších her a naučení se principů tvorby her dostatečné, i když pro opravdu AAA hry je už pak mnohem vhodnější C++ a 99% všech velkých studií hry píše v C++.

Jinak záleží na tom, co se chceš naučit - jestli se chceš naučit všechny části tvorby her (což bys využil v menší společnosti) nebo třeba jen nějakou část.
Ve velkých firmách obvykle mají na různé části různé lidi - třeba jeden člověk (v opravdu velkých firmách i třeba celý tým) programuje nástroje, další vykreslovací engine, další zvukový engine, další fyziku...

A školu na to nepotřebuješ, stačí umět programovat a znát nějakou tu základní matiku - matice, goniometrické funkce, vektory :) .

Nahoru Odpovědět 30.9.2013 19:45
:)
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
tetriarch29:

Mockrát děkuji za Tvou odpověď no - jasně, že v konečný fázy bych se spíš zabýval vývojem enginu hry. Toolkity a podobný věci uplně nejsou moje kafe... Ale tak z počátku samozřejmě bych rád dokázal naprogramovat celý projekt sám. Mým celkovým snem... by bylo psát RPG, RTS a Tower Defense hry. Jasný, chápu, lítám s v obláčcích. Ale, proč by toho nemělo jít dosahnout? Nikdo neříká že chci Blizzardum nakopat zadek s hrou lepší než je Diablo. Jinak umět programovat - chápu, že to asi stačí, ale pro získání zaměstnání? Ani bez kurzu, že by se šlo uplatnit?

 
Nahoru Odpovědět 30.9.2013 21:53
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
tetriarch29:

ještě jsem se chtěl zeptat - v případě c# jakou literaturu krom online tutoriálů byste mi asi na tohle doporučili? Krom devbook.cz bych rád využil tutorial na http://msdn.microsoft.com/…ary/aa288436(v=vs.71).aspx

 
Nahoru Odpovědět 30.9.2013 21:55
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
(Téměř) neaktivní:

Z knih bych doporučil Microsoft Visual C# 2010 Krok za Krokem:
http://knihy.cpress.cz/…-c-2010.html

 
Nahoru Odpovědět 30.9.2013 22:01
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
Odpovídá na (Téměř) neaktivní
tetriarch29:

Díky Ti moc, už vím co chci k ježíšku :D

 
Nahoru Odpovědět 30.9.2013 22:04
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
(Téměř) neaktivní:

Není zač, přijde mi jako jedna z více kvalitnějších a hlavně je téměř aktuální.

PS: Anglicky vyšlo i nové vydání C# 2012 Step by Step (Bohužel není česky)
http://shop.oreilly.com/…145356765.do

 
Nahoru Odpovědět 30.9.2013 22:08
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
Luboš Běhounek (Satik):

Pokud chceš v programování se někam dostat nebo nějakou hru naprogramovat, tak se rozhodně připrav, že to zabere spoustu času - ideálně několik hodin denně :).

Pro získání zaměstnání je ideální mít aspoň něco na ukázku, klidně i nedokončeného - když jsem poprvé sháněl práci jako programátor, tak jsem ukazoval svoje "rozdělané" RPG (Mělo název Projekt Diablo 3, mám ho tu někde v profilu na devbooku) a vzali mě, i když tam nic moc nefungovalo, jen se generovala a kreslila mapa a šlo s postavou chodit po mapě (a to se často někde zasekávala, protože nedokázala správně najít cestu).

Jinak ideální by bylo, kdyby jsi nám řekl, co už ovládáš, podle toho ti lépe poradíme vhodný tutoriál - jestli už ovládáš nějaké základy nebo máš problém i s cykly a podmínkami.

Nahoru Odpovědět 30.9.2013 22:12
:)
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
tetriarch29:

Mno doposud jsem programoval v C++ za použití SDL API.

Výsledky mých pokusů a snah dopadly takto:

Dva nedokončené větší projekty... de fakto fakt jen pokusy...

http://d-2.wz.cz/botr.rar

http://d-2.wz.cz/01/RI.rar

Jsou to spustitelné projekty i s kodem a projektovým souborem...

 
Nahoru Odpovědět 30.9.2013 23:01
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
Luboš Běhounek (Satik):

Programoval jsi to podle nějakých tutoriálů nebo sám? Nemyslím teď samotné vykreslování přes SDL, ale zbytek.

Zvládneš třeba sám napsat algoritmus, který by do pole vygeneroval nějaké náhodné hodnoty a pak vypsal tu největší?

Nahoru Odpovědět 1.10.2013 0:35
:)
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
Luboš Běhounek (Satik):

Jinak pak v C# doporučuji do začátku XNA nebo možná spíš SharpDX (XNA už není dále vyvíjeno).

Nahoru Odpovědět 1.10.2013 0:36
:)
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
tetriarch29:

Něco podle tutoriálů něco jsem si vyvinul sám. Třeba to, aby se lod šoupala směrem za myší je kompletně moje práce.

No tvůj příklad, vytvořil bych pole s nějakým množstvím indexů. pomocí rand()a nějakého cyklu bych do něj naházel nějaké hodnoty. A pak porovnáváním těch hodnot mezi sebou bych docílil aby se do výstupu dostala ta nejvyšší. Aspoň mě tedy lepší řešení nenapadá.

 
Nahoru Odpovědět 1.10.2013 4:15
Avatar
vitamin
Člen
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
vitamin:

C++ je system level language a zameriava sa na tieto domeny:

  1. Operacne systemy, embedded systemy... Tam kde treba pristupovat priamo k HW.
  2. Hard real-time systemy kde treba zarucit deterministicke chovanie programu.
  3. High performance systemy. Vsade kde treba vyuzit vykon hw na maximum.

Hry patria hlavne do kategorie 3.

C#, Java... su jazyky ktore su urcitym kompromisom. Vyvoj v nich je jednoduhsi a tym padom aj rychlejsi a lacnejsi ako v c++, cena za to je ale relativna pomalost (casto krat je ale lacnejsie kupit silnejsi hw ako zaplatit viac programatorov).

Kym nebudes programovat na hernom engine ktory bude limitovany dnesnim HW alebo dakej jeho sucasti tak c++ nepotrebujes.
Takze ako zaciatocnik si kludne vyber C#/Javu.

 
Nahoru Odpovědět 1.10.2013 7:48
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
Petr Nymsa:

Ještě poradím, je tu MonoGame přímá nadstavba XNA, která podporuje i jiné platformy než Desktop. Takže pokud si vybereš do začátků C# zkus tedy MonoGame nebo SharpDX

Nahoru Odpovědět 1.10.2013 10:37
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
Odpovídá na vitamin
tetriarch29:

opravdu jen začínám... takže diky za pomocnou radu

 
Nahoru Odpovědět 1.10.2013 20:30
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
Luboš Běhounek (Satik):

Doporucuji ze zacatku zacit co nejjednodussimi hrami - klidne neco na zpusob tetrisu :) , mas vetsi sanci, ze je dokoncis, nez kdyz si rovnou naplanujes rozsahle mmorpg.

Bavi-li te rpg, doporucuji zacit treba krokovym rpg, kde se hrdina pohybuje po celych kostickach, klidne zatim ovladaneho klavesnici po prazdne mape.
Pote pridat editaci terenu nebo nahodne generovani, kolize s terenem (voda/skala), staticke objekty a nakonec nepratele s nejakou ai.

Nahoru Odpovědět 1.10.2013 20:48
:)
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Lukáš Hruda (Luckin):

Tetris není tak jednoduchý, jak vypadá :D

 
Nahoru Odpovědět  +1 1.10.2013 20:51
Avatar
Odpovídá na Lukáš Hruda (Luckin)
Luboš Běhounek (Satik):

Ja vim, ale porad je jednodussi nez mmorpg :D

Nahoru Odpovědět 1.10.2013 20:52
:)
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
tetriarch29:

No nejdriv si musim přesně ujasnit čeho se chytit... a jak začít... takže začnu se učit c# tady na webu a budu makat ve visualku - další tutoše jsou na microsoftu. Potom až budu něco umět se budu pouštět do SharpDX protože XNA už se nevyvíjí...

Vývoj - > jednodušší hry a časem RPG v nejjednodušších hodnotách...

 
Nahoru Odpovědět 1.10.2013 21:57
Avatar
Martin Gabriel:

Podle mě - pokud umíš základy z C++ a orientuješ se v OOP, tak ty tutorialy jen tak proleť, aby sis ujasnil syntaxi a přečetl si nějaké špeky. A rovnou se do něčeho pusť.
Zastávám názor, že až něco budeš potřebovat vědět, tak si to vygooglíš. ;)

Nahoru Odpovědět  +1 2.10.2013 13:18
"Be the change you want to see in the world" - Michael Scofield
Avatar
Jan
Člen
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
Jan:

Vyvíjet hry můžeš na různých úrovních, zjednodušeně řečeno máš tři možnosti.
Nativní DirectX/OpenGL
XNA/Mono což je již trochu vysokoúrovňovější nástroj
A vzít rovnou nějaký hotoví Engine.

Co se týče první možnosti je nejtěžší, nejdelší a nejnáročnější jak z programátorského tak matematického hlediska, výhodou je že pak opravdu rozumíš tomu co se v nitru programu děje a jsi schopen to maximálně efektivně využít a jak říkal Satik hodně profesionálních studií si vyvíjí vlastní engine práce přímo proti DirectX/OpenGL, Satik tu zmiňoval SharpDX to jsou v podstatě knihovny zpřístupňující DirectX pro C#, programoval jsem DirectX jak v C# tak v C++ a můžu ti poradit že to už se ten C# ani nevyplatí kód je podobně složitý jen pomalejší.

/*Kdyby jsi chtěl programovat takto a váhal mezi DirectX a OpenGL, tak jsou téměř stejné, DirectX je trochu modernější a najdeš na něj víc příkladů a OpenGL je zase více multiplatformní*/

Co se týče Xna a Mono osobně tomu moc nefandím, vím že jsou hodně pomalé zvlášť XNA ale neprogramoval jsem v tom tolik abych si to dovolil soudit, osobně ti radím tímto směrem nejít ale jistě se najdou lidé co se mnou budou nesouhlasit :)

Co se týče zvolení již existujícího enginu a naučení se práci v něm: Je to více méně nejlepší volba pokud ti jde o to prostě a zkrátka udělat hru, nedovolí ti to tolik co práce s directX ale vývoj hry je mnohonásobně pomalejší a rozhodně neplatí že by jsi nemohl programovat profesionálně hry jen se znalostí enginu, hodně studií (Krom AAA, tam je to výjimka) používá enginy a je to zajímavá volba, ale občas je to více o porozumění tomu enginu než o programování v tomto směru bych ti doporučil buďto Unity3D nebo Unreal Engine, v unity se programuje buď v Javascriptu nebo v C# a pokud umíš základy C++ C# se naučíš velice snadno a rychle. Oba enginy jsou pro profesionální použití placené ale jinak mají verzi zdarma.

Takže moje rada zní programovací jazyk se naučíš, když už umíš programovat není to tak těžké, pokud chceš opravdu rozumět programování her nauč se DirectX/OpenGL pod C++, pokud chceš vidět své výsledky v reálném časovém rozmezí a jde ti o to udělat hru, zvol nějaký Engine. ;)

Co se týče zdrojů odkud se čerpat a učit:
Pro naučení se programovacích jazyků určitě doporučuji tutoriály na Devbooku obzvláště C# je tu velmi dobře sepsaný, pokud chceš hodně dobře umět C++ tak určitě doporučuji knihu Mistrovství v C++.

Pokud chceš dělat DirectX nejlepší kniha je 3D Game Programming with DirectX 11 je to asi nejlepší titul pro DirectX, krom toho mohu doporučit stránku http://www.rastertek.com/ o dobré knize pro OpenGL nevím ale na stránce co jsem výše zmiňoval jsou i nějaké tutoriály na openGL

Pokud chceš dělat pod Enginem tak krom fór mohu poradit aby jsi si onen engine stáhl a potom pracoval podle video návodů co jsou na youtobe, osobně se mi to osvědčilo a je to asi nejlepší možnost jak do enginů proniknout.

A abych nezapomněl co by sis měl k čemu stáhnout
pro DirectX určitě vývojové prostředí Visual Studio (DirectX stejně není multiplatformní takže ničemu neublížíš)
http://www.microsoft.com/…dows-desktop

A také je potřeba DirectX SDK kde jsou knihovny pro vývoj pod DirectX
http://www.microsoft.com/…details.aspx?…

Pokud chceš vyvíjet OpenGL tak radím IDE QT Editor, je do skvělé IDE pro C++ a má OpenGL přímo integrované
http://qt-project.org/downloads

Pokud chceš dělat pod Enginem tak odkaz na Unity je zde:
http://unity3d.com/unity/download

A UDK zde:
http://www.unrealengine.com/udk/downloads/

A hodně štěstí :) občas je to boj ale stojí to za to ;)

Editováno 2.10.2013 21:56
Nahoru Odpovědět  +4 2.10.2013 21:54
Cogito ergo sum
Avatar
KlimiCZ
Člen
Avatar
Odpovídá na Jan
KlimiCZ:

Hezký soupis mě by se to ani nechtělo psát :D (I++);

Nahoru Odpovědět  -1 3.10.2013 6:21
Nesnaž se zakrýt něco, co jsi provedl úmyslně. Svět je tak malý, že dotyčný se to stejně dozví.
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
Odpovídá na Jan
tetriarch29:

Teda tak teď mám vydažený dech! Vůbec teď netuším, co si z toho vzít.

V c++ jsem vyvíjel za pomocí SDL API. Což jsem se učil právě proto, že jsem se nechtěl učit DirectX protože s dX se člověk musí učit i WinAPI. To jsem docela vzdal jakože to prostě bych se ani za rok nikam nedostal. => SDL mi přišlo jako cesta.

Osobně jsem tedy se snažil o engine. Vykreslování, testování kolize, změna stavu aplikace (menu, hra, credits,....) ale nějak mě pustila motivace či co. Nebo jsem si prostě vzal příliš velké sousto bo na to prostě nemám.

Vzít engine a učit se.... osobně jsem pár enginů stahoval a snažil se v nich nějak učit, ale když se stahne engine je to halda kódu ve, kterým je kopice věcí, kterým nerozumím. Spousta nových f-cí atd. A pro mě je těžké se v tom orientovat. Takže když to tak vemu suma sumárum c# by pro začátek a pochopení jak to ve hře choí a tak měl být asi dostatečný. Ikyž vždy jsem byl zástupcem C++, ale tak nějak mi přijde, že je to dost těžký jazyk pro mě...

 
Nahoru Odpovědět 3.10.2013 8:36
Avatar
Odpovídá na Jan
Vojtěch Pospíchal:

Prosím nepoužívej výraz JavaScript pro Unity. JavaScript je silně zavádějící název pro ten jazyk. V oficiální dokumentaci to nazývají UnityScriptem.

 
Nahoru Odpovědět 3.10.2013 8:46
Avatar
Jan
Člen
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
Jan:

Rozhodně tě od C# nechci odrazovat, osobně jsem to měl tak že jsem začal na C# SharpDX a dneska se učím nativní DirectX v C++, jen upozorňuji že pokud zvolíš SharpDX budeš to mít lehčí jen o trochu, nebudeš muset používat ukazatele a budeš moci na GUI používat prvky z WinForm ale jinak jsou kódy téměř totožné.

Nahoru Odpovědět 3.10.2013 9:15
Cogito ergo sum
Avatar
Odpovídá na Jan
Luboš Běhounek (Satik):

Rozdíl v rychlosti mezi C# a C++ není tak zásadní, pokud DX/OGL používáš rozumně, tak rozdíl v rychlosti vykreslování je v řádech jednotek, maximálně několika málo desítek procent, což pokud to není AAA hra nijak zásadně nevadí.

Pokud bys tu hru dělal zatím jen v 2D, tak máš s XNA tak obrovskou výkonovou rezervu, že je zbytečné sahat po něčem jiném, viz třeba moje rozdělaná strategie (XNA, http://www.youtube.com/watch?… ) , kde jsem měl i při nahrávání obrazovky 1800 fps (jinak kolem 3000fps) :)

A rozdíl v rychlosti napsání toho kódu možná není u vykreslování tak velký, ale přece jenom tam je. A u psaní logiky hry také, hlavně pro začátečníka, který stráví v C++ spoustu času lovením různých chyb spojených s ukazately nebo memoryleaky.

A pokud dokáže napsat slušnou hru v C#, už pro něj nebude tak velký problém kdykoliv přejít na C++ a napsat slušnou hru tam :)

Nahoru Odpovědět 3.10.2013 9:22
:)
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Jen pro inspiraci, co se dá v C# napsat :)

http://www.youtube.com/watch?…

Nahoru Odpovědět 3.10.2013 9:32
:)
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
tetriarch29:

Pro mě je hlavní problem to že jeslti opět začnu plavat v celým dění ohleně tvorby her, tak to buddu muset vzít od začátku. Takže mě nakonec veme bud c# a sharpDX nebo C++ a dX tak ted si to musím nějak rozdělit protože s dx prijde i WinAPI

 
Nahoru Odpovědět 3.10.2013 14:43
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
tetriarch29:

Jestli tohle si delal ty sam tak to jsi borec teda !

 
Nahoru Odpovědět 3.10.2013 14:43
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
tetriarch29:

Ten odkaz vede na projekt psany v c++ a DX 11ce

 
Nahoru Odpovědět 3.10.2013 14:45
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
Luboš Běhounek (Satik):

ja delal jen tu strategii

ajo, to jsem si nevsiml, predchozi verzi ty planety mel v xna

Nahoru Odpovědět 3.10.2013 14:57
:)
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
tetriarch29:

mmno prave tu strategii myslim na to bych hlavu nemel tyjo

 
Nahoru Odpovědět 3.10.2013 15:11
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
Luboš Běhounek (Satik):

Kdyz si to rozlozis na mensi casti, tak tam v podstate neni nic moc sloziteho, jde jen o to nejakym polem reprezentovat mapu, tu vykreslovat (projedes kazde policko a vykreslis odpovidajici obrazek) a postupne pak pridavat editaci, mazani, animace...

Nahoru Odpovědět 3.10.2013 15:41
:)
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
tetriarch29:

no já tedy nevím zda jsi videl co jsem tu dával odkazy.... ale myslim že komplexností kodu - ten je tam taky tak opravdu nedostihuju ... holt asi vemu c++ opět do ruky a půjdu v začátcích no...

 
Nahoru Odpovědět 3.10.2013 19:08
Avatar
Maxfx
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Maxfx:

no to jsi trošku pleteš se shadery ty mají svůj jazyk

Nahoru Odpovědět 5.10.2013 23:25
Být ovládán znamená být sledován, pod dohledem, špehován, veden, uzákoněn, reglementován, ohrazen, indoktrinován, pře...
Avatar
Maxfx
Redaktor
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
Maxfx:

Direct se vykašli a použij OpenGl s freeglut pro c++ je to jednodušší pro začátek jenom tě upozorním , že c++ není na pár měsíců je to těžký jazyk a aby jsi byl dobrý programátor tak to nějaký pátek potrvá.U C++ máš plnou kontrolu co program dělá např u správy paměti kde u java-like jazyků jako je chválený C# apod.. se moc starat nemusíš , protože je to řešeno jinak než u C++, scriptování se používá lua binding u her , tutoriály nehe...takže asi tak

Editováno 5.10.2013 23:42
Nahoru Odpovědět  ±0 5.10.2013 23:39
Být ovládán znamená být sledován, pod dohledem, špehován, veden, uzákoněn, reglementován, ohrazen, indoktrinován, pře...
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
Odpovídá na Maxfx
tetriarch29:

Na komplexnostech podobných jako DirectX apod. jsem selhal proto chci začínat jednodušejc...

 
Nahoru Odpovědět 6.10.2013 1:09
Avatar
Maxfx
Redaktor
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
Maxfx:

DirectX je jenom framework vrstva

Nahoru Odpovědět 6.10.2013 11:47
Být ovládán znamená být sledován, pod dohledem, špehován, veden, uzákoněn, reglementován, ohrazen, indoktrinován, pře...
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
tetriarch29:

dyt o tom mluvim žejo :D proč asi říkám že jsem raději začínal na SDL? Akorat jsem prostě padl na tlamu z nedostatku motivace ... od programka jsem dal pracky pryč na rok ... takže se chci k tomu vrátit... tedy nechci se vracet k sdl chci prostě něco jednoduššího abych prostě mohl co nejsnáze chápat ty systémy a tak abych si to osahal jak to v tý hře funguje

Editováno 6.10.2013 12:26
 
Nahoru Odpovědět 6.10.2013 12:23
Avatar
vitamin
Člen
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
vitamin:

Ak sa ti zdá SDL zložité tak sa do DirectX alebo OpenGL ani nepoúšťaj... :D

 
Nahoru Odpovědět 6.10.2013 13:02
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
tetriarch29:

složitý ani až tak moc ne, ale spíš prostě sám bez komunity a motivace se člověku učí blbě i html :D a to ani není programovací jazyk :D

Editováno 6.10.2013 17:23
 
Nahoru Odpovědět 6.10.2013 17:22
Avatar
Odpovídá na Maxfx
Luboš Běhounek (Satik):

Myslíš, že nevím, že shadery se píšou v jiném jazyce? Bylo to na ukázku, že i když je základ hry v C#, tak výsledek může vypadat dobře :)

On tu píše, že programoval v SDL C++ a přišlo mu to zdlouhavé a ty mu doporučíš C++ a GLUT, což je v podstatě to samé, jen místo DX by využíval OGL?

Nahoru Odpovědět 7.10.2013 8:57
:)
Avatar
Maxfx
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 7.10.2013 10:48
Být ovládán znamená být sledován, pod dohledem, špehován, veden, uzákoněn, reglementován, ohrazen, indoktrinován, pře...
Avatar
Odpovídá na Maxfx
Luboš Běhounek (Satik):

Ja bych taky asi mel problemy s dokoncovanim neceho v C++ (to mam obcas uz i v C#) :)

Hlavne kdyz clovek na necem dela sam a treba po dni programovani neni ve hre v podstate nic noveho videt... :)

Nahoru Odpovědět 7.10.2013 10:59
:)
Avatar
Maxfx
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Maxfx:

Jako člověk si nabije hubu při programování a je to jedno v jakém jazyku :D

Nahoru Odpovědět 7.10.2013 11:22
Být ovládán znamená být sledován, pod dohledem, špehován, veden, uzákoněn, reglementován, ohrazen, indoktrinován, pře...
Avatar
Maxfx
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Maxfx:

Tak skus OGL třeba tě chytne já používám freeglut ta je udržovaná

Nahoru Odpovědět 7.10.2013 11:27
Být ovládán znamená být sledován, pod dohledem, špehován, veden, uzákoněn, reglementován, ohrazen, indoktrinován, pře...
Avatar
Odpovídá na Maxfx
Luboš Běhounek (Satik):

Nemám žádný důvod přecházet na OGL, nic bych tím nezískal.

To leda že bych přešel rovnou na Unity nebo GameMaker :)

Nahoru Odpovědět 7.10.2013 11:34
:)
Avatar
rainbof
Člen
Avatar
rainbof:

...
Dosáhne tetriarch29 někdy požadovaného skillu ? Budou banány stát ještě někdy 2kč/kg ? A co na to Jan Tleskač ?
(toto pochopí asi spíš komixová sekce)

...

když to shrnu, tazatel tápe a nad projektem myšlenkově vyhořel. A vy mu řeknete jdi do c# jak kdyby šlo o výlet do parku.

Analogicky k tomu je to jako situace s autoservisem přijede tam chlápek ve škodovce s tim že nemá moc peněz ale že mu to nejede dobře kopce. Načež vy mu poradíte aby si koupil ještě motorku a následně se s kolegou hádáte o tom zda má motorka či auto účinější spalování.

WTF ?

 
Nahoru Odpovědět 7.10.2013 11:37
Avatar
Maxfx
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 7.10.2013 11:43
Být ovládán znamená být sledován, pod dohledem, špehován, veden, uzákoněn, reglementován, ohrazen, indoktrinován, pře...
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na rainbof
David Čápka:

"A vy mu řeknete jdi do c# jak kdyby šlo o výlet do parku" - Oproti C++ jde o výlet do parku, navíc použije znalosti, co dosud má.

"Načež vy mu poradíte aby si koupil ještě motorku" - Ta věta nedává smysl, žádná analogie v na danou situaci v ní není. Stejně jako nedává smysl kolik stojí banány.

"Následně se s kolegou hádáte" - Jsi na diskusním fóru, ano, zde se diskutuje.

"WTF" - Ano, WTF.

Nahoru Odpovědět  +1 7.10.2013 11:44
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na rainbof
Luboš Běhounek (Satik):

Kdyz jsem zacinal programovat, tak vetsinou, kdyz jsem neco rozdelal a nedokoncil, tak tim hlavnim impulzem bylo to, ze jsem se na necem zasekl.

Treba ten C# je pro zacatecniky vhodnejsi, je jednodussi nez C++, nehrozi ti tam tolik problemu jako v C++ (ukazatele apod.,), odpada nudne psani hlavickovych souboru...

Nahoru Odpovědět  +1 7.10.2013 11:52
:)
Avatar
rainbof
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
rainbof:

jasně a co turbo pascal (vtip) ? ten je pro začátečníky...

hele pokud děláš hru a nejde o plácání v allegru nebo SDL a myslíš to vážně tak C++
C# je dobrý na data a podobný bussiness věci.

výkoný kód by měl být výkonný. V C++ se zasekneš stejně jako v c# a jeho království cool knihoven na všechno.

Už je to vaše obhajování c# a javy za každou cenu všude poněkud monotóní. to že jsou c# a Java moderními jazyky neznamená že jsou vhodné na všechno. Stejně jako bych nedělal redakční systém v c++ bych nedělal seriózní vývoj v c#.

práci čest.

 
Nahoru Odpovědět  ±0 7.10.2013 20:07
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na rainbof
Kit:

Dokud budou vývojáři v C# a Javě plácat anemické třídy, budou aplikace pomalé a nespolehlivé. Programy v C# a Javě jsou rychlé, pokud se to s nimi umí.

Co si představuješ pod pojmem "výkonný kód"? Pro mne je to kód, který je v třídách.

Ve většině jazyků, včetně C#, Javy, C++, D, PHP, Pythonu a dalších se dá dělat seriózní vývoj. Záleží jen na schopnostech vývojáře, jak s tím jazykem umí pracovat.

A přestaň sem tahat politiku. Nejsme na to zvědaví.

Nahoru Odpovědět  ±0 7.10.2013 20:26
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na rainbof
Luboš Běhounek (Satik):

Evidentně jsi C# neviděl ani z rychlíku, zkus si ho někdy nainstalovat a něco v něm napsat.

Pro tvorbu menších her je právě C# / Java ideální - ušetří ti čas a ty jednoduché hry obvykle nejsou tak náročné, abys tam poznal ten rozdíl ve výkonu - několika (desítek) procent.

Je mi fuk, jestli mi hra běží třeba 1000 fps nebo 1500 fps, monitor stejně zobrazí jen 60 (120) obrázků za sekundu.
A hlavně ji mám napsanou mnohem rychleji. :)

Aspoň se rychleji naučí základy tvorby her, přejít na jiný jazyk, když bude potřebovat, už může kdykoliv.

C++ se vyplatí až u AAA her.

Editováno 7.10.2013 20:43
Nahoru Odpovědět  +1 7.10.2013 20:42
:)
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
tetriarch29:

Tak po delší době čumím na devbook a koukám že se tu lidi nějak hádáte a mě se to nikde ani nezobrazuje... čili.

Rád bych poděkoval za diskusi... a abych to tu teda uzavřel. Tak všem děkuji za linky na různé tutoše, literaturu apod.

A mé rozhodnutí padlo takto. Jsem sám, a pracovat jako vývojář bych rád, ale se sny je třeba to nepřehánět, takže jakožto samotář vezmu c# a budu se učit v něm, až v něm něco budu umět, tak se opřu o xna nebo sharpdx ještě se uvidí... Až budu mít nějaký trochu koukatelný projekt aspon z půlky hotov tak se zkusím po práci poptat. C++ a DirectX popřípadně OpenGL... no, jako sám se takhle HC učit nebudu... dokud si opravdu neověřím že na to mám... a to zjistím jedině tak že zvládnu aspon to snazší... Ještě jednou všem děkuji...

 
Nahoru Odpovědět  +1 21.10.2013 1:11
Avatar
Old Account
Člen
Avatar
Old Account:

Ked budes iba citat nejake prakticky bezvyznamne tutorialy, nic ti do neda. Prehliadaj cudzie kody (open source), upravuj ich podla seba, toto ta nauci programovat, nie nejake nezmyselne citanie.

Nahoru Odpovědět 21.10.2013 1:34
"If you keep your eye on the profit, you’re going to skimp on the product. But if you focus on making really gre...
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
Odpovídá na Old Account
tetriarch29:

tak když si přečtu základy o c# tak asi to uplně nesmyslné nebude nemyslíš? Jasný, že nehodlám číst článek s nějakým algoritmem bez úmyslu ten algoritmus nějak rozvinout či komponovat do svých projektů a různě ho modifikovat... ;) s tím už jsem trošku ztotožněn když jsem zhruba před rokem ještě programoval v c++... njn rok je pryč já hoddně zapomněl a c# se mi teď jeví jako volba... prošel jsem si tu pár článků a zkusil si už něco i napsat a prostě nějak mi přijde ten jazyk jakoby více user-friendly ve smyslu že se líp pamatují f-ce a tak... možná jen pocit ale jsem si jist že mi ten jazyk půjde do žil rychleji než c++

 
Nahoru Odpovědět 21.10.2013 8:20
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na tetriarch29
Kit:

Některé tutoriály jsou bezvýznamné, jiné jsou kvalitní. Podstatné je vlastní experimentování s naučenými znalostmi. I v případech, kdy kód nakonec nepoužiješ.

Nahoru Odpovědět 21.10.2013 8:24
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
tetriarch29
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
tetriarch29:

Tak jasné že jo, já jen měl nutkavost vysvětlit že bezvýznamné čtení tutošů není moje záležitost :D

 
Nahoru Odpovědět 21.10.2013 8:37
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 63 zpráv z 63.