Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
jt.e
Člen
Avatar
jt.e:1.5.2016 16:11

Ahoj. Potřebuji poradit, snažím se svým způsobem vyrobit něco jako je nástroj plechovka v grafických editorech. Na netu jsem sice našel hotová řešení, ale já se snažím přijít proč nefunguje právě toto:

unsafe void ColorReplace(BGR from, BGR to, int X, int Y, int W, int H, int width, byte* map)
{
    int index = (Y * width) + (X * 3);
    BGR color = new BGR(index, map);

    if (0 != color.CompareTo(to) && 0 == color.CompareTo(from))
    {
        map[index] = to.b;
        map[index + 1] = to.g;
        map[index + 2] = to.r;

        if (Y > 0) ColorReplace(from, to, X, Y - 1, W, H, width, map);
        if (X > 0) ColorReplace(from, to, X - 1, Y, W, H, width, map);
        if (Y < H - 1) ColorReplace(from, to, X, Y + 1, W, H, width, map);
        if (X < W - 1) ColorReplace(from, to, X + 1, Y, W, H, width, map);
    }
}

private unsafe void PaintBucket(int X, int Y, Color from, Color color, ref Bitmap bmp)
{
    BitmapData bd = bmp.LockBits(new Rectangle(0, 0, bmp.Width, bmp.Height),
                         ImageLockMode.ReadWrite, PixelFormat.Format24bppRgb);
    try
    {
        BGR fromcolor = new BGR(from);
        BGR tocolor = new BGR(color);
        byte* line = (byte*)bd.Scan0.ToPointer();
        ColorReplace(fromcolor, tocolor, X, Y, bmp.Width, bmp.Height, bd.Stride, line);

    }
    catch (Exception ex)
    {
        MessageBox.Show(ex.Message, "Chyba při vypnění barvou!", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error);
    }
    finally
    {
        bmp.UnlockBits(bd);
    }
}

private void pictureBox1_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e)
{
    Bitmap bmp = (Bitmap)pictureBox1.Image;
    PaintBucket(e.X, e.Y, bmp.GetPixel(e.X, e.Y), paColor.BackColor, ref bmp);
    pictureBox1.Image = bmp;
}

BGR:

[StructLayout(LayoutKind.Sequential, Pack = 1)]
public unsafe struct BGR : IComparable
{
    [MarshalAs(UnmanagedType.U1)]
    public byte b;
    [MarshalAs(UnmanagedType.U1)]
    public byte g;
    [MarshalAs(UnmanagedType.U1)]
    public byte r;

    public Color ToColor()
    {
        return Color.FromArgb(r, g, b);
    }

    public int CompareTo(object obj)
    {
        BGR oth = (BGR)obj;
        int val = r.CompareTo(oth.r);
        if (val != 0) return val;
        val = g.CompareTo(oth.g);
        if (val != 0) return val;
        return b.CompareTo(oth.b);
    }

    public BGR(Color c)
    {
        b = c.B;
        g = c.G;
        r = c.R;
    }

    public BGR(int index, byte *data)
    {
        //tady někdy vyhazuje to vyjímku a hlásí: *data = Cannot dereference 'data'. The pointer is not valid
        b = data[index];
        g = data[index+1];
        r = data[index+2];
    }
};

Nechápu jak ten pointer může být 0

tady je odkaz na zkušební projekt:
http://www32.zippyshare.com/…7y/file.html

 
Odpovědět
1.5.2016 16:11
Avatar
Odpovídá na jt.e
Michael Škrášek:1.5.2016 16:32

Nevim sice jak plechovka funguje a už vůbec jak tvůj kód, ale proč to normálně neudělat pomocí vlny?

http://www.itnetwork.cz/…y-v-bludisti

Nahoru Odpovědět
1.5.2016 16:32
"I choose a lazy person to do a hard job. Because that person will find an easy way to do it. " Bill Gates
Avatar
jt.e
Člen
Avatar
Odpovídá na Michael Škrášek
jt.e:1.5.2016 16:42

v mém kódu se o výplň stará metoda ColorReplace, její zpracování by se pro zjednodušení dalo přepsat takto (tady zpracovávám pouze byte[,]) :

static void ObjectReplace(byte find, byte to, int X, int Y, ref byte[,] map)
        {
            if (map[Y, X] == find && map[Y, X] != to)
            {
                map[Y, X] = to;

                if (Y > 0) ObjectReplace(find, to, X, Y - 1, ref map);
                if (X > 0) ObjectReplace(find, to, X - 1, Y, ref map);
                if (Y < map.GetUpperBound(0)) ObjectReplace(find, to, X, Y + 1, ref map);
                if (X < map.GetUpperBound(1)) ObjectReplace(find, to, X + 1, Y, ref map);
            }
        }

Což funguje.

Editováno 1.5.2016 16:43
 
Nahoru Odpovědět
1.5.2016 16:42
Avatar
jt.e
Člen
Avatar
Odpovídá na Michael Škrášek
jt.e:1.5.2016 18:34

ale proč to normálně neudělat pomocí vlny? Mě ani tak nejde o to jakým způsobem to udělat, ale o vysvětlení proč to nefunguje tak jak jsem to udělal. A proč to hlásí chyby?

 
Nahoru Odpovědět
1.5.2016 18:34
Avatar
Odpovídá na jt.e
sadlomaslox25:1.5.2016 20:38

tak nejak nechapu pro tam michas ref (ktery vubec nema smysl v dane ukazce) a proc je tam unsafe kdyz se da s bitmapama pracovat normalne pres pole a taky proc tam mas rekurzi na praci s bitmapou kdyz rekurze je pomala a taky je limitovana velikosti stacku ktery je defaultne 1MB (coz ve tvem pripade kde jedno vnoreni stoji minimalne 14 bajtu znamena ze program spadne po +- po 74 000 vnorenich coz +- odpovida obrazku velikosti 271*271 px).

 
Nahoru Odpovědět
1.5.2016 20:38
Avatar
vodacek
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na sadlomaslox25
vodacek:1.5.2016 20:55

práce s bitmapou přes pointery je mnohonásobně rychlejší

 
Nahoru Odpovědět
1.5.2016 20:55
Avatar
jt.e
Člen
Avatar
Odpovídá na sadlomaslox25
jt.e:1.5.2016 21:24

Máš pravdu ref je tam zbytečný stejně jako pár dalších věcí, jsem prostě zkoušel všecko - i nesmysly.

Ale jak píše vodacek je to rychlejší, přistupovat přes pixely se nedá, zvláště, když potřebuji editovat bitmapy, které mají často i víc 8000x8000 px.

 
Nahoru Odpovědět
1.5.2016 21:24
Avatar
Odpovídá na vodacek
sadlomaslox25:1.5.2016 21:52

jako chapu ze pointery jsou rychlejsi ale na mem (hodne trivialni) pripade me to dela rozdil 1100 vs 850 ms ve prospech pointeru coz nevidim zase jako velkou vyhru. (testovano na obrazku 10 000x 11 000, x64 release).

normal:

Stopwatch sw=Stopwatch.StartNew();
var bitmap = new Bitmap(Path);
var data = bitmap.LockBits(new Rectangle(0, 0, bitmap.Width, bitmap.Height), ImageLockMode.ReadWrite, PixelFormat.Format24bppRgb);
var totalSize = data.Stride*data.Height;
var workArray = new byte[totalSize];
Marshal.Copy(data.Scan0, workArray, 0, totalSize);
for (int y = 0; y < data.Height; y++)
{
    var offset = y * data.Stride;
    for (int x = 0; x < data.Width; x ++)
    {
        workArray[x*3 + offset] = 150;
    }
}
Marshal.Copy(workArray, 0, data.Scan0, totalSize);

bitmap.UnlockBits(data);

MessageBox.Show("elapsed: " + sw.Elapsed.TotalMilliseconds);

unsafe:

Stopwatch sw = Stopwatch.StartNew();
var bitmap = new Bitmap(Path);
var data = bitmap.LockBits(new Rectangle(0, 0, bitmap.Width, bitmap.Height), ImageLockMode.ReadWrite, PixelFormat.Format24bppRgb);
byte* pixel = (byte*) data.Scan0.ToPointer();

for (int y = 0; y < data.Height; y++)
{
    var offset = y*data.Stride;
    for (int x = 0; x < data.Width; x++)
    {
        pixel[x * 3 + offset] = 150;
    }
}
bitmap.UnlockBits(data);
MessageBox.Show("elapsed: " + sw.Elapsed.TotalMilliseconds);
 
Nahoru Odpovědět
1.5.2016 21:52
Avatar
jt.e
Člen
Avatar
jt.e:2.5.2016 0:00

Takže jsem to upravil pro pole, ale na padání programu to nemá žádný vliv.

       private void ColorReplace(BGR from, BGR to, int X, int Y, int W, int H, int width, byte[] map)
       {
           int index = (Y * width) + X * 3;

           if (from.IsSame(index, map))
           {
               map[index++] = to.b;
               map[index++] = to.g;
               map[index] = to.r;

               if (Y > 0) ColorReplace(from, to, X, Y - 1, W, H, width, map);
               if (X > 0) ColorReplace(from, to, X - 1, Y, W, H, width, map);
               if (Y < H - 1) ColorReplace(from, to, X, Y + 1, W, H, width, map);
               if (X < W - 1) ColorReplace(from, to, X + 1, Y, W, H, width, map);
           }
       }

       private void PaintBucket(int X, int Y, Color from, Color color, Bitmap bmp)
       {
           BitmapData bd = bmp.LockBits(new Rectangle(0, 0, bmp.Width, bmp.Height),
                                ImageLockMode.ReadWrite, PixelFormat.Format24bppRgb);

           int datasize = bd.Stride * bd.Height;

           byte[] data = new byte[datasize];

           try
           {
               BGR fromcolor = new BGR(from);
               BGR tocolor = new BGR(color);

               Marshal.Copy(bd.Scan0, data, 0, datasize);
                ColorReplace(fromcolor, tocolor, X, Y, bmp.Width, bmp.Height, bd.Stride, data);

           }
           catch (Exception ex)
           {
               MessageBox.Show(ex.Message, "Chyba při pokusu vyplnění barvou!", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error);
           }
           finally
           {
               Marshal.Copy(data, 0, bd.Scan0, datasize);
               bmp.UnlockBits(bd);
           }
       }

       private void pictureBox1_MouseDown(object sender, MouseEventArgs e)
       {
           Bitmap bmp = (Bitmap)pictureBox1.Image;
           PaintBucket(e.X, e.Y, bmp.GetPixel(e.X, e.Y), paColor.BackColor, bmp);
           pictureBox1.Image = bmp;
       }
}

   struct BGR
   {
       public byte b, g, r;

       public BGR(Color c)
       {
           b = c.B;
           g = c.G;
           r = c.R;
       }

       public bool IsSame(int index, byte[] arr)
       {
           if (arr[index++] != b) return false;
           if (arr[index++] != g) return false;
           return (arr[index] == r);
       }
   }

testováním jsem zjistil, že aplikace padá pokud zpracovává více než určitý počet bodů (asi 5000). Takže chyba je v metodě ColorReplace

void ColorReplace(...)
{
 ...
 ColorReplace(...);
 ColorReplace(...);
 ColorReplace(...);
 ColorReplace(...);
}

Dá se nějak takováto metoda ošetřit aby nedošlo (asi) k přetečení?

Editováno 2.5.2016 0:02
 
Nahoru Odpovědět
2.5.2016 0:00
Avatar
Odpovídá na jt.e
Luboš Běhounek Satik:2.5.2016 9:16

místo rekurze použij třeba zásobník Pointů

Nahoru Odpovědět
2.5.2016 9:16
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Odpovídá na jt.e
sadlomaslox25:2.5.2016 10:23

proc tam mas rekurzi na praci s bitmapou kdyz rekurze je pomala a taky je limitovana velikosti stacku ktery je defaultne 1MB (coz ve tvem pripade kde jedno vnoreni stoji minimalne 14 bajtu znamena ze program spadne po +- po 74 000 vnorenich coz +- odpovida obrazku velikosti 271*271 px)

 
Nahoru Odpovědět
2.5.2016 10:23
Avatar
jt.e
Člen
Avatar
jt.e:2.5.2016 18:45

Jasně chápu, takže špatné řešení problému. Díky za reakce.

Editováno 2.5.2016 18:46
 
Nahoru Odpovědět
2.5.2016 18:45
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 12 zpráv z 12.