Diskuze: Engine pro 2d hru

C# .NET .NET (C# a Visual Basic) Engine pro 2d hru American English version English version

Avatar
Garrom Orc Shaman:

Zdravím všechny, chtěl bych dělat videohru ale nevím v čem ji udělat, byla by to 2D-SideScroll stříleřka (jako třeba metal slug), potřeboval bych doporučit nějaký engine ve kterém jde použít C#.
Původně jsem chtěl použít unity3D (ano dá se použít i pro 2D, od verze 4 podporuje 2D režim určený pro tvorbu dvou rozměrných her) ale mám rozbitý počítač a kamarád byl tak hodný že mi jeden půjčil .... Netbook s 1Gb ram
a intel atom a k tomu integrovanou shity- intel grafiku a winXp, to je důvod proč nemůžu použít unity3D a také nejsou optimalizované pro winXp.
nezná někdo nějaký dobrý 2D engine ?

Odpovědět 13. května 16:49
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
David Endrych:

Tak použij XNA (Monogame) framework.
Je zde na něj tutoriál http://www.itnetwork.cz/csharp/monogame

 
Nahoru Odpovědět  +2 13. května 16:56
Avatar
Odpovídá na David Endrych
Garrom Orc Shaman:

jde to nainstalovat i do SharpDevelop 3.0 Portable ? visual studio nepoužívám protože nemá portable verzi.
Jestli ano tak to nevypadá vůbec špatně

Nahoru Odpovědět 13. května 17:01
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
David Endrych:

tak to nevím

 
Nahoru Odpovědět 13. května 19:43
Avatar
Nahoru Odpovědět 13. května 20:16
Každé rozhodnutí a každý krok v životě nás někam posune. Bohužel jen některé nás posouvají dopředu.
Avatar
Odpovídá na Michal Haňáček
Garrom Orc Shaman:

Wave Engine vypadá velice, velice dobře, jinak XNA používat nemůžu protože vyžaduje visual studio a já mám s VS nějaké problémy s registry.... stejně by se mi do počítače nevešel.
mimochodem píše se tam že to je component based ...... snad tím nemyslí že budu přetahovat ikony, to bych se vrátil na začátek (na začátku jsem používal GM)
EDIT : asi se komponenty myslí jako má unity např. kolider, rigidbody, script atd.

Editováno 13. května 20:40
Nahoru Odpovědět 13. května 20:39
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
Odpovídá na Michal Haňáček
Garrom Orc Shaman:

nefunguje :-( nemáš odkaz na verzi která běží pod winXP ?

Nahoru Odpovědět 13. května 20:46
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
Michal Haňáček:

Fiu, to nemám. Musel bych hledat a předpokládám že to zvládneme oba stejně dobře, čili nemá smysl abychom se tím oba zdržovali :).

Nahoru Odpovědět 13. května 21:22
Každé rozhodnutí a každý krok v životě nás někam posune. Bohužel jen některé nás posouvají dopředu.
Avatar
Nahoru Odpovědět 13. května 23:11
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
Luboš Běhounek (Satik):

SharpDX, ale je to jen DirectX wrapper, takže si tam všechno musíš napsat sám.
Případně Monogame, je to opensource projekt navazující na XNA.

Nahoru Odpovědět 14. května 8:12
:)
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Garrom Orc Shaman:

Navazující ?, takže něco jako fallout 2 a fallout 3 .... jako že to na sebe navazuje ale není to úplně to samé.
Teď ještě jestli to půjde spustit pod XPéčkama.

Nahoru Odpovědět 14. května 12:21
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
Josef Kuchař (Pepa489):

Ne, to co je napsané v XNA můžeš "spustit" v monogame v 99% případů ;)

Nahoru Odpovědět 14. května 12:31
2x piš, jednou debuguj
Avatar
Odpovídá na Josef Kuchař (Pepa489)
Garrom Orc Shaman:

Tak já jsem to zkusil, po veliké námaze jsem nainstaloval monodevelop v2.8.6.5 a stáhl monogame v3.0 ve formátu .mpack (rozšíření monodevelop)... pro mé zklamání instalace vypadá takhle (viz. obrázek / příloha).
Udělal jsem něco špatně ?

Editováno 14. května 13:39
Nahoru Odpovědět  -1 14. května 13:38
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
hanpari:

Jo, kašli na c# použij pygame nebo kivy.org blender také nepoužívá c#

Editováno 15. května 18:14
 
Nahoru Odpovědět  -4 15. května 18:13
Avatar
Odpovídá na hanpari
Garrom Orc Shaman:

já začínal v game makeru kde se používá gml(objektový game maker language).... gml je C-like jazyk, od začátku jsem zvyklí na C-like zápis a objektové myšlení nemám jediný důvod se znovu učit veškerou gramatiku a syntaxe, to radši budu stavět na základech které mi dal GM.
Špatně jsem udělal to že jsem neměl nainstalované balíčky které to potřebuje.
Btw. blender nepoužívá C# protože Céčko ve všech podobách je spíše pro windows, blender používá phyton a je multiplatformní což může být i C# když použiješ Unity3d, ovšem já to v plánu nemám.

Nahoru Odpovědět 21. května 13:40
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
hanpari:

Všiml jsem si, že používáš Blender. Proto mne napadlo, že můžeš umět/používat BGE s Pythonem.

Ono i v Blender Game Engine se dá udělat 2D hra. Ale pokud máš slabý počítač, pak Pygame může být vhodná alternativa. Pokud ti jde o C#, pak jednoduchou 2d hru můžeš udělat IMHO i bez enginu, na to nepotřebuješ extra výkon a ani nic extra.

 
Nahoru Odpovědět 21. května 19:11
Avatar
Odpovídá na hanpari
Garrom Orc Shaman:

Máš dobrý postřeh :-) ovšem dělám spíše s nástroji které tam jsou než abych skriptoval vlastní.
Ono by to šlo i bez enginu nebo frameworku jenže jsem sám, jedinec, trvalo by to roky... potom by tu byl problém s vykreslováním, nemám tušení jak jen tak vykreslit bitmap do okna aniž by to byla komponenta z window form.

Nahoru Odpovědět 22. května 9:13
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
hanpari:

Nu, roky by to netrvalo.

Vlastně bys to možná sfoukl za týden :)

Například tady:
http://www.devcity.net/…_tetris.aspx

PS:
V Blenderu nemusíš nic skriptovat. Logic Bricks ti pravděpodobně budou stačit.

Editováno 22. května 18:03
 
Nahoru Odpovědět 22. května 18:02
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 18 zpráv z 18.