Diskuze: Generování 2d světa pomocí perlin noise

C# .NET .NET (C# a Visual Basic) Generování 2d světa pomocí perlin noise American English version English version

Avatar
Josef Kuchař (Pepa489):

Ahoj, mám pole byte[,] o velikosti 16x16 a potřebuji vygenerovat svět s "jezírky" rud(železo, zlato...) a zbytek je jenom tráva, vím jen, že to jde pomocí perlin noise tak vás žádám, napíšete mi alespoň odkazy nebo klidně kód
Děkuji všem :)
Pepa489

Odpovědět 18.12.2014 18:35
2x piš, jednou debuguj
Avatar
coells
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Josef Kuchař (Pepa489)
coells:

 Pokud tě zajímá čistě Perlin Noise, tak Perlinovy stránky obsahují slidy:
http://www.noisemachine.com/talk1/

Jinak stačí zadat do google "Perlin Noise" a dostaneš tuny tutoriálů. Bohužel, drtivou většinu psali lidé, kteří o tom nic neví, takže nejlepším zdrojem je podívat se přímo na zdroják od Perlina http://mrl.nyu.edu/…c/oscar.html

Ale musím tě varovat, pokud nevíš, co je to diferenciál a uniformní ditribuce pseudo-náhodné proměnné, nemáš šanci to pochopit, dokonce ani použít. Perlinův šum samotný generuje jenom šum, potřebuješ použít fB funkci (bandwidth function), u které budeš hledat vhodné parametry.

Lepší je, když zkusíš hledat "procedural textures" a "landscape generation" nebo "fractal landscape generation". Existuje spousta návodů na generování povrchu a nepotřebuješ přímo PN.

Nedávno tu někdo dokonce posílal odkaz na program pro procedurální generování textur, naklikej si to v něm.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
 
Nahoru Odpovědět  +1 18.12.2014 18:52
Avatar
Odpovídá na coells
Josef Kuchař (Pepa489):

Jak jsem psal stačilo by mi to jako na obrázku, mohl by mi tu někdo napsat kód

Nahoru Odpovědět 18.12.2014 19:28
2x piš, jednou debuguj
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 4 zpráv z 4.