Avatar
RooBoo
Člen
Avatar
RooBoo:

Zdravim chcel by som sa opytat ze ako viem pouzit nieaky vymodelovany 2d/3d model v programe napr blender. Ako ho zobrazit v programe ? Vo VS si dame platno a nanho vykreslujeme ho ? Alebo sa to riesi inac. Popripade ako spravit ze cast stoho modelu po kliknuti na nu nieco urobi. Nemam na mysli nieco konkretne ale tak vseobecne sa pytam.

 
Odpovědět 17.12.2014 19:10
Avatar
αcнερ™
Redaktor
Avatar
Odpovídá na RooBoo
αcнερ™:

S používaním 2D alebo 3D modelov z Blenderu vo Visual Studiu nemám skúsenosti a neviem či sa to dá nejako použiť. Ale ak chceš pracovať s grafikou vo VS, tak sú na to rôzne knižnice :)

Nahoru Odpovědět 19.12.2014 8:23
. . .
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
Odpovídá na RooBoo
hanpari:

Musis model vyexportovat do .x pak s nim muzes pracovat pres directx

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2014 9:21
Avatar
Odpovídá na RooBoo
Luboš Běhounek (Satik):

Z Blenderu ho musíš vyexportovat v nějakém formátu, který budeš umět pak přečíst v tom programu napsaném ve VS.
Jestli si parser na ten model napíšeš sám nebo stáhneš nějakou knihovnu už je na tobě - obvykle se model zkládá z vertexů (bodů), těch je několik (obvykle 3) spojeno plochou a té se říká face, na face pak info, jaká se tam má kreslit textura a její UV informace (pro každý vrchol jeden, abys věděl, jak tam tu texturu namapovat) a další informace, třeba normálové a další mapy, animace apod.

Tyhle informace pak musíš nějak zpracovat, připravit si vertex/index buffery, textury, shadery, animace..., pomocí matic určíš, jak se to má zobrazit a pak to jen pošleš na grafickou kartu :)

Mezi ty běžně používané formáty bych zařadil třeba .FBX, .DAE, .X, .OBJ.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
Nahoru Odpovědět  +3 19.12.2014 9:38
:)
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 4 zpráv z 4.