Diskuze: Graphics mazání kresby

C# .NET .NET (C# a Visual Basic) Graphics mazání kresby American English version English version

Avatar
Hed
Neregistrovaný
Avatar
Hed:

Zdravím, mám prográmek kde když to zjednodušim je jeden napevno daný picturebox a kolem něj dokola běhá jinej picturebox a timer mi každé tiknutí vykreslí čáru od toho stojícího k pohybujícímu...
Problém je v tom že potřebuju trošku poradit jak udělat aby ta čára ,, sledovala ,, ten obíhající picturebox, aby nezůstávala za ním ale mazala se....

Na pozadí apliakce mám obrázek takže platno.Clear(barva) mi nepomuže...

Neví někdo nějaký šikovný příkaz ? za pomoc bych byl vděčný ;)

 
Odpovědět 28.3.2012 22:19
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Hed
David Čápka:

Asi by bylo úplně nejlepší napsat, o co se snažíš, mít 2 pictureboxy a s jedním hýbat mi přijde dost divoké, navíc nevím, na co kreslíš tu čáru, to máš podtím zase nějakou komponentu? Tohle se většinou řeší tak, že natahneš jedno plátno a vše kreslíš na něj.

Nahoru Odpovědět 29.3.2012 12:53
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Hed
Neregistrovaný
Avatar
Hed:

Taky mě to ráno napadlo že tam natahnu panel no, mrknu na to...
Jinak pokoušim se o Tower Defence, ten stojící je věž a ten pohybující se je nepřítel...

 
Nahoru Odpovědět 29.3.2012 16:08
Avatar
Hed
Neregistrovaný
Avatar
Hed:

Jinak mám eště jeden větší problém než tenhle.. omlouvam se jestli je stupidní ale ja zaboha nemužu přijit na to co stim...

Vytvořil sem si class Tower odvozenou z Pictureboxu a v něm mám timer a metodu. Ten Timer je volanej přez tu metodu, odečte počet životů a vrátí je té metodě...
Problém je že bych se rád zeptal jak se dá takhle v programovim návrhu napsanej Timer zapnout aby si tikal sám podle intervalu pač teďka volám vždycky jen jeho tiknutí a to mi nestačí...

timhle volám z té metody ten Timer

vlna[cislo].zivoty = fff_Tick(cislo, vlna, platno);

a tady je ten Timer

 private int fff_Tick(int a,List<enemy1> vlna,Graphics platno)
{
    platno.DrawLine(myPen,this.Left+24,this.Top+8,vlna[cislo].Left+40,vlna[cislo].Top+20);

    fff.Interval = rychlost;
    a=vlna[cislo].zivoty - utok;
    return a;
}

Když místo toho volání dám jen fff.Start() tak si sice tiká ale žádný životy mi to nevrací... ;)

 
Nahoru Odpovědět 29.3.2012 16:26
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Hed
David Čápka:

Tohle je špatný přístup, hry se nedělají tak, že budeš skládat PictureBoxy na formulář. Musíš si uvědomit, že PictureBox není jen obrázek, ale plnohodnotná Windows komponenta, která se vykresluje docela složitým způsobem a ještě obsluhuje spoustu událostí a obsahuje zbytečné atributy. Je to šílená zátěž a budeš se potýkat s problémy že ti něco bude blikat, špatně se překreslovat a podobně. Ty potřebuješ jen vykreslit bitmapu, takže si udělej vlastní třídu typu HerniObjekt (už ne PictureBox), herní objekt bude mateřská třída obsahující metody jako vykresli, bude mít atributy x,y (pozice na plátně) a podobně. Tower bude potom odděděna z tohoto herního objektu. Natahni si na form jen jedno plátno a udělej si nějaký objekt Vykreslovač, který bude umět projet pole tvých objektů a zavolat na nich to vykresli, které objekt vykreslí na to jedno plátno jako obrázek. Jinak na hry by bylo úplně nejlepší pracovat s frameworkem XNA, který je vlastně layer nad DirectX a docela hezky se s tím dělá, je to rychlé a řeší to přesně to, co ty potřebuješ.

Nahoru Odpovědět 29.3.2012 21:20
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 5 zpráv z 5.