Avatar
Empty
Člen
Avatar
Empty:

Ahoj, mám dotaz. Chci zeptat jak jste se učili jazyk C# ??
Pač, když se koukám na ty základy atd...,nebo na nějaký list, přetypování...
Tak si říkám, jak jste se to všechno naučili + teorii atd...To podle mě ani nejde, člověk musí snad k tomu používat i internet aby něco trošku složitějšího napsal...

 
Odpovědět 25.2.2013 14:52
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Empty
David Čápka:

Dali nám ve škole několikasetstrán­kový popis jazyka, naložili nás úkoly a za 3 měsíce zkouška (bez internetu) :)

Nahoru Odpovědět 25.2.2013 14:55
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Empty
David Čápka:

Myslím, že jsem sem sepsal nejkvalitnější materiály co česky najdeš, stačí si je jen pročíst, obsahují i praktické příklady. Nejlepší cesta jak se naučit jazyk je samozřejmě vymyslet si nějaký program nebo hru a tu postupně naprogramovat.

Editováno 25.2.2013 15:06
Nahoru Odpovědět  +3 25.2.2013 15:05
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Mediel
Redaktor
Avatar
Mediel:

Souhlasim s David Čápka :)

Nahoru Odpovědět 25.2.2013 15:14
Nechci vám ukazovat, jak dobrý jsem já ... Chci vám ukázat, jak dobrý můžete být vy ... Když uvěříte ... V sami sebe...
Avatar
Empty
Člen
Avatar
Empty:

Ok, takže když si teď napíšu na papír hru nebo program co bude umět a co tam všechno bude, pak to jako nějak naprogramuji jo? Ale to musí mít nějaké základy v sobě že....Jako já nejsem profík, počítám se tak mezi začátečníkem a středně pokročilého...ale už něco umím, ale stále to není úplně vše...A tak proto se ptám jak jste se všechno naučili...

 
Nahoru Odpovědět 25.2.2013 15:21
Avatar
Odpovídá na Empty
Luboš Běhounek (Satik):

Já na to šel obráceně, protože jsem dlouho neměl internet - na většinu věcí jsem si přicházel sám - nevycházel jsem z toho, co chci naprogramovat, ale z toho, co už umím.

Chtěl jsem třeba dělat hru, ale uměl jsem víceméně jen posouvat ovládací prvky po formuláři - tak jsem vzal pictureboxy, na ně jsem naházel nějaké obrázky, možná nějaký timer a primitivní hra byla na světě, i když to nebylo nic dokonalého.
Pak jsem se naučil kreslit pixel po pixelu, tak jsem kreslit tak, potom nějaké komponenty využívající DX apod.

Pokud si na papír budeš psát zadání hry, tak tam vymýšlej jen věci, které umíš nebo aspoň tušíš, jak naprogramovat. Občas pročti nějaký článek, jak se co dělá a takhle pomalu postupuj :)

Nahoru Odpovědět 25.2.2013 15:39
:)
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na Empty
Зайчик:

já se naučil C/C++ z knížky a přechod na C# byl celkem jednoduchý.

Nahoru Odpovědět 25.2.2013 15:42
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Empty
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Empty:

Dík Satik! :-) Jak jsem psal, umím napsat kalkulator, malou hru ve windows forms v panelu vykreslit obrazek a pomoci buttonu ovladat -> obrazek, pak nějaky ten textovy editor -> fonty a barva textu atd...Pak něco uplně zakldaního v XNA....to je asi tak vše co doakážu pak nějaké mini programky nahodne cisla..

 
Nahoru Odpovědět 25.2.2013 15:49
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na Empty
Зайчик:

Zkus si třeba udělat programovací jazyk Karel. Na to ti stačí znát podmínky, pole, možná nějaký ten cyklus. :)

Nahoru Odpovědět 25.2.2013 15:50
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
matesax:

Já si k tomu sedl a psal... Žádné knihy, žádný internet.

 
Nahoru Odpovědět  -1 25.2.2013 15:56
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na matesax
Зайчик:

No, tomu bych i věřil :D kor ve VS ten tam má ranec nápověd ( nevím jak v Monu ).

Nahoru Odpovědět 25.2.2013 16:03
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Зайчик
matesax:

Mě jde o to věc pochopit - nezajímají mne termíny atd. Tak jako i nyní s Linuxem - musel jsem ho několikrát zdevastovat - ale tím jsem jej během krátké chvíle poznal více, než mnozí uživatelé, co v něm dělají jak dlouho... Tedy prostě vše zkoumám - vše zkouším...

 
Nahoru Odpovědět  -4 25.2.2013 16:09
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Nahoru Odpovědět 25.2.2013 16:11
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Empty
Kit:

Kdysi dávno jsem se učil, jak se programují a jak se používají kolekce. Dnes už je programovat nemusím, protože bývají součástí vyšších jazyků, ale jejich systematické používání mi zůstalo. Proto při řešení úlohy nejprve přemýšlím, kterou kolekci použiji na kterou část aplikace.

Jestli ti můžu poradit, začni si tyto kolekce zkoušet používat na různých příkladech. Až to budeš zvládat, zkus nějaké návrhové vzory. Např. Simple Factory, Lazy Initialization, Adapter, Decorator, Facade apod. Není nutné se je učit od počátku všechny. Hlavně si všechno vyzkoušej a stažené programy se snaž co nejvíc modifikovat, aby sis to procvičil.

Nahoru Odpovědět 25.2.2013 16:17
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
matesax:

Začít kolekcemi? Neměl by se prvně učit programátorské principy? 3 základní myšlenky atd.? (OOP, Funkcionální a Paradigmatické) Protože jestli tu jde jen o C#, tak by se jednalo o pár nových pravidel a trošku jiná syntaxe... Tak jako tak začínat čímkoliv konkrétním - konkretizovat se má až při řešení úkolu - ne když se chci naučit všechna možná řešení a z nich pak vybírat...

 
Nahoru Odpovědět 25.2.2013 16:22
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na matesax
Kit:

Netušíš, kolikrát jsem si zdevastoval svůj linuxový OS. A kolikrát jsem ho dal do pořádku bez reinstalace. Je to prostě skládačka.

Je však dobré se alespoň nějaké pojmy naučit, abychom se snáze domluvili mezi sebou.

Nahoru Odpovědět 25.2.2013 16:22
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
matesax:

Však pojmy přijdou samy... Já prostě můžu říci - sáhl jsem na to, měl to v ruce,...

 
Nahoru Odpovědět  -3 25.2.2013 16:24
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na matesax
Kit:

Kolekce jsou ve své podstatě jednoduché a mají jednoduchou vazbu s reálným světem. Kolekcí ani není mnoho druhů, dají se snadno naučit.

Nahoru Odpovědět 25.2.2013 16:26
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
matesax:

Jenže když jdeš na stavbu, tak se nebudeš učit řemeslu stavěním konkrétního typu budovy... Ale prvně budeš muset pochopit, co kam patří. Jak se co skládá atd... Kdy použít ten a ten materiál...

 
Nahoru Odpovědět 25.2.2013 16:29
Avatar
Empty
Člen
Avatar
Odpovídá na matesax
Empty:

No to pravě nevím..." Ale prvně budeš muset pochopit, co kam patří. Jak se co skládá atd... Kdy použít ten a ten materiál... "

 
Nahoru Odpovědět 25.2.2013 16:34
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na matesax
Kit:

Kolekce by se měly začít používat hned po primitivních datových typech. Když někdo začne používat nejprve větvení a cykly, později se jich těžko zbavuje.

Nahoru Odpovědět 25.2.2013 16:36
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na matesax
Kit:

"Já si k tomu sedl a psal... Žádné knihy, žádný internet."

S tímto přístupem bych se s Vimem asi nikam nedopracoval. Možná to jde s nějakými vizuálními nástroji, ale Game Maker nechávám začátečníkům.

Nahoru Odpovědět 26.2.2013 12:44
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
matesax:

Tehdy jsem vůbec neznal Assembly, ObjectBrowser, IL, atd. Takže jsem si vystačil s obyčejným automatickým doplňováním a informacemi o objektech. Když už to nestačilo, pak jsem internet použil. Proto jsem nechtěl přejít do jiného IDE, kde bych neměl automatické doplňování atd. Jenže s postupem času zaprvé ztrácím potřebu těchto pěkných funkcí a navíc dělám čím dál víc v jazycích, ke kterým buď neexistuje vyloženě příslušné IDE, nebo neposkytuje ony funkce - či nedostatečně. Prostě už mi stačí obyčejný textový editor a pak to jen strčím kompilátoru, anebo interpretu...

Nevidím ani výhodu v tisíce barvách syntaxhighlighterů. Pozornost se porstě přesunula na to co dělám, ale jak - to jen ve smyslu jaký použiji algoritmus, či tak.

 
Nahoru Odpovědět 26.2.2013 12:55
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na matesax
Kit:

Syntax highlighter ve Vimu se mi líbí, automatické odsazování také. Nevidím důvod, proč bych se toho musel vzdávat. Dokonce jsem si dopsal poloautomatické doplňování importů použitých tříd, protože se mi nechtělo pamatovat si jména balíků. Dokonce se mi přitom natáhnou i příklady použití a chci si to rozšířit ještě o seznam použitelných metod a jejich parametrů.

Nahoru Odpovědět 26.2.2013 13:08
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 25 zpráv z 25.