Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Elisse:

Zdravím, opět já :)

Tentokrát bych se rád zeptal, jestli máte nějakou zkušenost s kompatibilitou komponent Dotnetu v rámci verzí.

Jsem v clientské části aplikace nucen používat .Net 2.0 a v serverové ne a rád bych se zbytečně nedowngradoval taky na 2.0 a rád bych se zeptal zda z toho můžou vyplynout nějaké problémy?

Aplikace komunikují pomocí TCP, (třídy TCPListener,TCPCli­ent,NetworkStre­amy...)

Na internetu jsem nenašel nic co by bránilo tomu provozovat jednu část na 2.0 a druhou držet na třeba 4.5. Mám pravdu a je to vždy kompatibilní? děkuji :)

 
Odpovědět 22. listopadu 14:05
Avatar
Odpovídá na Elisse
Luboš Běhounek (Satik):

V těhlech základních věcech jsem zatím nikdy na žádnou nekompatibilitu nenarazil a MS má snahu držet všechno zpětně kompatibilní, pokud je to možné, takže bych se toho rozhodně nebál.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
Nahoru Odpovědět 22. listopadu 14:11
:)
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Elisse:

Bezva :)

Zajímalo by mě jestli je to v celku běžná záležitost, zda aplikace co spolu komunikují běží na úplně jiné verzi runtimu? Nebo je to spíše vyjímka?

 
Nahoru Odpovědět 22. listopadu 14:19
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Běžně spolu komunikují aplikace napsané v jiných jazycích a běžících na jiných OS nebo i úplně jiných platformách :)

Nahoru Odpovědět 22. listopadu 14:38
:)
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Elisse:

A poslední otázka jak moc se degraduji tím .Netem 2.0? Přišel mi například hodně zajímavý LINQ, který tam není a zajímalo by mě jestli něco dalšího významného co by mi mohlo chybět? :)

 
Nahoru Odpovědět 22. listopadu 16:16
Avatar
Odpovídá na Elisse
Luboš Běhounek (Satik):

Z jakýho důvodu jsi limitován .NET 2.0? Jinak ano, novější verze nabízejí dost věcí, co by ti mohly ulehčit práci.

Nahoru Odpovědět 22. listopadu 16:21
:)
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Elisse:

Clientská část aplikace je v Unity3d a ten má tuším podporu, která se dá považovat za plnohodnotnou jen do .NETu 2.0

 
Nahoru Odpovědět 22. listopadu 16:25
Avatar
Odpovídá na Elisse
Luboš Běhounek (Satik):

Poslední verze by měly snad umět i 4.5

Nahoru Odpovědět 22. listopadu 16:30
:)
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Elisse:

Je to cca 2 měsíce zpátky co jsem poprvé házel hotové DLL do Unity, které bylo 4.5 právě a Unity to nepřekřoupalo tak jsem googlil a narazil na věci jako todle : Unity Forum

A když jsem DLLko přepsal do 2.0, tak už bez problému fungovalo :-O

 
Nahoru Odpovědět 22. listopadu 16:35
Avatar
Odpovídá na Elisse
Luboš Běhounek (Satik):

tam by to někde mělo jít přepnout

Nahoru Odpovědět 22. listopadu 16:48
:)
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Elisse:

No to pokud je pravda, tak nevím jestli být nadšený nebo brečet :D

Editováno 22. listopadu 17:01
 
Nahoru Odpovědět 22. listopadu 16:58
Avatar
Marian Benčat
Redaktor
Avatar
Marian Benčat:

Unity3D tusim pouziva Mono na urovni .NET 2.0. Ani by si nemel brat v uvahu to, ze jedes na .NET Frameworku, protoze nejedes ;-) Jedes na MONO..

 
Nahoru Odpovědět 22. listopadu 17:46
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Pred par mesici bylo mozny v nejaky Unity Bete pouzivat 4.5, ale netusim, jestli uz je to v produkcni verzi, kazdopadne bych se toho moc nebal, protoze 4.5 prinasi oproti 2.0 tolik veci, ze na 2.0 urcite nezustanou a cekal bych, ze 4.5 je ted jejich priorita.

Editováno 22. listopadu 17:51
Nahoru Odpovědět 22. listopadu 17:50
:)
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
Elisse:

Tak jasné, ale funkcionálně to vyjde na stejno :)

 
Nahoru Odpovědět 22. listopadu 17:52
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Elisse:

To zní bezvadně, ono v nejhorším to jde překousnout, jelikož ta 2.0 část funguje pouze jako API mezi Unity a serverem, který jak jsme řešili na začátku může být klidně v 4.6

 
Nahoru Odpovědět 22. listopadu 17:54
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Elisse:

Mimochodem teďka jsem našel na ofi stránkách k aktuální Unity 5.5.x Beta:

Scripting: Upgraded C# compiler to Mono 4.4. The new compiler still targets C# 4 and .Net 3.5, but provides better performance and many bug fixes.

Editováno 22. listopadu 18:14
 
Nahoru Odpovědět 22. listopadu 18:14
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Elisse
Elisse:

A unity 5.6.x Beta:

Upgrade Mono Runtime against our current .Net 2.0 and 2.0 Subset profiles. This includes many fixes and improvements, but does not include an upgrade to the .Net 4.6 profile.

Tak teď jsem zmatený

 
Nahoru Odpovědět 22. listopadu 18:18
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Elisse:

Napadla mě taková střední možnost, můžu si udělat knihovnu v 4.5 a tu následně používat v 2.0 aplikaci? a tudiž ji i importovat do Unity?

 
Nahoru Odpovědět 24. listopadu 11:47
Avatar
Marian Benčat
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Elisse
Marian Benčat:

Ne to opravdu nemuzes :-) Runtime se voli podle executable assembly. Podle toho se nastavi runtime a tedy se to v necem pusti a ty mu ted chces davat prikazy, ktery nezna,

Je to jako poradat gay party, protoze domovnik nechce divoky vecirky s devcaty a pak tam prizvat holky.. taky to asi neklapne.

 
Nahoru Odpovědět 25. listopadu 9:21
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
Elisse:

Naprd přirovnání jelikož opačně to jde :D

 
Nahoru Odpovědět 25. listopadu 9:23
Avatar
Marian Benčat
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Elisse
Marian Benčat:

Jakoze na divoky vecirek s holkama, jde pozvat gaye? Tady vidim trosku nekompatibilitu protokolů.

 
Nahoru Odpovědět 25. listopadu 9:26
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
Elisse:

No já teda vím, že mi 2.0 knihovna v 4.6 aplikaci fungovala :-O

 
Nahoru Odpovědět 25. listopadu 9:54
Avatar
Marian Benčat
Redaktor
Avatar
Marian Benčat:

JO tak. Jo to ti bude fungovat :-) Protoze runtime je "novejsi" ;-)

 
Nahoru Odpovědět 25. listopadu 9:58
Avatar
Odpovídá na Elisse
Michal Štěpánek:

Ano, nižší knihovna ve vyšší verzi fungovat může, ale obráceně to nejde, protože ta vyšší verze používá "příkazy" které ta nižší neumí.
Program, který je vytvořen pro W10 taky nespustíš na XPčkách, ale program pro XP na W10 ano.

Editováno 25. listopadu 10:01
Nahoru Odpovědět 25. listopadu 10:00
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Elisse
Elisse:

Šak jasný, jen jsem žertoval, že opačně to jde, no :)

 
Nahoru Odpovědět 25. listopadu 10:03
Avatar
Marian Benčat
Redaktor
Avatar
Marian Benčat:

Jeste bych rad rekl,ze osobne jsem dal příklad, který není "ze života" xD

 
Nahoru Odpovědět 25. listopadu 12:00
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 26 zpráv z 26.