Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:

Machr na další týden je tady. Hrajeme o modrou placku Machr na algoritmy a zase nějaké ty nálepky. Prozradím, že na nátlak komunity budou vyrobeny i placky "Machr na C#" (možné dostat i tu). Toto zadání je možné vypracovat i v jiném jazyce (tedy např. v Javě nebo C++).

Vytvořte aplikaci, které se na vstupu zadají rozměry dungeonu (bludiště) a ona jej náhodně vygeneruje. Bludištěm se myslí 2D pole čísel, kde 0 je prázdno a 1 je zeď. Snažte se o co největší rozmanitost, vyhrává nejrealističtější výsledek. Můžete vytvořit bludiště pravoúhlá (to je jednodušší) nebo jako náhodně členité místnosti (jeskyně) propojené chodbami. Opravdoví machři mohou přidat několik dalších sad zdí (1 kámen, 2 cihla, 3 strom, 4 voda...) a nechat vygenerovat mapu s jeskyněmi i pravoúhlými domy a lesy. Čím inteligentnější generátor bude (např. bude umět dělat mosty přes vodu), tím vyšší bodové hodnocení. Záleží hlavně na výsledku, nepiplejte se zbytečně s GUI aplikace (stejně nebude hodnoceno), stačí to vypsat do konzole jako barevné čtverečky.

Dnešní soutěž je speciální v tom, že na výsledek bude navazovat další kolo. Nechal jsem se trochu inspirovat společným projektem od Mediela.

Nějaké obrázky k inspiraci jsem přiložil níže. Deadline dejme jako vždy sobota (23.3.) v 19:00.

Opět se těším!

Odpovědět 17.3.2013 17:42
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

ty rozmery jako například 20x20 že ?

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 17:52
Nic néni nemožné!
Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

ale može to byt ve formu ne?

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 17:53
Nic néni nemožné!
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 17.3.2013 17:55
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
TomBen:

Jaké parametry algoritmu budou hodnoceny a jakou váhou?
Rozmanitost terénu nelze brát jako parametr obtížnosti,
protože pokud algoritmus umí tři druhy terénu, tak jich umí i 20.

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 18:06
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Nahoru Odpovědět 17.3.2013 18:16
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
David Dostal:

Možná se zapojím, uvidím jestli to stihnu.

 
Nahoru Odpovědět  +1 17.3.2013 18:25
Avatar
martinsakra
Redaktor
Avatar
martinsakra:

To zní dobře toho bych se mohl zúčastnit. Nevadí výsledek jen v testovým výstupu? Nevadí když na to použiju ten algoritmus co jsem ho tu dneska zveřejnil (stačí vylepšit) ?

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 18:27
Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Luboš Běhounek (Satik):

Má to být přímo dungeon (jeskyně) nebo prostě všeobecně nějaká mapa pro RPG hru?

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 18:57
:)
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

A co sci-fi? :)
( teleporty, silová pole, paprskové sensory atd. )

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 19:22
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Bude se řešit průchodnost?
Má to implicitně dělat algoritmus?

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 19:23
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
David Čápka:

Jak jsem psal, hodnotit se bude inteligence. Voda se má chovat jinak než zeď třeba, protože voda vypadá jako kaluž a zeď staví člověk a je tedy do čtverců. Jeskynní chodby by se mohly kroutit náhodně, zděné naopak být rovné. Ne že to vygeneruje vše stejně a jen to mění "barvu" ;-) Velcí machři mohou zkusit implementovat mosty, lesní cesty atd. (naopak v moři cesta asi nebude).

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 20:05
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
David Čápka:

Ano, mělo by se tam dát alespoň trochu chodit, nemusí být vše propojené, ale ne aby to vygenerovalo uzavřenou mapu kde hráč udělá maximálně 3 kroky a narazí na zeď :P

Editováno 17.3.2013 20:06
Nahoru Odpovědět 17.3.2013 20:06
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
David Čápka:

Můžeš v čem chceš, stačí když z toho vyleze nějaké 2d pole čísel, ideálně vypsané nějak barevně, abychom se v tom vyznali :)

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 20:08
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na martinsakra
David Čápka:

Abych se přiznal, trochu jsi mě inspiroval :D Nevadí samozřejmě, použij co chceš.

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 20:08
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
David Čápka:

Všeobecná mapa, bude se hodnotit jak to umí pracovat s různými typy terénu nebo jak hezky vypadá výsledek. Záleží na konkurenci, jak chytré budou algoritmy ostatních :)

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 20:10
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michal Žůrek (misaz):

No jo, ale potom mi asi nemůžeš dát placku za C# :D

Už to mám vykreslené na picturebox. Přidal jsem tam i možnosti exportu do txt, tisk, atd...

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 20:23
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 17.3.2013 20:26
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

doufám,že to stihnu ta placka s algoritmama vypadá dost dobře ;)

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 20:32
Nic néni nemožné!
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Hm, to je škoda. Udělat to pořádně prakticky nehrozí.
Při tak všeobecném zadání je to loterie. Ale bude
zajímavé se podívat na výsledky ostatních.

BTW: Proč by nemohla být v moři cesta?
Já byl v Holandsku, seděl jsem v autě a nad hlavou
mi po "cestě" pluly lodě. :D

Nahoru Odpovědět  +1 17.3.2013 20:37
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
David Čápka:

Proč ne? :P Tak jeskyně nebo bludiště je relativně jednoduchá, udělat více terénu také půjde, nejsložitější bude jejich různé chování, ale myslím, že výsledek může vypadat pořádně :)

Když ta cesta bude tunel, tak proč ne, ale pochybuji, že jsi jel po obyčejné cestě :D

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 20:40
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Právě proto, že se ti bludiště a jeskyně zdají být jednoduché.

A ano, jel jsem po obyčejné cestě. To místo je prakticky vzato
most pro lodě a mám to i někde na videu. Docela zajímavá věc.

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 20:48
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
David Čápka:

Jeskyni jsem si zkoušel, stačí když se hýbeš náhodným směrem (ne zpět) a kolem sebe stavíš zdi. Vypadá to docela dobře. Není to hotové, udělal jem několik místností a propojovač co kolem dělá chodby a teleportuje se, ale neřeší to podmínku propojení místností, spíše jen pokus jak je to složité.

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 21:07
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
TomBen:

Tohle je spíš to lidsky vytvořené bludiště.
Jeskyně je šílený trojrozměrný útvar. Už jsem jich pár viděl. :D
Představoval bych si takový algoritmus, který tě nechá zadat
složitost průchodu ( kolik cest k cíli ), vypnutí-zapnutí průchodu
podle pravidla pravé ruky, místnosti v různých úrovních, zdroje
vody a jejich typ, počet dveří a zamčenost. A spoustu dalších věcí.
No prostě pořádně. ;)

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 21:21
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michael Olšavský:

Já to asi také zkusím. Teď dělám podobnou mapu v XNA na jednu hru. Akorát isometrickou. Navíc nevím jestli by se líbil kód :-D, takže udělám novou v konzoli.

To tvoje vypadá docela dobře. :-)

 
Nahoru Odpovědět 17.3.2013 21:22
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
David Čápka:

Myšlenka je to hezká, ale za ten týden je to asi nerealizovatelné :D Každopádně ke splnění zadání postačí něco jako jsem poslal, uvidíme s čím kdo přijde a jak dobrá bude konkurence :P

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 21:24
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Petr Nymsa:

Možná to také zkusím :)

Nahoru Odpovědět  +1 17.3.2013 21:25
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Drakeman
Redaktor
Avatar
Drakeman:

Když budu mít čas, tak bych taky zkusil něco udělat :-)

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 22:09
Když se chce, tak jde všechno,
Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

zitra snad budu met cas tak snad pokročím dneska sem stihl jenom mřížku :D

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 22:13
Nic néni nemožné!
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
David Dostal:

Dnes jsem stihl algoritmus podobný tomu zde na devbooku. Hodlám ale vymyslet ještě lepší, nebo ho alespoň o několik věcí doplnit. Snad to stihnu :)

 
Nahoru Odpovědět 17.3.2013 22:37
Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

furt si na tom líp než já :D

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 22:38
Nic néni nemožné!
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
David Dostal:

:) ale čas to dodělat budu mít jen pátek odpoledne a v sobotu :(

Editováno 17.3.2013 22:39
 
Nahoru Odpovědět 17.3.2013 22:39
Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

tak to máš blbé ja budu mět čas snad zitra jak dojdu ve 4 ze školy :D

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 22:45
Nic néni nemožné!
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
David Dostal:

Musí mít bludiště cestu z bodu A do bodu B? Nebo stačí, aby se výsledek podobal bludišťovitému terénu třeba i s většími ostrůvky? Anebo je to na mě?

 
Nahoru Odpovědět 17.3.2013 22:49
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David
David Dostal:

Čas budu mít i přes týden, počítač ale ne. Takže vymýšlet algoritmus budu, otestuju ho ale až v pátek.

 
Nahoru Odpovědět 17.3.2013 22:59
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
David Dostal:

Aha, tak už jsem si odpověď našel.

 
Nahoru Odpovědět 17.3.2013 23:32
Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

a jaká je já ji nenašel ale myslím že ne

Nahoru Odpovědět 17.3.2013 23:47
Nic néni nemožné!
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David Dostal
David Čápka:

Jo vidíš, tohle jsem chtěl také připomenout že tu je popsané a zapomněl jsem na to. Když to zkombinuješ s nepravoúhlým generátorem, bude z toho velmi dobrý svět :)

Nahoru Odpovědět 18.3.2013 9:33
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
David Dostal:

Využiju to jako nouzovou verzi kdybych to nestihnul. Myslím, že jestli chci vyhrát placku, tak musím vymyslet něco originálnějšího.

 
Nahoru Odpovědět 18.3.2013 16:42
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
David Dostal:

To RyKk0l4N:
cituji Sdraco: "Ano, mělo by se tam dát alespoň trochu chodit, nemusí být vše propojené, ale ne aby to vygenerovalo uzavřenou mapu kde hráč udělá maximálně 3 kroky a narazí na zeď"

 
Nahoru Odpovědět  +1 18.3.2013 16:53
Avatar
Nahoru Odpovědět  +3 18.3.2013 22:10
:)
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Petr Nymsa:

Právě se moje naděje rozplynuly :[ ... no zkusím to ještě, ale vidím to hodně černě :D

Nahoru Odpovědět 18.3.2013 22:17
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

no myslim že to možu zabalit aspon si ušetřím čas :D

Nahoru Odpovědět 18.3.2013 22:24
Nic néni nemožné!
Avatar
martinsakra
Redaktor
Avatar
martinsakra:

Já to teda vzal trochu jinak. Tu je betaverze

Nahoru Odpovědět 18.3.2013 22:27
Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.
Avatar
Hartrik
Redaktor
Avatar
Hartrik:

Máte rádi Minecraft? :P

 
Nahoru Odpovědět 19.3.2013 18:37
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:

Po tom, co jsem viděl Satikův výtvor, mě napadlo soutěž trochu rozšířit. Dejme si 2 témata: venkovní svět (voda, lesy, cesty) a vnitřní svět (prostory v budově, jeskyně). Tento týden dáme 2 placky machry na algoritmy, jednoho za outdoor a druhého za indoor. Takže David a Petr Nymsa, máte větší šanci :D

Editováno 19.3.2013 18:47
Nahoru Odpovědět 19.3.2013 18:46
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Hartrik
David Čápka:

Připomíná mi to maskáče :D Předpokládám, že to bude jeskyně.

Nahoru Odpovědět 19.3.2013 18:48
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 19.3.2013 18:49
Nic néni nemožné!
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 19.3.2013 18:51
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Petr Nymsa:

Opravdu není nutné řešit GUI ?

Nahoru Odpovědět 19.3.2013 19:31
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 19.3.2013 19:32
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michael Olšavský:

Může to být i mapa více ostrovů ve větším měřítku?

 
Nahoru Odpovědět 21.3.2013 20:01
Avatar
Odpovídá na Michael Olšavský
Michael Olšavský:

Tak už nic. Viděl jsem Luboš Běhounek (Satik)ův výtvor a začal jsem dělat na indoor :D

 
Nahoru Odpovědět  +1 21.3.2013 20:31
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
David Dostal:

Záleží na i na provedení algoritmu, nebo jenom na tom, co vyplivne? Myslím například, jestli je v pořádku generování jedné jeskyně pomocí cyklu s (pevné zadaným) počtem iterací kolem 50?

 
Nahoru Odpovědět 21.3.2013 20:31
Avatar
David
Redaktor
Avatar
David:

já to bohužel asi nestihnu :( nemám teď na to čas :(

Nahoru Odpovědět 21.3.2013 20:43
Nic néni nemožné!
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Petr Nymsa:

Já bohužel asi taky ne :(, pokud učitel nezadá další úkol, možná jo :D

Nahoru Odpovědět 21.3.2013 20:44
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Odpovídá na David Dostal
Luboš Běhounek (Satik):

Na iteracích není nic špatného, myslím, že hlavní je výsledek :) .

Nahoru Odpovědět 21.3.2013 21:36
:)
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:

Tak jsem vyvinul taky jednu variantu.
Generuje vnitřek jeskyně s výškovou mapou ( odstíny šedi ),
zatopené části s různou hloubkou ( odstíny modré ) a navrhuje
schéma průchodnosti z náhodného bodu na okraji ( červené výplně ).
Ať už to tady uspěje nebo ne, láká mě vytvořit si z té mapy
prostorovou simulaci skutečné jeskyně. Až bude čas, tak to
zkusím. :-)

Dneska mě napadl ještě jiný algoritmus, ale asi ho už nestihnu
realizovat, protože je časově náročnější ho napsat. Ale uvidím,
třeba mi to nedá a nějaký čas na to najdu.

Nahoru Odpovědět  +4 21.3.2013 21:52
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David Dostal
David Čápka:

Samozřejmě, udělej to jak chceš, nehraje se ani na efektivitu, hlavně na výsledek a aby se ten kód dal trochu číst.

Nahoru Odpovědět 22.3.2013 11:10
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na TomBen
David Čápka:

To je pěkný :) Kdybys vyhrál, umí GM zpracovávat parametry, aby šel generátor použít jako externí utilitka pro další projekt?

Nahoru Odpovědět 22.3.2013 11:12
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
TomBen:

Exe může mít klasicky command-line parametry.

Nahoru Odpovědět 22.3.2013 15:09
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Tu je ten generator.
Cesty a reky by to chtelo predelat, ale uz se mi s tim nechtelo delat :D
http://leteckaposta.cz/396621499

Nahoru Odpovědět  +3 22.3.2013 16:07
:)
Avatar
martinsakra
Redaktor
Avatar
martinsakra:

http://www.itnetwork.cz/…hraci-plochy
Zde byl přidáná (až se schálí) nová verze algoritmu který je pro tuto soutež finální .
Má tvořit jeskynní systém.
Umí přibližné nastavení počtu místností a jejich velikost. Generuje jeskyni a vodu (ve dvou verzích - průchozí neprůchozí), má mod alternative který spočítá a seřadí všechny jeskyně do oblastí které jdou projít.

Nahoru Odpovědět 22.3.2013 18:16
Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
David Dostal:

Tak, ukázky z toho, co jsem dnes udělal. Snad to do zítřka stihnu.
Jen tak pro zajímavost, obrázky 2 a 3 jsou generovány pomocí stejného algoritmu (a ten se mi vlastně ještě nepovedl tak, jak jsem chtěl :D), jsou pouze jinak obarvené.
https://dl.dropbox.com/…9/Ukazky.zip

 
Nahoru Odpovědět  +1 22.3.2013 22:22
Avatar
Odpovídá na David Dostal
Michael Olšavský:

Tak mám něco podobného. Už jsem vyzkoušel asi pět algoritmů, ale ani jeden nesplnil očekávání, tak doufám, že se ten na kterém dělám teď povede. Snad to stihnu.

 
Nahoru Odpovědět  +1 22.3.2013 22:29
Avatar
Michael Olšavský:

Tak zatím mám tohle. Není to nic moc.

 
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 11:46
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
David Dostal:

Další ukázka. Momentálně přepisuju strukturu programu, protože je už dost nepřehledný a těžko rozšiřitelný.
https://dl.dropbox.com/…9/Scren4.bmp

Editováno 23.3.2013 13:02
 
Nahoru Odpovědět  +2 23.3.2013 13:01
Avatar
Michael Olšavský:

Taky mám další dvě verze:

 
Nahoru Odpovědět  +2 23.3.2013 13:47
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
David Dostal:

Ahoj, zde je ke stažení můj generátor. Jelikož mám ještě dost věcí do školy, je to nejspíše moje finální verze. Je zrovna ve fázi předělání, takže je tam spousta kódu (i některé třídy) navíc a je to dost nepřehledné. Snad se v tom budete alespoň trochu orientovat.

 
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 16:07
Avatar
Hartrik
Redaktor
Avatar
Hartrik:

A jak je zvykem, tak i moje dílo:
http://dl.dropbox.com/…enerator.zip

Po mapě se můžete pohybovat, více v info souboru.

Malá ukázka...

 
Nahoru Odpovědět  +2 23.3.2013 18:46
Avatar
Michal Žůrek (misaz):

Tak jsem dávám to co jsem naprogramoval. Zelené jsou nížiny, šedé hory, černá sopka, červená láva v sopce, oranžové obyvatelstvo, zelený je les, modrá je jako obvykle voda. Řeka má deltu a teče z hor. No na výhru to nevidím, aspoň dobrá zkušenost.

Editováno 23.3.2013 18:53
Nahoru Odpovědět  +1 23.3.2013 18:52
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Jiří Gracík
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Jiří Gracík:

Ale poprvé v historii lidstva pramenní řeka ze sopky, to je důležitý prvenství ;) :D

Editováno 23.3.2013 18:54
Nahoru Odpovědět  +3 23.3.2013 18:53
Creating websites is awesome till you see the result in another browser ...
Avatar
Odpovídá na Jiří Gracík
Michal Žůrek (misaz):

Začíná na původně šedém, což je hora...

Nahoru Odpovědět 23.3.2013 18:54
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
David
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 19:00
Nic néni nemožné!
Avatar
Michael Olšavský:

Omlouvám se za 3 minuty zpoždění. Poslední verze tady. https://www.dropbox.com/…c/NtbOSslJ-r
Ale vypadá to na pěknou porážku. :-( Alespoň sem se zabavil :-) A ten kod je hrozný. Spěchal sem, takže tam zatím nejsou ani komenty.

Editováno 23.3.2013 19:05
 
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 19:03
Avatar
Odpovídá na David Dostal
Michal Žůrek (misaz):

Možná by bylo lepší kdyby to nebyla taková šachovnice :D

Nahoru Odpovědět 23.3.2013 19:05
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:

Tak my jdeme stahovat, ale mám pocit, že tu nejsou všechny zdrojáky. Ty samozřejmě k hodnocení potřebujeme, jinak by se to mohlo nakreslit v malování :P

Nahoru Odpovědět 23.3.2013 19:14
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
TomBen:

Jasně, přidávám. :D

Generátor je momentálně postaven jako semiautomat
tzn. jednotlivé fáze generování jsou spouštěny klávesnicí.

Typický postup je R, M, W.
Kde:
R vytvoří základní náhodný vzor,
M vytvoří mapu
W neprůchodné oblasti ohraničující místnosti

Mezi R a M lze použít E, +, - a některé funkce
má smysl spustit i vícekrát.

P generuje schéma průchodnosti.

Stav datových polí mapa a cesta lze uložit
do txt souborů kdykoliv. Soubory mají pevný
název a přepisují se.

http://www.ulozto.cz/…/gener-i-zip

Nahoru Odpovědět 23.3.2013 19:28
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Michal Žůrek (misaz):

Sorry, já jsem zde zapoměl hodit zdroják:
http://uloz.to/…eratorvb-zip

generuje se klikem na formulář.

Editováno 23.3.2013 19:30
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 19:29
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
David Hynek
Redaktor
Avatar
David Hynek:

Pro mne jsou Dungeony spojeny s hrama jako byly Beholder, Dungeon Master. Tedy podzemí s chodbami. Teď jsem si vzpomněl ještě na Ultimu Underworld I. a II. Přikládám mapu jak vypadalo bludiště v 10patře Dungeon Master I. Myslím si, že jestli má být hra zábavná, je potřeba aby byly i mapy dobře promyšlené. Generátory jsou sice fajn, ale už Vám nevytvoří příběh, logiku, posloupnost a pod.

Nahoru Odpovědět 23.3.2013 19:35
Čím víc vím, tím víc věcí nevím.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David Hynek
David Čápka:

To ne, ale mohou výrazně pomoci při vytváření prostředí, člověk zvládne udělat ve stejném čase hru mnohem delší a propracovanější tím, že upravuje vygenerované světy :) Jinak hra Minecraft je generovaná a je zábavná :)

Nahoru Odpovědět  +1 23.3.2013 19:37
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Hynek
TomBen:

To byly skvělé hry a já si dobře uvědomuji omezení,
která s sebou generátory přinášejí. Na druhou stranu
je třeba říct, že generovaná místnost jde ručně osadit
příšerkami, pastmi i příběhem.

Nahoru Odpovědět 23.3.2013 19:40
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na David Hynek
David Čápka:

Jinak tahle společnost dělá skvělé dungeony: http://redshift.hu/, strávil jsem na nich dost času :)

Nahoru Odpovědět 23.3.2013 19:41
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:

Ještě pro jistotu, máme tu výtvory od: brisingr002, hartrik, martinsakra, misaz, salatik, satik, tomben. Na nikoho jsem nezapomněl? Jak je to tu rozházené tak se v tom trochu ztrácím :)

Nahoru Odpovědět 23.3.2013 19:44
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
David Dostal:

Ono při 2d poli o velikosti 50x50 a trochu vetší členitosti krajiny je těžké, aby čtverečky nevypadaly jako čtverečky. Zkus buď mapu zvětšit, nebo si pohrát s parametry (méně lesa a bažiny).

 
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 19:54
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michael Olšavský
David Dostal:

doublepost

Editováno 23.3.2013 20:09
 
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 20:07
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michael Olšavský
David Dostal:

Na kódu není nic hrozného. Asi jsi neviděl ten můj (vyznám se skoro lépe v tom tvém :)). Ale už dělám kompletní aplikaci znova a (snad) i mnohem lépe.

 
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 20:08
Avatar
Odpovídá na David Dostal
Michal Žůrek (misaz):

já vím, taky se mi to u testování dělo. Nicméně by se hodilo to nějakým algoritmem ošetřit, když už dáváš uživateli ty posuvníky.

Nahoru Odpovědět 23.3.2013 20:16
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:

Takže, jak jsem již řekl, kvůli rozmanitosti soutěže budeme rozdávat 2 placky, za indoor a za outdoor. Algoritmy jsou totiž odlišné a bylo by velmi těžké hodnotit indoor vs. outdoor. Dnes jsem si k sobě nikoho nestihl sehnat, takže jsem na to sám, napíšu vám alespoň krátký komentář k jednotlivým aplikacím.

Outdoor generátory

1. Satik - Skvělá práce, dokáži si na tom představit hratelnou hru. Máš před ostatními obrovský náskok, program je velmi propracovaný.
2. brisingr002 (8 bodů) - Vidím v tom takový čtvercový vzor, ale docela dobře jsi oddělil části s vodou a pevninou.
2. Salátik (8 bodů) - Pěkné, ale všechny složky jsou velmi vyrovnané, chybí mi souvislé kusy pevniny a lesů.
2. misaz (8 bodů) - Dobrý nápad, ale máš opačný problém, jako tví kolegové, výsledky jsou příliš předvídatelné.

Indoor generátory

Tady to bylo velmi vyrovnané, nejraději bych dal placku všem, ale pak by soutěž ztratila smysl :)

1. Hartrik (10 bodů) - Mno, co tomu vytknout? :) Řešil jsi i místnosti, rovná železnice, klikaté chodby, fakt super!
2. TomBen (9 bodů) - Zajímavý nápad s těmi kruhy, vypadá to dobře.
2. martinsakra (9 bodů) - S nastavením 25 a 25 to generuje opravdu velmi dobré prostory, moc se mi to líbí. Škoda že prostory nejsou vždy propojené, ale za to body nestrhávám.

Machry si tedy odnášejí Luboš Běhounek (Satik) a Hartrik, gratuluji! A ostatním taky, umíte kluci, mám z vás radost :)

Editováno 23.3.2013 21:46
Nahoru Odpovědět  +2 23.3.2013 20:41
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
David Dostal:

Chápu. Ale jak už jsem psal, neměl jsem moc času. V příští verzi asi ošetřím, i když na druhou stranu je zase dobré, když má uživatel trochu volnosti. Jinak díky za zpětnou vazbu.

 
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 20:43
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michal Žůrek (misaz):

O to jsem se, ale snažil. Aby to nebyl takový "mišmaš" všecho na kupě. Nevadí, skusím příště.

Nahoru Odpovědět 23.3.2013 20:43
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
David Dostal:

Congratulations!

 
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 20:44
Avatar
Hartrik
Redaktor
Avatar
Hartrik:

Díky a gratulace Luboš Běhounek (Satik)
Mimochodem, řešil jsem i světla ;)

 
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 20:54
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 20:55
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Michael Olšavský:

Gratuluji. Máš to jednoduché a přitom velmi dobře propracované. Skvělá práce. :-)

 
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 20:56
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michael Olšavský:

Co přesně myslíš čtvercovým vzorem? Je to náhodně generované.

Jinak díky a Hartrikovi také gratuluji

Editováno 23.3.2013 21:08
 
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 21:06
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michael Olšavský
David Čápka:

Přechody mezi oblastmi jsou často rovné (jako čára), působí to trochu nepřirozeně.

Nahoru Odpovědět 23.3.2013 21:15
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
martinsakra
Redaktor
Avatar
martinsakra:

Gratuluji vítězům. A ujištiju vás že svůj algoritmus ještě vylepším. Vrátím se zpět ja jednu místnost a udělám z něj krásný generátor na sokoban jen co na to bude čas. 8|

Nahoru Odpovědět  +1 23.3.2013 21:34
Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michael Olšavský:

To je jen krátkým časem při generování náhodné výšky políčka mapy. Pokud bych tam dal uspání vlákna, hned by se to trochu promíchalo. Schválně jsem to tam ale nedával, protože by se to generovalo příliš dlouho.

 
Nahoru Odpovědět 23.3.2013 21:41
Avatar
Martin Bartoš:

gratulácie(neskoré) :)

Nahoru Odpovědět 25.3.2013 19:52
Nejsom kreatívny...
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 101 zpráv z 101.