Diskuze: MONOGAME vs UNITY

C# .NET .NET (C# a Visual Basic) MONOGAME vs UNITY American English version English version

Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Ondrca:

Ahoj, chtěl bych mít jako koníček programování her. Ve WF to prostě nemá smysl (na WF nereagujte) tak jsem chtěl zkusit buďto MONOGAME nebo UNITY. Chci se zeptat těch, co s tím mají už nějaké zkušenosti, tak co se jim zdá lepší. Můžete psát jakékoliv drobnosti, vykreslování apod.
Kdybych si vybral unity tak bych psal v C# (u monogame asi nemám na výběr). Hlavní otázkou je asi kód, co je jednodušší, přehlednější apod.?
POZN.: Nějaké to OOP už umím

Odpovědět 15.4.2014 20:32
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Michal Žůrek (misaz):

jestli jsi zkoušel WF, tak zkus i MonoGame. Unity je takové že půlku za tebe udělá samo a to už není to pravé ořechové.

Nahoru Odpovědět  +2 15.4.2014 20:36
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
BlugW
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
BlugW:

Hlavně Unity free verze je plná spoileru na samotné unity, takže hra vypada neprofesionálně :)

Nahoru Odpovědět 15.4.2014 20:39
Pořiď si mac na www.appletrh.cz. Novinky a zajímavosti ze světa Apple na https://www.applemagazin.eu
Avatar
BlugW
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
BlugW:

Hlavně Unity free verze je plná spoileru na samotné unity, takže hra vypada neprofesionálně :)

Nahoru Odpovědět  -1 15.4.2014 20:39
Pořiď si mac na www.appletrh.cz. Novinky a zajímavosti ze světa Apple na https://www.applemagazin.eu
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Ondrca:

A jaký má kód UNITY nevíš? Je to prostě normální C# nebo trochu upravený?

Nahoru Odpovědět 15.4.2014 20:40
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Vojtěch Pospíchal:

Je to čistě na tvé preferenci. S Unity budeš mít ty nudné rutinní kraviny díky Unity mnohem pohodlnější. Naopak v MonoGame si to projdeš všechno od základů. Což ovšem neznamená že by jsi to samé nemohl udělat i v Unity. Prakticky vše v Unity se dá přepsat, vylepšit.

EDIT:// Unity používá C# MONO. Tj. normální C# kde máš dostupnou většinu věcí co ve standardním C#.

Editováno 15.4.2014 20:41
 
Nahoru Odpovědět  +1 15.4.2014 20:40
Avatar
Odpovídá na BlugW
Vojtěch Pospíchal:

Jestli hra vypadá profesionálně nebo ne nezáleží na verzi Unity, ale na tom jak to naprogramuješ.

 
Nahoru Odpovědět  +1 15.4.2014 20:42
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Ondrca:

Díky, můžeš mi ale vysvětlit, co si mám představit pod pojmem rutinní kraviny?

Nahoru Odpovědět 15.4.2014 20:43
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
BlugW
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
BlugW:

To jo, ale i když je hra naprogramovaná špičkově, a je plna spoileru na Unity tak taky nevypadá profesionálně.
Jinak unity je dobrá věc.

Editováno 15.4.2014 20:47
Nahoru Odpovědět 15.4.2014 20:47
Pořiď si mac na www.appletrh.cz. Novinky a zajímavosti ze světa Apple na https://www.applemagazin.eu
Avatar
Odpovídá na BlugW
Vojtěch Pospíchal:

Spoilerů na Unity? Myslíš ten jeden splash screen při startu (logo Unity)?

 
Nahoru Odpovědět  +1 15.4.2014 21:05
Avatar
Petr G
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Petr G:

Když použiješ MonoGame, tak si prostě věci typu vykreslení textu, animace, zvuky, fyzika.. budeš muset napsat sám, což rozhodně zlepší tvé programátorské dovednosti. Navíc jakou pak budeš mít radost z toho, že vše funguje. MonoGame je ale takové ještě nevychytané :( Aktuálně řeším problém, že když vytvořím projekt pomocí OpenGl, tak aby se dala hra spustit na jiném pc, tak potřebuješ mít nainstalované OpenAL a OpenGl. Problémy dělají ale integrované grafárny. (můj případ). Místo OpenGL můžu použit DirectX, tam ale mám problém s načtením zvuků (zřejmě bug MonoGame 3.2), nebo je to tím, že MonoGame stále nemá vlastní Content Pipeline. Tento problém jsem napsal přímo na fóra MonoGame, bohužel se problém zatím nepodařilo vyřešit. Mě osobně se tímto MonoGame znechutilo. Pár měsíců dělám na hře, kterou si zahraju nakonec jenom já, a nebo si jí zahrajou všichni bez zvuků...

 
Nahoru Odpovědět 15.4.2014 21:35
Avatar
BlugW
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
BlugW:

A to je málo? Např. hry které najdu na netu a vidím na začátku logo Unity tak to hned vypínám, jelikož 90% z těchto her jsou k ničemu.
Prostě ta reklama to znechucuje, a určitě ne jen mně.

Nahoru Odpovědět  -3 15.4.2014 21:46
Pořiď si mac na www.appletrh.cz. Novinky a zajímavosti ze světa Apple na https://www.applemagazin.eu
Avatar
Odpovídá na BlugW
Vojtěch Pospíchal:

To není reklama. To je normální splash screen. Unity ti poskytuje velice kvalitní, pokročilí nástroj. To jediné co za to požaduje je obrázek při startu hry. Ano je to málo.

 
Nahoru Odpovědět  -1 15.4.2014 21:56
Avatar
Odpovídá na Petr G
Vojtěch Pospíchal:

V Unity si to všechno může naprogramovat taky sám :) Ale proč by to dělal, když má tu možnost si tu práci ulehčit. (Samozřejmě musí vědět jak to za něj Unity udělá {respektive pokud by to Unity za něj neudělalo musel by to zvládnout sám}) jinak pro něj Unity rozhodně není. A věř mi, radost z dobře odvedené práce je u každého nástroje.

 
Nahoru Odpovědět  +1 15.4.2014 22:01
Avatar
Odpovídá na Petr G
Luboš Běhounek (Satik):

Použij multiplatformní FMOD(ex), pro nekomerční hry je to zdarma a používají to i velké hry (WoW, Crysis, Diablo, ...).

Použití v C# je jednoduché, můžeš to obšlehnout třeba odtud:
http://www.itnetwork.cz/…-magickeleto
:)

Nahoru Odpovědět  +1 15.4.2014 22:01
:)
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Ondrca:

Tak jsem si nakonec vybral unity, tak doufám, že se sem přidají české tutoriály na devbook. Zatím musím jet na unity.com

Nahoru Odpovědět 16.4.2014 21:08
Zase jsem o něco chytřejší
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 16 zpráv z 16.