Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Juraj Mlich:

Dobrý deň, mám odkaz na objekt ktorý má metodu napr. Move. Ale ten odkaz na objekt sa bude meniť na iné objekty ale tie tiež budú mať tú metodu Move. Ako spravím to aby som to nemusel pretypovávať keď budem volať iba tú metodu Move? Dakujem

Odpovědět 15.5.2013 9:49
Vždy je lepšie učiť sa z cudzích chýb, než z vlastných chýb.
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Juraj Mlich:

Nedá sa to?

Nahoru Odpovědět 15.5.2013 12:27
Vždy je lepšie učiť sa z cudzích chýb, než z vlastných chýb.
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Juraj Mlich:

:) diki to ma nenapadlo

Nahoru Odpovědět 15.5.2013 12:43
Vždy je lepšie učiť sa z cudzích chýb, než z vlastných chýb.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Juraj Mlich
Kit:

Pokud chceš objektově programovat, mělo by to být to první, co tě v takové situaci napadne.

Nahoru Odpovědět 15.5.2013 12:46
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
Juraj Mlich:

Ten článok som preskočil lebo som ho nepovažoval za podstatný ale ako tak čítam tak asi je :)

Nahoru Odpovědět 15.5.2013 13:11
Vždy je lepšie učiť sa z cudzích chýb, než z vlastných chýb.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Juraj Mlich
Kit:

Problém je v tom, že interface se v imperativním programování nepoužívá. Pokud se neučí OOP od začátku, zvyká se na to těžko. Výhodu interface jsem pochopil teprve když jsem si to párkrát vyzkoušel. Zpočátku mi to připadalo zdlouhavé, protože jsem na to šel špatně, ale pak jsem zjistil, že se pomocí interface dá program výrazně zkrátit a částečně i zrychlit. Odpadnou totiž některé řídici struktury, jako např. if nebo switch.

Nahoru Odpovědět 15.5.2013 13:42
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:

Nemusí mít ani interface, vždyť stačí dát společného předka. Sám interface příliš nepoužívám, mají smysl až ve velkých aplikacích, kde je plno komponent a je nutné se s tím vypořádat.

Nahoru Odpovědět 15.5.2013 15:26
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Juraj Mlich:

Ďakujem za reakciu, čiže je zbytočné používať interface?

Nahoru Odpovědět 15.5.2013 15:52
Vždy je lepšie učiť sa z cudzích chýb, než z vlastných chýb.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Juraj Mlich
David Čápka:

Ve tvém případě pravděpodobně ano, jinak samozřejmě ne.

Nahoru Odpovědět 15.5.2013 15:54
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Luboš Běhounek (Satik):

V C# muzes dedit jen od jednoho objektu, takze kdyz mas ruzne objekty ktere uz od nekoho dedi, tak pak muzes uz jedine interfacem, tady zalezi na tom, na co presne to potrebuje, ale interface je obecnejsi, univerzalnejsi :)

Nahoru Odpovědět 15.5.2013 16:04
:)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
David Čápka:

Právě, záleží to na tom co dělá, ale pokud má projekt pár tříd, není Interface potřeba.

Nahoru Odpovědět 15.5.2013 16:06
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:

Souhlasím, že místo interface se dá použít společný předek, ale už nesouhlasím, že používání interface má smysl až u velkých aplikací. Interface běžně používám i v pidiaplikacích. Možná je C# tolerantnější, ale v Javě bez něho spousta věcí ani nejde udělat.

Nahoru Odpovědět 15.5.2013 16:35
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 13 zpráv z 13.