IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
relycanx
Člen
Avatar
relycanx:10.9.2015 12:05

Ahoj. Teď tu řeším problém, kde mám hromadu instancí stejného druhu a nějakým způsobem k nim potřebuji vytvořit podmínku na reakci s jiným objektem. Přesněji tedy: tvořím hru, kde mám postavu, která musí kolidovat s ostatními objekty v okolí, jsou všechny ze stejné třídy, ale jediný způsob, který jsem vymyslel, tak že je hodím do pole a pak až v těle cyklu foreach pro ně nastavím co potřebuji. Ale neexistuje něco jednoduššího, co vyloženě řekne něco na způsob "pokud koliduje náhodný objekt z třídy Mic s náhodným objektem třídy PevnaDlazdice, tak.."? Nebo se opravdu musí upřesnit určitá instance z dané třídy? Moc by mi to ušetřilo práci i na jiných projektech. Předem děkuji za odpovědi :)

Editováno 10.9.2015 12:06
 
Odpovědět
10.9.2015 12:05
Avatar
Milan Křepelka
Tvůrce
Avatar
Milan Křepelka:10.9.2015 12:29

Takový podobný cyklus bude existovat vždy. Je jen otázkou jak a kdy to budeš spouštět, tedy kontrolovat kolize. Můžeš mít třeba nějaký centrální "cyklus". Nebo "cyklus" vyvolaný událostně - tedy při pohybu nějakého objektu. Ty jako programátor řešíš optimalizaci iterací pro jednotlivé objekty. Například ... určitě nemusíš řešit kolize objektů které jsou od sebe velmi vzdálené.

Jinak si myslím, že k tomuto tématu bude mít internet co říci neb se nejedná o nic nového. Chce to nasát trochu teorie.

 
Nahoru Odpovědět
10.9.2015 12:29
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 2 zpráv z 2.