Diskuze: Pozastavení průběhu FOR

C# .NET .NET (C# a Visual Basic) Pozastavení průběhu FOR American English version English version

Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Theodor Johnson:

Ahoj, mám takový problém, používám ve svém programu aniace které přiřazuji k objektům pomocí projetí listu objektů for příkazem, ale potřebuji aby animace šli postupně, tudíž než se spustí event ukončení animace tak aby for čekal. Jak by se toho dalo docílit?

Odpovědět 22.8.2013 10:23
Přecházím na "Cross-Platform Development"
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
Luboš Běhounek (Satik):

Třeba dát do toho foru čekací cyklus:

while (cekat)
{
Application.Do­Events(); // tohle nemusis volat, pokud je tahle funkce volana mimo hlavni vlakno
}

Nahoru Odpovědět 22.8.2013 10:30
:)
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
 
Nahoru Odpovědět 22.8.2013 10:56
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Theodor Johnson:

Díky, musel jsem si najít Application.Do­Events ve wpf, ale teď už mi to funguje, kdyby se to někdy někomu hodilo, tak jsem to vyřešil:

bool completed = false;

... // deklarace animace

elementMarginTarget.Completed += (s, e) =>
{
    completed = true;
};

... // spuštění animace

do
{
Application.Current.Dispatcher.Invoke(DispatcherPriority.Background,
                                             new Action(delegate { })); // Application.DoEvents();

    for (int j = 0; j < elements.Count; j++)
        // update layoutu objektů
    {
        elements[j].Item1.UpdateLayout();
    }

    Thread.Sleep(1);
}
while (!completed);
Nahoru Odpovědět 22.8.2013 11:23
Přecházím na "Cross-Platform Development"
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
Luboš Běhounek (Satik):

Ten sleep bych klidně dal na víc, stejně není tak přesný, aby dokázal uspat na jednu ms.

Ideální hodnotu do Sleep() bych viděl jako 1000/FPSanimace/2

Nahoru Odpovědět 22.8.2013 11:46
:)
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Theodor Johnson:

Ten sleep jsem tam dal jenom proto aby se to chvíli zdrželo než to bude zase updatovat, hlavně ani neznám fps animace, pouze jsem nastavil její délku trvání, ale ne fps

Nahoru Odpovědět 22.8.2013 11:49
Přecházím na "Cross-Platform Development"
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
Luboš Běhounek (Satik):

fps jednoduchých animací bývá obvykle kolem 15-30 :)

Nahoru Odpovědět  +1 22.8.2013 12:30
:)
Avatar
karelok
Člen
Avatar
karelok:

Ahoj.
Co takhle použít vlastní pracovní vlákno, které bude volat updateLayout pomocí invoke. Vlákno by se poté uspalo čekáním na nějaké instanci třídy AutoResetEvent pomocí metody WaitOne(). Až animace doběhne, zavolá na zmíněném objektu AutoResetEvent metodu Set() a naše pracovní vlákno se tím probudí.
Myslím, že je to lepší způsob než blokovat Dispatch Thread, což může mít pro uživatele nepříjemné následky.

Editováno 22.8.2013 13:21
 
Nahoru Odpovědět 22.8.2013 13:16
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na karelok
Jan Vargovský:

Víš vůbec co dělá invoke?

 
Nahoru Odpovědět 22.8.2013 13:32
Avatar
karelok
Člen
Avatar
Odpovídá na Jan Vargovský
karelok:

Pokud vím, spustí delegovanou metodu ve vlákně, ve kterém byl objekt vytvořen.

"...Executes a delegate on the thread that owns the control's underlying window handle...." (Control.Invoke)

"Executes the specified Action synchronously on the thread the Dispatcher is associated with." (Dispatcher.Invoke)

Tedy pokud se nemýlím, postoupí se delegát do fronty, kterou vybírá DispatchThread. Omlouvám se pokud jsem mimo, řeším C# teprve týden. Chtěl jsem spíš poukázat na zdržování DispatchThreadu. Rád bych tě poprosil o opravu mého názoru.

Editováno 22.8.2013 14:32
 
Nahoru Odpovědět 22.8.2013 14:30
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Odpovídá na karelok
Theodor Johnson:

Uživatel si toho ani nevšimne protože se aplikace nezasekne, to co jsi popsal je zbytečně složité, zkus se podívat na ten kód co jsem přiložil, pokud to dokážeš jednodušeji, rozhodně neodmítnu radu

Nahoru Odpovědět 22.8.2013 14:55
Přecházím na "Cross-Platform Development"
Avatar
karelok
Člen
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
karelok:

Beru připomínku zpět. Má chyba, čtu to na telefonu a neviděl jsem konec volání Invoke. Vypadalo to tak, že vše od Invoke dál je součástí delegované metody. Tím je vše vysvětleno. Omlouvám ze za spam.

 
Nahoru Odpovědět 22.8.2013 15:16
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na karelok
Kit:

Programování ve stylu Majakovského mi také nevyhovuje. Je to dost nepřehledné.

Nahoru Odpovědět 22.8.2013 15:34
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 13 zpráv z 13.