Avatar
bcbadcompany8:

Ahoj, chcem sa tu opytat tych skusenejšich či sa C# da využivat ako porgramovaci jazyk pre hry.C# preto lebo som už nejake konzolove aplikacie a tutorialy tu z webu urobil ale ked som šiel na dalši diel teda podmienky tak som prestal.Teraz by som sa to chcel doučit a neskôr naprogramovat nejaku jednoduchu hru v gamemaker pripadne v inom enginu.Je to cesta na dlhy čas a preto by som chcel vediet či sa C# oplati.A tiež aka je potreba matematiky?Pretože ta mi vôbec nejde.Dik za odpovede.

 
Odpovědět 24.3.2014 16:29
Avatar
David Dostal
Redaktor
Avatar
Odpovídá na bcbadcompany8
David Dostal:

C# se na hry určitě hodí. Jsou pro něj skvělé frameworky a enginy (např. Monogame, Unity) a rychle se v něm vyvíjí. Počítej s tím, že Tě od podmínek čeká ještě poměrný kus cesty, než zacneš programovat větší hry (průběžně můžeš dělat jednoduché hry, klidně i v konzoli, je to celkem sranda a spoustu se naučíš :)). Matematika se určitě hodí, ale vystačíš si většinou se základy.

 
Nahoru Odpovědět 24.3.2014 16:54
Avatar
Odpovídá na bcbadcompany8
Luboš Běhounek (Satik):

Ano, C# je na hry dobrá volba, naprogramuješ v něm jakoukoliv hru, i když třeba C++ by bylo výkonější, ale složitější (ale v dnešní době už počítače mají takový výkon, že i běžná hra v C# ti poběží stovky fps, takže to moc řešit nemusíš, pokud nevyvíjíš nějakou TOP supernáročnou hru).

Matematika až tak zásadní není, důležitý je umět přemýšlet - když něco z matiky neznáš a potřebuješ, tak to vygooglíš a dostuduješ - já měl na střední taky z matiky na vysvědčení vždycky 3-4 a nějaký zásadnější problém jsem s tím zatím neměl.

Nahoru Odpovědět 24.3.2014 17:08
:)
Avatar
bcbadcompany8:

Dik za odpovede.C++ je skôr pre tych čo chcu vlastny engine ako napr. ArmA 3 a jej Virtual Reality engine tam su scripty v C++.Ja som skôr na Unreal,Unity,Cry­engine...

Editováno 24.3.2014 17:16
 
Nahoru Odpovědět 24.3.2014 17:15
Avatar
Odpovídá na bcbadcompany8
Vojtěch Pospíchal:

No tak tedy. Unreal Engine už taky využívá C++, Unity má tu možnost také a CryEngine také. Čili je to čistě na tobě. Ale o Virtual Reality bych moc nepsal. Není to žádný extra štamgustát engine. Má opravdu hodně omezení.

 
Nahoru Odpovědět 24.3.2014 17:28
Avatar
MrPabloz
Člen
Avatar
Odpovídá na bcbadcompany8
MrPabloz:

Pro běžné 2D plošinovky a tak si vystačíš se základními fyzikálnímy vzorci + základní matematika, pro 3D už musíš znát vektory a veškerou práci s nima + analytickou geometrii a tak :) a tím to 3D teprv začíná :)

Nahoru Odpovědět 24.3.2014 17:41
Harmonie těla a duše, to je to, oč se snažím! :)
Avatar
Old Account
Člen
Avatar
Old Account:

C# sa hodi prakticky na vsetko, teda, az na pracu s cislami, tam dominuje Python alebo Wolfram Language. Hry sa v nom daju urobit plnohodnotne.

Nahoru Odpovědět 24.3.2014 18:34
"If you keep your eye on the profit, you’re going to skimp on the product. But if you focus on making really gre...
Avatar
bcbadcompany8:

Sice to do tohto tematu nepatri ale nebudem kôli tomu zakladat novy.Mam vo Win 8.1 problem s konzolovymi aplikaciami a to ten že ten text v nej a aj konzola samotna je moc mala a napr. "Hello World" sa ani neda prečitat.

 
Nahoru Odpovědět 24.3.2014 18:34
Avatar
archie777
Člen
Avatar
archie777:

Pokud se nechceš vyloženě učit programovat, ve smyslu znát jazyk/jazyky opravdu důkladně a chceš si "jen" programovat hry, doporučuji pro začátek XNA/MonoGame, v GUI unity se jako začátečník ztratíš a nedostaneš se tolik k samotné logice, kterou potřebuješ trénovat.

MonoGame nabízí imo perfektní poměr mezi samotným programováním a konstrukcemi, které ti ušetří spoustu práce na základech "enginu".

V XNA celkem snadno ovládneš práci s komponenty hry a základní konstrukce pro vlastní malou hru. Ošetřovat kolize, různé souřadnice, herní čas, update atd. V samotném C# nejsou tyhle prvky zdaleka tak příjemné.

Než se vrhneš do XNA/MonoGame, tak si procvič kvalitně základy OOP a především práci s kolekcemi.

 
Nahoru Odpovědět 24.3.2014 18:34
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na bcbadcompany8
Petr Nymsa:

Klikni pravým tl. myši na konzoli - nastavení (settings) a nastav tam velikost písma apod. To není problém OS :)

Nahoru Odpovědět 24.3.2014 18:42
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
bcbadcompany8:

Viem že to nieje problem OS ale neda sa to nejak nastavit permanentne?Prechad­zam si znovu tutorialy a pre každy priklad si vytvaram novy projekt lenže v každom novom projekte je ta konzola zase mala.

 
Nahoru Odpovědět 24.3.2014 19:11
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 11 zpráv z 11.