Diskuze: Původní Script do importovaných assetů[Unity3D]

C# .NET .NET (C# a Visual Basic) Původní Script do importovaných assetů[Unity3D] American English version English version

Avatar
Neaktivní uživatel:

Ahoj ajťáci,já dělám v Unity3D takovou menší hru(Učím se praxí),ale nevyhovuje mi vestavěný terren a napadlo mně že si udělám vlastní(Tu hru chci 'trochu' hranatější(nes­pojovat s minecraftem,tohle bude na rozdíl od mc fungovat XD)) ale má to háček => nikde nemůžu najít terren script z vestavěného terénu a já bych ho tam docela potřeboval...nevíte kde ho najdu??

Odpovědět  -1 5.7.2015 17:15
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Vojtěch Pospíchal:

Terén v Unity nemá script jako takový dostupný. Jedná se o komponentu, která je závislá na onom GameObjectu. Bohužel si ho budeš muset napsat, nebo se poohlédnou po alternativě v Asset Storu - za to ale vysolíš slušnou pálku.

 
Nahoru Odpovědět 5.7.2015 22:46
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Neaktivní uživatel:

nemusí to být vyloženě ten samý script
textury i tvar tomu dám manuálňe,já potřebuji jen aby se to jako terén chovalo,jinímy slovy aby pod něj nepaly ostatní věc...jako například hráč

Nahoru Odpovědět  -1 5.7.2015 23:07
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Vojtěch Pospíchal:

Čemu přesně dáváš tvar? Nějaké 2d ploše? Musíš to více specifikovat.

 
Nahoru Odpovědět 5.7.2015 23:09
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Neaktivní uživatel:

3d bloku nebo spíše 3d mesh,mapu zamíšlím jako je v minecraftu,v assetech bude složka map ve které budu mít takovéto objekty které budu různě pokládat,otáčet a zvětšovat za účelem vytvořit nějákou mapu akorád že tohle bude trochu propracovanější než blok na kterej je máznutá 16x16 textura

Editováno 5.7.2015 23:47
Nahoru Odpovědět  -1 5.7.2015 23:46
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Vojtěch Pospíchal:

Tohle hodláš dělat scriptem za běhu? Protože jestli ano, máš tam výrazný mezery který jen tak nepořešíš...

 
Nahoru Odpovědět 6.7.2015 0:16
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Neaktivní uživatel:

jestli v unity není nějáká možnost,že bych nepsal script jen odškrtnul fajfku že by nepropouštěl ostatní objekty...kdybi tak šel dát colider na importovaný mesh to by vše ulehčilo

Nahoru Odpovědět  -1 6.7.2015 1:40
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Vojtěch Pospíchal:

Ono to samozřejmě jde, existuje věc, která se jmenuje mesh collider...

 
Nahoru Odpovědět 6.7.2015 9:20
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Neaktivní uživatel:

no jo,jenže když imortuju mesh z blendru tak
onen importovaný mesh colider nemá,nejde tam nějak přidat?

ps.takž jestli to chápu colider je mesh okolo meshe modelu a jednotlivé colidery se o sebe zastaví...?

Nahoru Odpovědět 6.7.2015 16:05
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Vojtěch Pospíchal:

Nechápeš. Collider žádný mesh není. Očividně nechápeš ani úplné základy. Collider přidáš jako každou jinou komponentu (tedy stejně jako si přidal skript na hráče atp.). + Colliderů máš několik typů podle tvaru, ničím jiným se neliší.

 
Nahoru Odpovědět  +1 6.7.2015 16:34
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Neaktivní uživatel:

asi jsem se nevyjádřil tak jak to bylo myšleno,neměl jsem na myli vyloženě mesh ale jakoby obložení meshe,něco jako mesh na meshi až na to že colider není chápán jako mesh,spíše jako jeho komponenta

ps.co když mám něco komplexnějšího než krychli nebo kouli,např.vlastní model hráče nebo zbraně,šel by ten mesh nějak vypočítat nabo vymodelovat...

Nahoru Odpovědět 6.7.2015 17:56
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Vojtěch Pospíchal:

Jako collider se dá, jak už jsem psal, použít mesh collider. Této komponentě předáš svůj vymodelovaný a naimportovaný mesh a s ním se bude kolidovat. Výrazně se ale u složitých objektů jako je hráč doporučuje využívat primitivních colliderů (capsule, krychle, koule) - jednoduše proto, že šetří výkon.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
 
Nahoru Odpovědět  +1 6.7.2015 18:09
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Neaktivní uživatel:

ta hra bude složitá asi jako Unturned (https://www.youtube.com/watch?…) z čehož se dá předpokládat že o výkon nouze nebude

ps.unturnet je tuším také děláno v unity(soudě podle terénu který je náhodou podobní (spíše stejný) jako ten vestavění v unity)

Editováno 6.7.2015 20:14
Nahoru Odpovědět 6.7.2015 20:13
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Vojtěch Pospíchal:

Ano, zmíněná hra je dělána v Unity, ale pracovali na ní profesionálové, kteří zřejmě neměli problém s tím, jaké typy colliderů na co použít.

 
Nahoru Odpovědět 6.7.2015 21:08
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Neaktivní uživatel:

ovšem že s tím nebil problém...ty postavy jsou tak jednoduché že s precizním coliderem nějak zvlášť na výkonu neztratíš

ps. ne že bych byl hejtr té hry,mně se takovéto jednoduché provedení moc líbí jen mi to přišlo jako dobrý příklad,jelikož jsem tu hru asi 4 měsíce hrál dalo by se říci že byla mojí inspirací co se týče grafiki(mimocho­dem:miloval jsem nájezdy na vojenské letiště na severu,vždy jsem tam našel něco hezkého s velkou řáží,nebo masivní batoh ten taky zvedne náladu)

Nahoru Odpovědět 6.7.2015 21:20
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Vojtěch Pospíchal:

Já ale neřeším jak to bude u tvé hry. Toto je fórum a může přijít někdo, kdo hledá odpověď na tu samou otázku. Proto jsem u odpovědi na tu tvou zdůraznil, že mesh collider má větší dopad na výkon než primitiv collidery.

 
Nahoru Odpovědět 6.7.2015 21:38
Avatar
Nahoru Odpovědět 6.7.2015 23:37
Neaktivní uživatelský účet
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 17 zpráv z 17.