Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Elisse:

Zdravím, v poslední době to tu spamuji dotazi snad nevadí :)

Rád bych zeptal na návrhy/názory v čem psát serverovou část aplikace, prozatím je to obyčejná Console app, rád bych věděl, jestli se mi to vyplatí dělat třeba ve WPF skrze nějaké hezké adminské GUI nebo nějaké jiné návrhy?

Současný stav je : (Client - Unity Engine / Server - Console app a MySQL server)

Díky moc! :)

 
Odpovědět 30. září 9:15
Avatar
Odpovídá na Elisse
lukasko.simon:

zavisi aj od toho co od tej aplikacie ocakavas a co ma vykonavat, teoreticky by si to vedel postavit aj na WCF

 
Nahoru Odpovědět 30. září 11:23
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na lukasko.simon
Elisse:

Očekávám od ní obsluhování herních klientů.

 
Nahoru Odpovědět 30. září 11:40
Avatar
Petr Stastny
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Elisse
Petr Stastny:

Nenapadlo te to udelat v asp.net? Neni to tak tezky, predevsim WebForms se skoro nelisi od wpf nebo wf

 
Nahoru Odpovědět 30. září 11:48
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Stastny
Elisse:

Jako udělat serverovou obsluhu hry jako web? Nad tím jsem teda fakt nepřemýšlel :D nenapadá mě jedinnná výhoda :/

Pokud ,ale narážíš na celý projekt, tak klient hry je jasně daný v Unity, toho dělat v Asp.Netu je nemyslitelné. :)

 
Nahoru Odpovědět 30. září 12:09
Avatar
VitekST
Člen
Avatar
Odpovídá na Elisse
VitekST:

Zkusil bych WCF a k tomu třídu HttpListener (https://msdn.microsoft.com/…httplistener(v=vs.110).aspx), která ti umožňuje implementovat vlastni webový server.

Nebo jukni sem: http://stackoverflow.com/…p-web-server

 
Nahoru Odpovědět  +2 30. září 13:23
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na VitekST
Elisse:

Ehm no hezké, ale pořád nechápu proč to psát jako web? :D

 
Nahoru Odpovědět 30. září 14:10
Avatar
Petr Stastny
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Elisse
Petr Stastny:

Jako ASP.NET to můžeš jednoduše nahrát na nějaký hosting (http://myasp.net) a poběží ti to furt, navíc tam můžeš jednoduše generovat stránky (prostě jenom zobrazíš stránku bez jakéhokoli HTML, jenom s nějakým textem, ani to nezabaluj do <p>) podle argumentů z URL. Můžeš to jednoduše načíst i použít. Kdybys chtěl, mám někde i projekt, kde jsem stahoval zdrojový kód stránky, tak to můžeš použít.

 
Nahoru Odpovědět 30. září 14:39
Avatar
VitekST
Člen
Avatar
Odpovídá na Elisse
VitekST:

Tak... proč vynalézat kolo?
HTTP ti poskytuje možnost se dorozumívat již existujícím protokolem, který má nějakou strukturu, kdybys toto řešil po svém, musel by si ten protokol navrhovat od začátku.

 
Nahoru Odpovědět 30. září 14:43
Avatar
Petr Stastny
Redaktor
Avatar
Odpovídá na VitekST
Petr Stastny:

Vytvoření webové aplikace v ASP.NET mi přijde jednodušší než HTTP protokol, nebylo by to pro něj lepší? U ASP.NET ti to bude fungovat pořád, u HTTP se musíš starat o tisíc maličkostí. U ASP.NET jenom stáhneš zdrojový kód ze stránky domena.cz/get-user-info?usertoken=abcd a okamžitě máš všechno, co zrovna potřebuješ.

Editováno 30. září 14:51
 
Nahoru Odpovědět 30. září 14:51
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Stastny
Elisse:

Ehm no abych to trošku asi přiblížil, víc jde o záležitost kde jde na serveru veškerá logika, dotyčná věc má i přihlašování uživatelů.

V současné době se každý nový client připojí na své vlákno a v tom si žije vlastní život :)

Používám k tomu z .Netu TcpClient a TcpListener :)

Editováno 30. září 14:54
 
Nahoru Odpovědět 30. září 14:52
Avatar
Marian Benčat
Redaktor
Avatar
Marian Benčat:

Eh.. ja si nejsem jistej, jestli tady málodko chápe zadání, nebo ho tady nechápu jen já :-)

pokud jsem to správně pochopil.. on má standardní Client-Server aplikaci.. Prostě server k multiplayer hře a chce tam přidat jen nějaký control panel, kteýrm to pujde ovládat, aby to pokud možno nemusel dělat nějak v UNITY.

Takže mu rozhodně nestačí "jen" aspčko, potřebuje něco realtime.. Osobně souhlasim s někým nahoře.. Tedy... na server WCF servisa s exposnutým bindingem.

A na kontrol panel klidně to .NET MVC, které bude komunikovat s tím WCFkem přes třeba Http binding

 
Nahoru Odpovědět 30. září 15:08
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Pokud je ta hra aspoň trochu realtime (odpověď je potřeba rychlejc než řekněme za sekundu), tak je ASP.NET nesmysl.

Osobně nevidím moc důvod to měnit z console app na něco jinýho :) .

Editováno 30. září 15:10
Nahoru Odpovědět  +1 30. září 15:10
:)
Avatar
Marian Benčat
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Marian Benčat:

Eh pardon.. upsal jsem se.. (vetsinou WCF hostim jako win servise, tak to mam nejak spojene)..

Osobně bych to taky zachoval jako consolovku a asi exposnul nejakyho http clienta.. pro treba ASP MVC, nebo desktopovou aplikaci.. prostě ty chceš mít :

Clienty - Unity3D
Herní server - Console application + http binding (jen pro potreby control panelu)
Control panel - Desktop applicaiton (winforms/wpf) , web applicaiton (mvc)

 
Nahoru Odpovědět 30. září 15:20
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Elisse:

O úplně realtime záležitost nejde, ale zpoždění sekundu mít bezdůvodně určitě nechci :D

Ke kolegovi nahoře, server v Unity určitě nechci jak říkáš, zbytečně šíleně nabaleného zvlášť když už to jednou funguje v console app :)

jak jsem uvedl úplně na začátku jedinný důvod proč to do něčeho změnit je nějaké hezké adminské GUI, překopírovat Console app do WPF je za minutu a pak si jen už můžu skládat kontrolky, tak mě zajímal i jiný názor :)

 
Nahoru Odpovědět 30. září 15:23
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
Elisse:

Osobně nevidím důvod proč ten control panel a server od sebe oddělovat :-O

 
Nahoru Odpovědět 30. září 15:24
Avatar
Marian Benčat
Redaktor
Avatar
Marian Benčat:

protože v consolove aplikaci neudela GUI (musel by ji omezit do STA). A naopak neni vůbec ideální dělat server uvnitř desktopové aplikace. To souvisí především s tím STA .

 
Nahoru Odpovědět 30. září 20:54
Avatar
Elisse
Člen
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
Elisse:

Ehm, co je prosím STA? :)

 
Nahoru Odpovědět 3. října 11:24
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 19 zpráv z 19.