Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
Erik Šťastný:30.9.2016 9:15

Zdravím, v poslední době to tu spamuji dotazi snad nevadí :)

Rád bych zeptal na návrhy/názory v čem psát serverovou část aplikace, prozatím je to obyčejná Console app, rád bych věděl, jestli se mi to vyplatí dělat třeba ve WPF skrze nějaké hezké adminské GUI nebo nějaké jiné návrhy?

Současný stav je : (Client - Unity Engine / Server - Console app a MySQL server)

Díky moc! :)

 
Odpovědět
30.9.2016 9:15
Avatar
Odpovídá na Erik Šťastný
lukasko.simon:30.9.2016 11:23

zavisi aj od toho co od tej aplikacie ocakavas a co ma vykonavat, teoreticky by si to vedel postavit aj na WCF

 
Nahoru Odpovědět
30.9.2016 11:23
Avatar
Odpovídá na lukasko.simon
Erik Šťastný:30.9.2016 11:40

Očekávám od ní obsluhování herních klientů.

 
Nahoru Odpovědět
30.9.2016 11:40
Avatar
Petr Šťastný
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Erik Šťastný
Petr Šťastný:30.9.2016 11:48

Nenapadlo te to udelat v asp.net? Neni to tak tezky, predevsim WebForms se skoro nelisi od wpf nebo wf

 
Nahoru Odpovědět
30.9.2016 11:48
Avatar
Odpovídá na Petr Šťastný
Erik Šťastný:30.9.2016 12:09

Jako udělat serverovou obsluhu hry jako web? Nad tím jsem teda fakt nepřemýšlel :D nenapadá mě jedinnná výhoda :/

Pokud ,ale narážíš na celý projekt, tak klient hry je jasně daný v Unity, toho dělat v Asp.Netu je nemyslitelné. :)

 
Nahoru Odpovědět
30.9.2016 12:09
Avatar
VitekST
Člen
Avatar
Odpovídá na Erik Šťastný
VitekST:30.9.2016 13:23

Zkusil bych WCF a k tomu třídu HttpListener (https://msdn.microsoft.com/…vs.110).aspx), která ti umožňuje implementovat vlastni webový server.

Nebo jukni sem: http://stackoverflow.com/…p-web-server

 
Nahoru Odpovědět
30.9.2016 13:23
Avatar
Odpovídá na VitekST
Erik Šťastný:30.9.2016 14:10

Ehm no hezké, ale pořád nechápu proč to psát jako web? :D

 
Nahoru Odpovědět
30.9.2016 14:10
Avatar
Petr Šťastný
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Erik Šťastný
Petr Šťastný:30.9.2016 14:39

Jako ASP.NET to můžeš jednoduše nahrát na nějaký hosting (http://myasp.net) a poběží ti to furt, navíc tam můžeš jednoduše generovat stránky (prostě jenom zobrazíš stránku bez jakéhokoli HTML, jenom s nějakým textem, ani to nezabaluj do <p>) podle argumentů z URL. Můžeš to jednoduše načíst i použít. Kdybys chtěl, mám někde i projekt, kde jsem stahoval zdrojový kód stránky, tak to můžeš použít.

 
Nahoru Odpovědět
30.9.2016 14:39
Avatar
VitekST
Člen
Avatar
Odpovídá na Erik Šťastný
VitekST:30.9.2016 14:43

Tak... proč vynalézat kolo?
HTTP ti poskytuje možnost se dorozumívat již existujícím protokolem, který má nějakou strukturu, kdybys toto řešil po svém, musel by si ten protokol navrhovat od začátku.

 
Nahoru Odpovědět
30.9.2016 14:43
Avatar
Petr Šťastný
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na VitekST
Petr Šťastný:30.9.2016 14:51

Vytvoření webové aplikace v ASP.NET mi přijde jednodušší než HTTP protokol, nebylo by to pro něj lepší? U ASP.NET ti to bude fungovat pořád, u HTTP se musíš starat o tisíc maličkostí. U ASP.NET jenom stáhneš zdrojový kód ze stránky domena.cz/get-user-info?usertoken=abcd a okamžitě máš všechno, co zrovna potřebuješ.

Editováno 30.9.2016 14:51
 
Nahoru Odpovědět
30.9.2016 14:51
Avatar
Odpovídá na Petr Šťastný
Erik Šťastný:30.9.2016 14:52

Ehm no abych to trošku asi přiblížil, víc jde o záležitost kde jde na serveru veškerá logika, dotyčná věc má i přihlašování uživatelů.

V současné době se každý nový client připojí na své vlákno a v tom si žije vlastní život :)

Používám k tomu z .Netu TcpClient a TcpListener :)

Editováno 30.9.2016 14:54
 
Nahoru Odpovědět
30.9.2016 14:52
Avatar
Marian Benčat:30.9.2016 15:08

Eh.. ja si nejsem jistej, jestli tady málodko chápe zadání, nebo ho tady nechápu jen já :-)

pokud jsem to správně pochopil.. on má standardní Client-Server aplikaci.. Prostě server k multiplayer hře a chce tam přidat jen nějaký control panel, kteýrm to pujde ovládat, aby to pokud možno nemusel dělat nějak v UNITY.

Takže mu rozhodně nestačí "jen" aspčko, potřebuje něco realtime.. Osobně souhlasim s někým nahoře.. Tedy... na server WCF servisa s exposnutým bindingem.

A na kontrol panel klidně to .NET MVC, které bude komunikovat s tím WCFkem přes třeba Http binding

Nahoru Odpovědět
30.9.2016 15:08
Totalitní admini..
Avatar
Luboš Běhounek Satik:30.9.2016 15:10

Pokud je ta hra aspoň trochu realtime (odpověď je potřeba rychlejc než řekněme za sekundu), tak je ASP.NET nesmysl.

Osobně nevidím moc důvod to měnit z console app na něco jinýho :) .

Editováno 30.9.2016 15:10
Nahoru Odpovědět
30.9.2016 15:10
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Marian Benčat:30.9.2016 15:20

Eh pardon.. upsal jsem se.. (vetsinou WCF hostim jako win servise, tak to mam nejak spojene)..

Osobně bych to taky zachoval jako consolovku a asi exposnul nejakyho http clienta.. pro treba ASP MVC, nebo desktopovou aplikaci.. prostě ty chceš mít :

Clienty - Unity3D
Herní server - Console application + http binding (jen pro potreby control panelu)
Control panel - Desktop applicaiton (winforms/wpf) , web applicaiton (mvc)

Nahoru Odpovědět
30.9.2016 15:20
Totalitní admini..
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Erik Šťastný:30.9.2016 15:23

O úplně realtime záležitost nejde, ale zpoždění sekundu mít bezdůvodně určitě nechci :D

Ke kolegovi nahoře, server v Unity určitě nechci jak říkáš, zbytečně šíleně nabaleného zvlášť když už to jednou funguje v console app :)

jak jsem uvedl úplně na začátku jedinný důvod proč to do něčeho změnit je nějaké hezké adminské GUI, překopírovat Console app do WPF je za minutu a pak si jen už můžu skládat kontrolky, tak mě zajímal i jiný názor :)

 
Nahoru Odpovědět
30.9.2016 15:23
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
Erik Šťastný:30.9.2016 15:24

Osobně nevidím důvod proč ten control panel a server od sebe oddělovat :-O

 
Nahoru Odpovědět
30.9.2016 15:24
Avatar
Marian Benčat:30.9.2016 20:54

protože v consolove aplikaci neudela GUI (musel by ji omezit do STA). A naopak neni vůbec ideální dělat server uvnitř desktopové aplikace. To souvisí především s tím STA .

Nahoru Odpovědět
30.9.2016 20:54
Totalitní admini..
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
Erik Šťastný:3.10.2016 11:24

Ehm, co je prosím STA? :)

 
Nahoru Odpovědět
3.10.2016 11:24
Avatar
Nahoru Odpovědět
3.10.2016 11:33
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 19 zpráv z 19.