Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Petr Nymsa:

TheExitor bude první tech-show hrou postavená na vlastním, snad v budoucnu, "mohutným" enginu pod pracovím názvem Z-ENGINE.

Ve hře se ocitnete v roli neznámého kulatého s očima červenýma podivína uvězněného kdesi v ošklivém podzemí. Cestu ven si budete muset najít. V cestě ven vám nebude bránit jenom všudypřítomná tma, tka hustá, že ani diamantová okružní pila ji nerosekne, ale i rozliční tvorové, který budou chtít jedno - Sežrat vás.

Hra nebude mít skoro žádný příběh a ani exluzivně promyšlený game-design. K čemu tedy ta hra ? K testu enginu ! Hra bude testovat kolize, uživatelské rozhraní, světlo, umělou inteligenci, generování mapy apod.

Jak jsem na tom nyní ?
Ještě před dvěma týdny bych řekl, jádro je napsáno, můžu nabalovat věci okolo. Nyní říkám, jádro se mírně přepisuje, nyní je ready pro nabalení věcí na vrch.

Jádro enginu - prohlašuju pro první verzi za hotové
Herní objekty - ready
Správa obrazovek - ready
Uživatelské rozhraní - 50% (chybí některé komponenty)
Kolize - základní kolize ready
Světlo - 35% - základ je
Generování - řekněmě že pro aktuální hru je připraven
Umělá inteligence - v enginu 0%, na papíře je hotová (snad :D )
Mechanismus pro zvuky - 0%
Mechanismus pro efekty - 0%
Editor ? - zatím stačí ve Windows Form

Celkem má engine + hra 814 řádků čistého kódu. Můžete se procházet po bludišti, s části fungujícím světlem, střílet jak vyšinutí ale nic víc.

Zatím píšu engine a hru dohromady. Až bude hra hotová oloupu zbytečnosti a vznikne použitelný / přenositelný engine. Doufám :)

K čemu bude engine ?
Určitě všichni víme, že napsat obecný engine pro všechyn typy her prakticky ani nejde. Ne sám. Engine bude pro tvorbu her z ptačí perspektivy, eventuálně isometrie (like a Diablo). Žánr už půjde vyrobit torchu rozličnější, ať už RPG , Adventura nebo s menší úpravou i závodní hra. Engine by mohl nabídnou i dobrý základ pro strategie.

Ve zkratce, hra kde potřebujete tiles, více vrstvé mapy, zřejmě se použije.

Bude kód Z-ENGINU k vidění
Pravděpdoobně zatím ne. Přiložím zdrojové kódy hry, engine v ní bude přibalen jako .dll.

Přikládám zatím pár obrázků a to logo a menu ze hry.

Časem přibude další info :). Do týdne bude hra určiě plně podporovat světla, kolize, chození + nějakou jednoduchou umělou inteligenci. Musí, je to i zároveń závěrečka do školy 8-)

Editováno 8.6.2013 18:16
Odpovědět  +3 8.6.2013 18:15
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Bambus64
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Bambus64:

Tak to vypadá dobře, dělám podobný projekt s jménem ZTER :)

Najdeš ho také v Ikubátoru :)

Editováno 8.6.2013 19:12
 
Nahoru Odpovědět 8.6.2013 19:11
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Bambus64
TomBen:

Sorry, tvůj projekt není tomuhle podobný ani zdaleka..

Nahoru Odpovědět 8.6.2013 19:32
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Empty
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Empty:

Menu máš pěkné,ale čekal jsem toho víc než jen napsané MENU a pozadi...¨
Sepsáné to máš ale jak ten engin nebo ta hra jak říkáš vypadá nikdo nevííí..to i já se můžu rozepsat jak dělám na enginu, namlauju si menu aby se neřeklo a hodim to sem :D :D :D Nic proti, ale na nějakém herním foru by tě každy zdrbal že nic nevidí z enginu jen MENU :D

 
Nahoru Odpovědět  +2 8.6.2013 20:02
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Empty
Petr Nymsa:

Do konce týdne přibudou určitě obrázky :) A i nějaké "hratelné" demo ;). Tohle je inkubátor, nemá představit hotový produkt :)

Nahoru Odpovědět 8.6.2013 20:27
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Bambus64
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Bambus64:

Tak to se moc teším, protože podle popisu to vypadá zajimávě...

 
Nahoru Odpovědět 8.6.2013 20:30
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Bambus64
Petr Nymsa:

Je to běh na dlouhou trať :). Každopádně jak říkám do konce týdne bych měl schopný dodat hratelné demo, kde se bude moct pohybovat,svítit si (světlo je zatím čtvercové a prozatím tak zůstane). Střílet a snad i nějaká první umělá inteligence. Chci si prostě vytvořit něco, co budu moct použít vícekrát, bude to univerzálnější a také konečně vypracovat něco pořádnějšího :).

PRO VŠECHNY
Zapomněl jsem dodat jednu věc. Hra / Engine tvořím v C# a frameworku MonoGame -> náhrada za XNA. Když bude engine hotov (on nikdy nebude), tak se může přpravit port na další systémy a to Windows 8 Metro, s menší snahou Android a trochou větší snahy iOS . MonoGame je na to tak dělaný

Nahoru Odpovědět 8.6.2013 20:36
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Empty
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Empty:

Ok sory, to chápu :) Tak ať se ti to všechno podaří dotáhnout do konce :)

 
Nahoru Odpovědět 9.6.2013 10:51
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Empty
Petr Nymsa:

Není za co se omlouvat ;) Já bych reagovla možná podobně :) Teď to vypadá slibně, uvidím co stihnu a pevně věřím že tentokrát to dotáhnu i do nějakého pěkného konce :)

Nahoru Odpovědět 9.6.2013 10:52
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Petr Nymsa:

Tak ohlašuju pokrok možná nepokrok. Tento týden jsem možná nasliboval více než jsem byl schopný stihnout... ve škole se asi zbláznili a neměl jsem moc času.

Každopádně učitel pochválil za objektový návrh ačkoliv sám ještě sem tam vidím velký škrábance na návrhu :D...

Pondělí
"Jádro je asi hotový :)" . O hodinu později .... "Ne není"

Jádro bylo opět mírně upraveno. Engine tedy nyní podporuje více vrstvé Tiles. Podpora Tiles , herních objektů je více univerzální.

"MessageBox a PopUp okna jsou děs" -> ano tohle je nejhroší část. Pokud vydám v blízké době první Alpha verzi Z-Enginu tyto PopUp okna tam nebudou. Potřebuju aby byly pravděpodobně asynchronně nebo nějakým způsobem aby jejich použití byl o co nejblíže k tomuto

PopResult result = PopUp.Show("Ahoj já jsem vyskakovací okno s 2 tlačítky");

Aktuální použití radši ani neukážu :D. Řeší se to přes dva eventy, následně ještě jedním callbackem .. no hrůza..

Demo co to umí a neumí nepošlu zatím dnes. Ale snad přiští týden ano. Zatím posílám obrázek který ukazuje část class diagramu a jeden obrázek z testování.

Nahoru Odpovědět  +1 14.6.2013 10:13
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Luboš Běhounek (Satik):

Jen dotaz k tomu navrhu, z toho screenu mi to prislo, ze objekt najednou nemuze byt zaroven osvecovatelny a pohyblivy, protoze jsou to dve ruzne tridy, je to tak?

Nahoru Odpovědět 14.6.2013 11:08
:)
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Petr Nymsa:

Hmm no jo vidíš :[ Zapomněl jsem mu implementovat rozhraní... ono teď jsem to kvůli škole psal rychle a nyní o víkendu na to sednu pořádně :)... MovableGameObject je pozůstatek z minulejší verze, jestli se dá mluvit o verzích :D ... ten zmizí a bude fungovat jinak anebo tam možná ani v základu nebude.

Obecně, pokud chci aby objekt mohl být osvěcovaný implementuju mu ILightableObject nebo podědím z LightableObject. Je to můj první pokus o komplexnější návrh tak aby byl i univerzálnější :)

Editováno 14.6.2013 11:13
Nahoru Odpovědět 14.6.2013 11:12
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 12 zpráv z 12.