Avatar
Loter
Člen
Avatar
Loter:

Potreboval by som poradiť ako naprogramujem čiaru, ktorá mi bude detekovať kolíziu (niečo ako pri strielačkách). Pridávam obrázok ako by to malo vyzerať (červená čiara).

Odpovědět 17. července 16:17
Kto vie dobre programovať, nemusí sa pretvarovať :)
Avatar
Garrom Orc Shaman:

To je trochu složitější. Pokud má tvůj GO Rigidbody (využívá fyziku) můžeš použít Raycast
Oficiální tutoriál
pokud fyziku nepoužívá můžeš na svůj GO přidat jeden BoxCollider který zaškrtneš jako trigger, pak ale budeš muset vytvořit dodatečný skript (nebo rozšířit existující) a tam dáš tento kód, také budeš muset vložený BoxCollieder vytvarovat (upravit rozměry a origin) aby vyhovoval tvým požadavkům

OnTriggerEnter(Collider other)
{
        if (other.GameObject.name == "Jméno objektu se kterým chceš kolidovat")
        {
                // sem dáš co se má stát při kolizi
        }
}
Editováno 17. července 16:33
Nahoru Odpovědět 17. července 16:31
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
Loter
Člen
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
Loter:

Collideri pridané ale script z nejakého dôvodu nefunguje (nevyhadzuje žiadne chyby).

Nahoru Odpovědět 17. července 18:56
Kto vie dobre programovať, nemusí sa pretvarovať :)
Avatar
Odpovídá na Loter
Garrom Orc Shaman:

Chyba může být jedině v použití... hned vysvětlím.
Existují tři eventy reagující na trigger. ten co jsem použil v příkladu (OnTriggerEnter(Co­llider other)) reaguje jen tehdy pokud tvůj objekt vstoupí do triggeru.
Dále existuje OnTriggerExit(Co­llider other) který reaguje jen pokud tvůj objekt trigger opustí , nakonec tu je OnTriggerStay(Co­llider other) který reaguje každý snímek kdy se kolider dotýká triggeru.

v poslední řadě aspoň jeden z objektů musí mít Rigidbody, pokud fyziku nechceš můžeš nastavit hodnotu Mass na 0 nebo zakázat možnost "Affect by graviti" (nebo tak nějak) která činní objekt padající dolů... což hádám nechceš.

Poznámka. Na jednom z objektů musíš mít Rigidbody protože tento komponent nejen simuluje fyziku ale také se stará o kontrolu kolizí, rozdíl od Raycast je ten že při Raycastingu musí mír Rigidbody oba objekty mazitím co při kolizi s triggerem postačí jeden objekt s Rigidbody.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
Nahoru Odpovědět 17. července 23:10
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
Loter
Člen
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
Loter:

Kolízia už funguje (tie Rigibody pomohli). Pre zmenu mám ale hneď další problém. Chcel by som aby keď sú predmety v kolízií bola premenná landing 1 a mimo toho 0. Môj kód nejako nefunguje.

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class land : MonoBehaviour
{
        public int landing = 0;
        private void OnTriggerStay()
        {
                if(OnTriggerStay())
                {
                landing = 1;
                }
                landing = 0;
        }
}
Nahoru Odpovědět 26. července 18:42
Kto vie dobre programovať, nemusí sa pretvarovať :)
Avatar
Loter
Člen
Avatar
Odpovídá na Loter
Loter:

Nefunguje ani toto :(

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class land : MonoBehaviour
{
        public int landing = 0;
        private void OnCollisionEnter(Collision col)
        {
                if(col.gameObject.name == "Ship")
                {
                landing = 1;
                }
                else
                {
                landing = 0;
                }
        }
}
Editováno 27. července 12:49
Nahoru Odpovědět 27. července 12:48
Kto vie dobre programovať, nemusí sa pretvarovať :)
Avatar
Loter
Člen
Avatar
Loter:

Ok už to mám. Diki za pomoc.

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class land : MonoBehaviour
{
        public int landing = 0;
        void OnTriggerEnter()
                {
                landing = 1;
                }
        void OnTriggerExit()
            {
                landing = 0;
            }
}
Nahoru Odpovědět 27. července 16:16
Kto vie dobre programovať, nemusí sa pretvarovať :)
Avatar
Garrom Orc Shaman:

Rád jsem pomohl. začátky jsou těžké ale o co více toho budeš vědět o to to bude jednoduší. za nějaký čas budeš moct dělat komplexní (např. Unturned) nebo realistické (např.Death Trigger 2) hry.
hodně štěstí ;-)

Nahoru Odpovědět 31. července 18:04
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 8.