Avatar
Vojtěch Pospíchal:

Zdravím, jak jste již možná mohli zaregistrovat, již delší dobu pracuji na rozšíření enginu Unity systémem UGDS. V tuto chvíli jsou všechny úpravy podřízeny hře The Hope, na které tým pracuje ale řešíme menší problém. Jde o to, že tým se nemůže shodnout na tom, v jakém jazyce by měla být hra modifikovatelná. Dlouho to vypadalo na vlastní jazyk kterým by šla hra modifikovat přímo in-game (upgradovaná konzole) ale nyní jsme se rozhodli pro menší změnu. Chceme aby hra šla modovat mimo hru (již existujícím jazykem). Většina týmu se shoduje na jazyce Lua. Nás ovšem zajímá i názor potencionální komunity. Myslíte tedy, že jazyk Lua je vhodný pro tvorbu modifikací hry?

 
Odpovědět 16.2.2014 20:33
Avatar
Vojtěch Pospíchal:

PS:// Zapoměl jsem zmínit že by se jednalo o modifikovanou verzi jazyka Lua...

 
Nahoru Odpovědět 16.2.2014 20:41
Avatar
Old Account
Člen
Avatar
Old Account:

Lua je pre tento ucel vynikajuca, naviac je "easy as fuck", takze to zvladne prakticky ktokolvek.

Nahoru Odpovědět 16.2.2014 21:02
"If you keep your eye on the profit, you’re going to skimp on the product. But if you focus on making really gre...
Avatar
Odpovídá na Old Account
Vojtěch Pospíchal:

Bohužel termín Easy as Fuck je zřejmě bohužel až moc pravdivý. Už to tady asi 2 hodiny projíždíme a vypadá to na ještě sakra hoooodně práce než to budeme muci nasadit. + to neřeší další problém a to nemožnost modifikací na ostatní platformy. Při původním záměru to možné bylo.

 
Nahoru Odpovědět 16.2.2014 21:09
Avatar
Radim Sückr
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Radim Sückr:

Že by Lua stačila na World of Warcraft ale na indie hru ne? :)

 
Nahoru Odpovědět 16.2.2014 21:24
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Radim Sückr
Ondrca:

V lua je pro wow napsaný jen server.

Nahoru Odpovědět 16.2.2014 21:29
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Old Account
Člen
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Old Account:

Heh, server World of Warcraftu urcite nie je napisany v Lue, Lua sa tam pouziva iba v klientskej casti (cele UI + addony).

Nahoru Odpovědět  +3 16.2.2014 21:30
"If you keep your eye on the profit, you’re going to skimp on the product. But if you focus on making really gre...
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Old Account
Ondrca:

Je to sice rozdíl ale spletl jsem se - díky za opravu ;-)

Nahoru Odpovědět 16.2.2014 21:31
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Odpovídá na Radim Sückr
Vojtěch Pospíchal:

Nikdy jsem WoW nehrál a pluginy do něj jsem netvořil. Ovšem pokud je tam v něm programované jenom GUI tak ano. Na WoW stačí a Indie hru ne. My potřebujeme aby v něm šlo programovat AI, pohyby, animace atd.....

 
Nahoru Odpovědět 16.2.2014 21:56
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Jan Vargovský:

To by měla Lua zvládnout. Se podívej na nějaké DBM nebo Bejeweled nebo přímo na curse.com a tam se koukni na addony co jde vše vytvořit.

Editováno 16.2.2014 21:59
 
Nahoru Odpovědět 16.2.2014 21:59
Avatar
jerabina
Člen
Avatar
jerabina:

Lua je super jazyk, ale nevím jak ti pásne tady do toho. Co všechno v ní chceš dělat?
Jak jsem to pochopil já, tak případným lidem z komunity chceš dát nějaký nástroj na módování?

Editováno 16.2.2014 22:11
Nahoru Odpovědět 16.2.2014 22:10
Když tě všechno zradilo, pomůže ti kladivo!
Avatar
Odpovídá na jerabina
Vojtěch Pospíchal:

Ano. V podstatě jde o to umožnit jim snadnou cestou tvořit další příběhy, události, NPC a tak podobně. V podstatě to, co děláme mi v Unity a C#/C++ aby komunita mohla dělat v jazyce Lua. (Samozřejmě v omezenější míře). Tj: Náš hlavní problém v tuto chvíli je asi ten, že Lua neumí počítat s Vektory (nebo jsem se k tomu tedy nedohledal...).

 
Nahoru Odpovědět 16.2.2014 22:38
Avatar
Odpovídá na Jan Vargovský
Vojtěch Pospíchal:

To mi tak přijde, nepoužívá WoW nějakou vlastní verzi Lua?

 
Nahoru Odpovědět 16.2.2014 22:40
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
 
Nahoru Odpovědět 16.2.2014 22:50
Avatar
Odpovídá na Jan Vargovský
Vojtěch Pospíchal:

Díky vím o tom :) Podle všeho je na Lua kladná odezva takže jsme začali s její implementací.

 
Nahoru Odpovědět 16.2.2014 23:06
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Luboš Běhounek (Satik):

Lua sama o sobe vektory nema, je to spis skriptovaci jazyk, ale neni problem je tam pridat.

Nahoru Odpovědět 16.2.2014 23:36
:)
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Vojtěch Pospíchal:

Podle všeho není problém tam cokoli přidat ale zprovoznit to spolu s Unity už celkem ano ;)
EDIT:// Podle všeho jsme schopni zprovoznit módy pro hru i na Linux a MacOS (eventuelně i na Android ale tím si nejsme jisti) čily další otázka zní: Není mód podpora pro minoritní základnu uživatelů ztrátou času? Na druhou stranu uživatelé Macu/Linuxu jsou podnikavější a vůbec aktivnější co se šťourání do všeho týče....

Editováno 16.2.2014 23:44
 
Nahoru Odpovědět 16.2.2014 23:38
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Luboš Běhounek (Satik):

Není - v Lua prostě vážeš luu na objekty a jejich funkce/vlastnosti, tak si uděláš objekt pro práci s vektory a na ten to navážeš... :)

Nahoru Odpovědět 16.2.2014 23:42
:)
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Vojtěch Pospíchal:

Díky za tip :) Myslím že tohle snadno pořešíme. Problém ale bude, donutit Unity s Lua spolupracovat.....
EDIT:\opět\ Kdyby měl kdokoli se zkušenostmi v Lua zájem o spolupráci uvítali by jsme jej s otevřenou náručí.....

Editováno 16.2.2014 23:48
 
Nahoru Odpovědět 16.2.2014 23:46
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
hanpari:

Ahoj,

můžu se zeptat, proč uvažujete Lua? Pro to, co potřebujete, je navržený a většinou se používá Python.

Python patří nejrozšířenější programovací jazyky, jednoduchá syntaxe, historie a podpora. Co chtít víc?

O Lua moc nevím, takže by mne zajímalo, co Lua vám nabízí a Python ne.

 
Nahoru Odpovědět 17.2.2014 8:12
Avatar
Old Account
Člen
Avatar
Odpovídá na hanpari
Old Account:

Lua je zamerana prave na to, byt embedovany skriptovaci jazyk, narozdiel od Pythonu, ktory je vhodny skor na aplikacie (aj ked dokazuje, ze je to velmi univerzalny jazyk, viz. Google), ktore pracuju s cislami (vypocty). Tiez je pravda, ze pre multiplatformove aplikacie sa viacej hodi python, hlavne kvoli androidu, ktory vyvija Google, a ten ho pouziva vsade, kde je mozne (hlavne vo webovych aplikaciach). Lua je narozdiel od Pythonu vykonnejsia, rychlejsia a "lightweight". Za zmienku ale stoja aj ine embedded jazyky, ako napriklad Falcon (uplatnenie hlavne pri C++), ChaiScript.

Nahoru Odpovědět 17.2.2014 10:07
"If you keep your eye on the profit, you’re going to skimp on the product. But if you focus on making really gre...
Avatar
Odpovídá na hanpari
Vojtěch Pospíchal:

Přesně jak říká Crypto... Ještě doplním že další výhodou pro nás je, že se nám podařilo přes noc vymyslet a z části i vyřešit, jak to bude z kompilerem pro Lua. Ve své podstatě to co jsme dokázili s Lua by s Pythonem pravděpodobně nikdy nešlo... Uživatel bude mít všechno opravdu velice jednoduché ať už se bude snažit mody jen instalovat či programovat... Žádné instalace ani něco takového... Bude jim stačit Text-Editor a nálada učit se.

 
Nahoru Odpovědět 17.2.2014 11:54
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Old Account
hanpari:

No, nevím, Python se používá jako embedded skriptovací jazyk naprosto běžně (viz poslední řádek), dokonce je to jedna z jeho uváděných předností :

*About Python http://www.python.org/about/

Python is a remarkably powerful dynamic ...
...
extensions and modules easily written in C, C++ (or Java for Jython, or .NET languages for IronPython)
embeddable within applications as a scripting interface*

I ty další argumenty se mi moc nezdají, ale nedokážu je odpovědně rozporovat. V každém případě dokážu pochopit, že je Lua pro Pospila výhodnější, protože ho zná a umí.
Jinak nechci vyvolávat žádný flame, jen mne to zajímalo.

Editováno 17.2.2014 14:35
 
Nahoru Odpovědět 17.2.2014 14:33
Avatar
Old Account
Člen
Avatar
Odpovídá na hanpari
Old Account:

Nikde som nenapisal, ze sa Python ako embedded jazyk nepouziva, ale v tomto smere ma urcite castejsie vyuzitie Lua, kdezto pri vypoctovych operaciach je to jednoznacne Python (priklad).

Nahoru Odpovědět 17.2.2014 14:40
"If you keep your eye on the profit, you’re going to skimp on the product. But if you focus on making really gre...
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Old Account
hanpari:

Říkám, nechci vytvářet nějaký flame, ale prakticky každý opensource, který znám má v sobě Python zabudovaný jako skriptovací jazyk:

Blender
Inkscape
MakeHuman
FreeCad
OpenOffice

proto mne překvapuje, když píšeš, že Lua se využívá častěji. Ale možná je to jen proto, že jsem o Lua prakticky donedávna neslyšel, a vlastně ani teď o něm moc nevím.

Ale umím používat google :)

http://lua-users.org/…VersusPython

 
Nahoru Odpovědět 17.2.2014 14:52
Avatar
Old Account
Člen
Avatar
Odpovídá na hanpari
Old Account:

Nenarazal som na aplikacie ako take, ale skor na herny priemysel, asi som sa zle vyjadril.

Nahoru Odpovědět 17.2.2014 14:56
"If you keep your eye on the profit, you’re going to skimp on the product. But if you focus on making really gre...
Avatar
Odpovídá na hanpari
Vojtěch Pospíchal:

Jazyk Lua neznám ani jsem ho nikdy předtím nepoužíval (proto jsem výše žádal o kohokoli se zkušenostmi s Lua). Abych pravdu řekl, vůbec jsme na Python nepomysleli, předpokládám že už je to teď ale poměrně jedno jelikož práce na implementaci Lua do UGDS jsou už téměř hotové. Dokonce se nám již podařilo s jeho pomocí vytvořit první mód. Dost možná nás nenapadl Python právě proto že více lidí v teamu už něco (hodně málo) s Lua zkoušeli, kdežto Python je pro nás nevyzkoušená novinka. Jednoduše jsme jej nikdy nepotřebovali....

 
Nahoru Odpovědět 17.2.2014 14:58
Avatar
hanpari
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Old Account
hanpari:

V pohodě, v tom odkazu ti ostatně dávají za pravdu. Je to celkem zajímavé čtení.

Pospile: Mne by zase nenapadl jiný jazyk než python :)

 
Nahoru Odpovědět  +1 17.2.2014 15:01
Avatar
Vojtěch Pospíchal:

Tak vypadá to že máme hotovo.... Dokonce už máme i zprovozněné volání API UGDS z Lua... Vypadá to celkem nadějně. Myslím že je čas se podívat na NetWorking.

 
Nahoru Odpovědět 17.2.2014 15:15
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 29 zpráv z 29.