Avatar
Garrom Orc Shaman:

Zdravím, učím se C# ze zdejších článků. Problém je v tom že ať budu sebe lepší nemám žádný důkaz že to skutečně umím. Existuje nějaká možnost jak dostat hmatatelný důkaz že umím programovat aniž bych musel 4 roky sedět v lavici a poslouchat něco co jsem se dávno naučil tady ?

Odpovědět 31. srpna 19:57
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
Ondřej Krsička
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
Ondřej Krsička:

Brigáda ;) Ona je větší šance, že to skutečně neumíš, než že to skutečně umíš.

 
Nahoru Odpovědět 31. srpna 20:35
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
Jan Vargovský:

Certifikáty přímo od MS (stojí to ale ~100$ a je platný jen na rok, možná dva). Popř mít za sebou něco co jsi za tu dobu vydevelopil...

 
Nahoru Odpovědět 31. srpna 23:30
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
Dominik Gavrecký:

Volá s to referencia na ktorej môžeš ukázať využitie tvojich poznatkov a znalostí ...

Nahoru Odpovědět  +1 31. srpna 23:50
Hlupák nie je ten kto niečo nevie, hlupákom sa stávaš v momente keď sa na to bojíš opýtať.
Avatar
P(r)D
Člen
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
P(r)D:

Já si myslim, že to skutečně NEumíš. Články a tutoriály tady sou perfektní, ale dokud nezískáš zkušenosti z nějakých projektů, tak prakticky neumíš nic. Najdi si nějakou práci (zadarmo) vymysli si projekt.. zeptej se známejch, jestli se jim nehodí nějaká aplikace.. udělej něco z čeho třeba časem vytřískáš ňákou korunu.. něco co budeš moct ukázat potenciálnímu zaměstnavateli.. Když řekneš že všechno umíš, ale nic si nikdy neudělal, tak je to špatný..

 
Nahoru Odpovědět  +2 1. září 8:23
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 1. září 11:04
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Odpovídá na P(r)D
Garrom Orc Shaman:

jestli chceš důkaz mích schopností můžeš se podívat na projekt co dělám na Unity 5.0.0(btw. dělám sám grafiku, animace i kód takže grafika není nějak úžasná)

PTC-PickTheCube

Nahoru Odpovědět 1. září 12:56
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
Michal Štěpánek:

Tady přece nejde o důkaz pro nás, ale o reference tvé práce pro tvého případného zaměstnavatele. Když budu chtít někoho zaměstnat, bude mě zajímat co umí a ne to, jaké kurzy prošel a jaké má diplomy...

Nahoru Odpovědět  +3 1. září 13:08
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Garrom Orc Shaman:

Takže jestli jsem to pochopil. Já si svou práci (většinou) ukládám na můj google drive. Když mně někdo bude chtít zaměstnat jediné co musím udělat je dát mu link na cloud aby se mohl sám podívat ?

Nahoru Odpovědět 1. září 20:02
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
Michal Štěpánek:

Ano, je potřeba se svému zaměstnavateli "pochlubit" tím, co už jsi spáchal... Diplom nebo certifikát o absolvování nezaručuje to, že to skutečně ovládáš, ale předvedená práce mluví sama za sebe...

Nahoru Odpovědět 2. září 9:14
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Marian Benčat
Redaktor
Avatar
Marian Benčat:

Uprimne.. Hra v Unity ti nijak nezarucuje zadne know-how a tak to i zmaestnavatel, ktery unity zkousel brat bude..

V Unity poskladas pomerne silne advanced vec, aniz by si musel nejak vice rozumet jak veci funguji.. protoze to proste nakoukas a nactes..

Lze z toho ale casto zjistit minimalne zkusenost. Priklad:

veci v kodu jako:

lightSource.range = (3 - pong);
if(end == true)

Prave naznacuji na pohled to, ze si to proste bezhlave zkopiroval, protoze to tak nekdo udelal.. Proste si opsal kod, protoze ho tak nekdo napsal.

Stejne tak napr.

if (RotateX == true) {
                XSpeed = RotateSpeed;
        } else {
                XSpeed = 0;
        }

Ja kdyz to vidim tak me hned napadnou otazky typu:

  1. Proc tam neni ternarni operator
  2. Proc je tam to uzavorkovani

atd.

A na pohovoru se zeptam, co je ternarni operator ;-)

 
Nahoru Odpovědět 2. září 10:49
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
Garrom Orc Shaman:

Ve skutečnosti jsem to všechno napsal já, já vyloženě nesnáším použití cizího kódu.

lightSource.range = (3 - pong);

tento kód pozvolna zmenšuje a zvětšuje rozsah světla... o světlo jako takové nejde, jde spíše o halo efekt který se zvětšuje s rozsahem světla.

if(end == true)

to je z kódu který pohybuje od bodu A do bodu B čímkoliv k čemu je připojen.
poslední kousek kódu je z podobného skriptu jen místo pohybu sem a tam objektem otáčí.
jestli si myslíš že je to cizí kód tak to bude nejspíš proto že má v inspektoru volitelné hodnoty, snažil jsem se udělat univerzální skript který bych mohl použít v jakémkoliv objektu.... uznávám trochu to vypadá jako copy-pastnuté ale když by to mohl napsat někdo na internetu proč bych to potom nemohl napsat já ?

Nahoru Odpovědět 3. září 9:07
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Avatar
Marian Benčat
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
Marian Benčat:

Ale mě o tom nepresvedcuj.. Nejsi u mě na pohovoru :) tam bys stejně dostal custom zadání jeste :)

Jinak šlo mi spíše o to, že čím déle píšeš, tím více máš většinou potřebu kód zkracovat a tedy nenapises if (end==true) ale prostě jen if (end) .. Pokud Ještě máš nějaké zkušenosti a dělal si v týmu, tak automaticky to už nepojmenujes end, ale IsEnd, aby bylo hned jasné, že jde o bool.
A podobné věci. Takovéto věci na tebe prozradi také hodně informací. U toho prvního mi šlo o to od tebe vědět, proč je tam ta zavorka ;)

 
Nahoru Odpovědět 4. září 9:27
Avatar
Marian Benčat
Redaktor
Avatar
Marian Benčat:

Jinak na použití cizího kódu není nic špatného.. Naopak by si měl ctít principy jako do not reinvent wheel a už rozhodně bys neměl trpět ,, not invented here" syndromem, to je úplně to nejhorší:)

 
Nahoru Odpovědět 4. září 9:29
Avatar
Odpovídá na Garrom Orc Shaman
Garrom Orc Shaman:

inu závorka tam je protože jsem si na to navykl když jsem dělal v GML, aktuálně se učím C# a na prémiové články o C# si vydělávám psaním článků do gml (to já bych ty body mohl koupit ale nemám za co).
v GML se použitím závorek určovalo pořadí matematických akcí.
jinými slovy v GML by

lightSource.range = 3 - pong;

znamenalo že se lightSource.range rovná 3, ovšem -pong by byl ignorován.
k tomu cizímu kódu, já osobně jsem se s Unity3D učil tak že jsem copy/pastnul cizí řešení, otestoval jestli funguje a pak řádek po řádku zkoumal proč to funguje a jak. Dnes se cizích kódu děsím protože se bojím že rozbijí už hotový(mnou napsaný) kód.

Nahoru Odpovědět 4. září 20:11
We're orcs, maybe we are not always wise or beautiful, but we will always be strong, outnumbered and well armed
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 15 zpráv z 15.