Diskuze: Windows Forms - Editor for Engine

C# .NET .NET (C# a Visual Basic) Windows Forms - Editor for Engine American English version English version

Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Juraj Mlich:

Dobrý deň, absolutne netuším ako to mám spraviť. Mal by to byť Editor Map. Editor by mal generovať takýto XML súbor:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<Map>
        <Information>
                <WidthMap>SirkaMapy</WidthMap>
        </Information>
        <Elements>
                <Element type="Typ(toto neriešte)">
                        <Information>
                                <Width>SirkaObrazku</Width>
                                <Height>VyskaObrazku</Height>
                                <Position>
                                        <X>Pozicia X</X>
                                        <Y>Pozicia Y</Y>
                                </Position>
                        </Information>
                        <Textures>
                                <Path>Cesty k obrazkom (pre animaciu)</Path>
                                <Path>Cesty k obrazkom (pre animaciu)</Path>
                        </Textures>
                </Element>
                <Element type="Typ(toto neriešte)">
                        <Information>
                                <Width>SirkaObrazku</Width>
                                <Height>VyskaObrazku</Height>
                                <Position>
                                        <X>Pozicia X</X>
                                        <Y>Pozicia Y</Y>
                                </Position>
                        </Information>
                        <Textures>
                                <Path>Cesty k obrazkom (pre animaciu)</Path>
                                <Path>Cesty k obrazkom (pre animaciu)</Path>
                        </Textures>
                </Element>
        </Elements>
</Map>

Absolutne netuším ako to spraviť :) Nieaké návrhy? Dakujem :)

Odpovědět 28.5.2013 19:24
Vždy je lepšie učiť sa z cudzích chýb, než z vlastných chýb.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Juraj Mlich
Petr Nymsa:

Vytvoříš si třídu Map která bude držet jednotlivé Tiles (kousek mapy). Tile už bude mít jednotlivé info které potřebuješ.

Třída Map bude mít metodu UlozMapu() (pro mě hezčím název SaveMapToXML() ) kde už zpracuješ jednotlivá data a vytvoříš XML. Xml můžeš vytvořit například přes SAX nebo pohodlněji přes DOM na úkor výkonu. Jak s nimi pracovat nalezneš zde na devbooku v sekci C# -> Práce se soubory

Editor uděláš nejspíš přes PictureBox a budeš vykreslovat jednotlivé Tiles a nebo (kvůli rychlosti) můžeš propojit XNA + WinForm
Viz. http://xbox.create.msdn.com/…rms_series_1 a video které mi i pomohlo http://www.youtube.com/watch?…

Nahoru Odpovědět 28.5.2013 19:30
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Juraj Mlich:

Myslel som samotný editor, v hre s načítaním mať nebudem. Ako napríklad keď mám šírku mapy 6000px spraviť to aby sa zobrazil posuvník? ...Vo Windows Forms som začiatočník.

PS: Tiež preferujem anglické názvy :)

Nahoru Odpovědět 28.5.2013 19:32
Vždy je lepšie učiť sa z cudzích chýb, než z vlastných chýb.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Juraj Mlich
Petr Nymsa:

Však říkám, zkombinovat XNA a WinForm. Budeš mít ve Formech komponent XNAPanel. V ní bude logika XNA -> rychlejší vykreslování ale těžší napojení na Formy.

Tvoříš v XNA a neznáš vůbec Formy o_O Koukni sem http://www.itnetwork.cz/…editor-map-1 a http://www.itnetwork.cz/…editor-map-2

Nahoru Odpovědět 28.5.2013 19:41
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 28.5.2013 19:44
Vždy je lepšie učiť sa z cudzích chýb, než z vlastných chýb.
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Juraj Mlich:

A ešte otázka, ako spraviť skrolovanie? Podľa toho videa som "všetko" pochopil :)

Nahoru Odpovědět 28.5.2013 20:09
Vždy je lepšie učiť sa z cudzích chýb, než z vlastných chýb.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Juraj Mlich
Petr Nymsa:

Scrollování v XNA ? Budeš posouvat Cameru, kterou si vytvoříš, tedy vlastně Matrix pro vykreslování. Pokud děláš v XNA, víš jak na to :).

Nahoru Odpovědět 28.5.2013 20:11
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Juraj Mlich:

No, už na to nieako prídem :)

Nahoru Odpovědět 28.5.2013 20:17
Vždy je lepšie učiť sa z cudzích chýb, než z vlastných chýb.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
David Čápka:

Ale né, nic kombinovat nebude. K čemu ti je akcelerovaná grafika v editoru? hezky picturebox a Graphics.

Nahoru Odpovědět 28.5.2013 20:30
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Nahoru Odpovědět 28.5.2013 20:31
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Petr Nymsa:

Občas mi přišlo že Graphics je pomalý. Ano mě i jemu bude stačit picturebox + graphics. Promakanější editor už bych řešil takto :)

Nahoru Odpovědět 28.5.2013 20:44
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Michal Žůrek (misaz):

Když se graphics dobře využije může být rychlý tak akorát.

Nahoru Odpovědět 28.5.2013 20:50
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
David Čápka:

Jo, spíše než tutoriál na editor by se nejdříve hodil tutoriál na graphics aneb jak kreslit základní tvary, text a obrázky. :)

Nahoru Odpovědět  +1 28.5.2013 20:55
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Petr Nymsa:

Tak osobně Graphics používám, nebo spíše ve škole kdy nyní děláme různé aplikace. Pro grafy, jednoduché vykreslování stačí, to neříkám :). ALe pokud budeš dělat TileEditor s více vrstvami, Graphics už podle mě padá

Nahoru Odpovědět 28.5.2013 21:00
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Juraj Mlich:

Aj tak to spravím v kombinácii Windows Forms a XNA, vo Windows Forms moc neviem a XNA zvládam :)

Nahoru Odpovědět 29.5.2013 13:05
Vždy je lepšie učiť sa z cudzích chýb, než z vlastných chýb.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 15 zpráv z 15.