Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze: XNA - Vše jako komponenty, Ano nebo ne ?

Aktivity
Avatar
Petr Nymsa
Tvůrce
Avatar
Petr Nymsa:10.5.2013 18:17

Pár lidí trvdí že nevadí když veškeré objekty a vše budou založeny jako GameComponents, tedy i klidně náboje vystřelné ze zbraně. Jiní zase tvrdí, že to zpomaluje program,resp. hru. Osobně používám componenty pro základní rozdělení obrazovek - Menu, LoadGame,Game­World,.. a třeba pro objekty jako Button,TextBox, MessageBox. Menší objekty jako střela vytvořím jako třídu, kteoru volá v patřičné komponentě a to dvě metody Update a Draw.

Váš názor ?

Odpovědět
10.5.2013 18:17
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Michal Žůrek - misaz:10.5.2013 18:36

Není náhodou rychlejší než třída struktura?

 
Nahoru Odpovědět
10.5.2013 18:36
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Luboš Běhounek Satik:10.5.2013 18:39

Využívat GameComponents nemusíš, pokud všechny ty vlastnosti třídy GameComponent nepotřebuješ, podobně jako spoustu jiných věcí v XNA.

Lehce víc paměti ty objekty seberou, takže na malé objekty bych to dokonce nedoporučil, rychlost by snad tak moc ovlivněná být neměla.

Ve své rozdělané hře mám dokonce některé prvky (třeba políčka mapy) jako obyčejný struct :).

Nahoru Odpovědět
10.5.2013 18:39
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Luboš Běhounek Satik:10.5.2013 18:42

Záleží na použití, někdy mohou být struktury rychlejší, ale někdy i pomalejší :).

Nahoru Odpovědět
10.5.2013 18:42
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Petr Nymsa
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Petr Nymsa:10.5.2013 18:44

Dobře, spíš nad čem tápám je třída prostě pro letící objekty jako střely apod. Mám to tedy udělané jako "klasickou" třídu, kde poté ručně volám Update a Draw.

Nahoru Odpovědět
10.5.2013 18:44
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
David Hartinger:10.5.2013 19:06

Ne, to určitě ne. Můžeš si udělat komponentu hráč, ten bude pak handlovat i svoje střely co vystřelil. Ale určitě ne komponenta střela.

Nahoru Odpovědět
10.5.2013 19:06
You are the greatest project you will ever work on.
Avatar
Petr Nymsa
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Petr Nymsa:10.5.2013 19:06

Přesně takto jsem to vyřešil :) Díky

Nahoru Odpovědět
10.5.2013 19:06
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 7 zpráv z 7.