Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Petr Nymsa:

Pár lidí trvdí že nevadí když veškeré objekty a vše budou založeny jako GameComponents, tedy i klidně náboje vystřelné ze zbraně. Jiní zase tvrdí, že to zpomaluje program,resp. hru. Osobně používám componenty pro základní rozdělení obrazovek - Menu, LoadGame,Game­World,.. a třeba pro objekty jako Button,TextBox, MessageBox. Menší objekty jako střela vytvořím jako třídu, kteoru volá v patřičné komponentě a to dvě metody Update a Draw.

Váš názor ?

Odpovědět 10.5.2013 18:17
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Michal Žůrek (misaz):

Není náhodou rychlejší než třída struktura?

Nahoru Odpovědět 10.5.2013 18:36
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Luboš Běhounek (Satik):

Využívat GameComponents nemusíš, pokud všechny ty vlastnosti třídy GameComponent nepotřebuješ, podobně jako spoustu jiných věcí v XNA.

Lehce víc paměti ty objekty seberou, takže na malé objekty bych to dokonce nedoporučil, rychlost by snad tak moc ovlivněná být neměla.

Ve své rozdělané hře mám dokonce některé prvky (třeba políčka mapy) jako obyčejný struct :).

Nahoru Odpovědět 10.5.2013 18:39
:)
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Luboš Běhounek (Satik):

Záleží na použití, někdy mohou být struktury rychlejší, ale někdy i pomalejší :).

Nahoru Odpovědět 10.5.2013 18:42
:)
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Petr Nymsa:

Dobře, spíš nad čem tápám je třída prostě pro letící objekty jako střely apod. Mám to tedy udělané jako "klasickou" třídu, kde poté ručně volám Update a Draw.

Nahoru Odpovědět 10.5.2013 18:44
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
David Čápka:

Ne, to určitě ne. Můžeš si udělat komponentu hráč, ten bude pak handlovat i svoje střely co vystřelil. Ale určitě ne komponenta střela.

Nahoru Odpovědět 10.5.2013 19:06
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Petr Nymsa:

Přesně takto jsem to vyřešil :) Díky

Nahoru Odpovědět 10.5.2013 19:06
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 7 zpráv z 7.