Diskuze: XNA - WinForm s XNA

C# .NET .NET (C# a Visual Basic) XNA - WinForm s XNA American English version English version

Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Petr Nymsa:

Zdravím, je nějaká možnost implementovat form přímo do hry ? Potřeboval bych si udělat Editor map a mít tam různé komponenty. Vím že by šlo udělat si vlastní komponenty, které by dědily od potřebných komponent (button, textbox, listview,...). Možná by bylo lepší udělat editor vůbec jako samostatný program přímo ve WinForm ale nejsem si jistý jak zlvádnu vykreslování mapy v editoru a vůbec. Někdo nějaký nápad, tip ? Děkuji :)

Odpovědět 24.1.2013 20:50
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
David Čápka:

Editor map se zpravidla dělá jako Windows Forms aplikace, není tam XNA vůbec potřeba, to je až ve hře.

Nahoru Odpovědět 24.1.2013 20:52
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Luboš Běhounek (Satik):

A proč neudělat editaci přímo v enginu hry? :)

Nahoru Odpovědět 24.1.2013 20:54
:)
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Petr Nymsa:

No zřejmě to tak udělám... bude to velmi zajímavé a k mé hlouposti zjišťuju že za ten měsíc to zřejmě nedám úplně dokupy. Budou to asi velmi krásné víkendy :D

Nahoru Odpovědět 24.1.2013 20:55
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
David Čápka:

Koukni na editor map k bludišti: http://www.itnetwork.cz/…editor-map-1 je tam pak ještě 2. díl, asi tě bude zajímat spíš ten, tam je kreslení.

Nahoru Odpovědět 24.1.2013 21:00
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Luboš Běhounek (Satik):

Já editaci taky řeším ve hře, viz http://www.itnetwork.cz/…k-strategie/

Kdyžtak ti můžu poradit, kdyby ses na něčem zasek :)

Nahoru Odpovědět 24.1.2013 21:03
:)
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Petr Nymsa:

Kreslení ve Formu ovládám. Ve škole dělám různé grafické algoritmy, takže v tom problém nebude. Spíše si teď musím promyslet jak bude editor vlastně fungovat. Existuje ve Formech možnost, jak vlastně vložit nějaký "plátno" Abych tu mapu mohl mít menší a potom ji skroloval. Nejlépe to asi popíšu jako když je na webu iframe. Nevím jak to popsat líp

Nahoru Odpovědět 24.1.2013 21:06
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
Luboš Běhounek (Satik):

PictureBox, případně ho nacpat na panel

Nahoru Odpovědět 24.1.2013 21:23
:)
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Petr Nymsa:

Koukal jsem a udělám editor přímo v enginu. V XNA si to umím líp představit a myslím že se mi to mnohem lépe vyřeší. Kdybych dělal editor map s políčkovou grafikou, využuju Formy, ale tady, snad, bude editor celkem komplexní a v XNA se mi to podaří mnohem líp postavit.

Nahoru Odpovědět 24.1.2013 21:23
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
user
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
user:

podívej se sem:
http://neoforce.codeplex.com/

Myslím že je to dost povedené :)
Všem potencionálním vývojářům v XNA doporučuji tento seznam:
http://nelxon.com/…es/xdsk2.php

Zkrátí dlouhé chvíle hledáním... :)

 
Nahoru Odpovědět 24.1.2013 23:06
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na user
Petr Nymsa:

Když já osobně nechci využít již hotových věcí, rád bych zkusil, nějak udělat vlastní textbox apod. Copak Button je brnkačka, ostatní je už horší

Nahoru Odpovědět  +1 25.1.2013 8:06
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
vodacek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Nymsa
vodacek:

taky se nesnažím používat cizí věci a když už tak nakouknu jak to udělali, je to podle mě lepší, ale záleží na tom jestli je na to čas to napsat sám a nebo ne

jinal lze do windows forms dát komponentu s xna hrou, třeba tak jsem udělal svůj editor

 
Nahoru Odpovědět 25.1.2013 9:50
Avatar
user
Redaktor
Avatar
Odpovídá na vodacek
user:

rozumím, já jsem stejného názoru, jenomže si myslím, že nastává doba, kde bych se měl rozhodnout zda se plně vydat na cestu herního vývojáře a usnadnit si vývoj open sourcovými projekty a nebo se spíše zdokonalovat v mích schopnostech programátora - vytvořit si vlastní nástroje pro usnadnění mé tvorby. Pravdou je ,že dnes není asi nejlepší nápad programovat si všechno sám, pokud mám za cíl vytvořit nějaký velký projekt a mám k dispozici poměrně rozsáhlé nástroje, které bych lepší nevytvořil ...

Poslední dobou si s tím opravdu lámu hlavu... :)

 
Nahoru Odpovědět 25.1.2013 10:20
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na user
Petr Nymsa:

Samozřejmě okud se jedná o velký projekt, šáhneš ihned po již hotových enginech, já osobně chci nyní se zlepšit v dovednostech, a zas tak velký projekt to není

Nahoru Odpovědět 25.1.2013 10:24
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na user
Kit:

Jak kdy. Je lepší použít cizí knihovnu napsanou na 2000 řádcích, kterým nerozumím nebo vlastní knihovnu napsanou na 100 řádcích, která dělá jen to, co skutečně potřebuji?

Nahoru Odpovědět  +1 25.1.2013 10:29
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
vodacek
Redaktor
Avatar
 
Nahoru Odpovědět 25.1.2013 10:36
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na vodacek
Kit:

Otázkou je, zda je to stejně dobře, když obě čísla vynásobíš stem (např. WordPress vs. vlastní RS) nebo tisícem (nějaký herní engine). Pak už se musíš zamyslet nad tím, jestli se ti investovaný čas vrátí.

Nahoru Odpovědět 25.1.2013 10:42
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
user
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
user:

pak asi rozhoduje čemu se chceš momentálně věnovat, vývoji hry, nebo tvorbě enginu? Také musíš být tak zručný, abys to dokázal udělat tak dobře - o tolik lépe, aby se to vyplatilo.

 
Nahoru Odpovědět 25.1.2013 10:50
Avatar
vodacek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
vodacek:

ano vše smysl nemá, ale pokud se chci něco naučit pak mi nezbyde nic jiného než si to napsat sám. často se v dnešní době stává že se někdo naučí pracovat v jednom frameworku a zbytek světa jakoby neexistoval. jakmile se ale taková osoba dostane před problém a tento zázračný framework nemá k dispozici, nebo ho nelze použít tak je celkem v háji.

 
Nahoru Odpovědět 25.1.2013 10:53
Avatar
Odpovídá na vodacek
Luboš Běhounek (Satik):

Já to mám obráceně, dlouho jsem neměl internet, tak jsem byl zvyklý si všechno naprogramovat sám s využitím základních příkazů.
Pokud nemusím používat framework, tak si naprogramuju prakticky cokoliv, ale pokud jsem nucen nějaký framework používat, tak pořád narážím na jeho hranice a ani nedokážu jeho efektivitu využít na maximum.

Nahoru Odpovědět 25.1.2013 11:55
:)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
David Čápka:

To mám taky, ale je to tím, že jsem líný pročítat cizí práci a dívat se jak to mám podle něj dělat, když mě třeba napadá způsob, který se mi líbí více :D

Nahoru Odpovědět 25.1.2013 12:34
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Luboš Běhounek (Satik):

Asi to mám podobně, u frameworku se naučím jen nejnutnější minimum a pak vždycky něco naprogramuju a zjistím, že to ten framework už umí :)

Editováno 25.1.2013 12:43
Nahoru Odpovědět 25.1.2013 12:43
:)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Kit:

Kdykoli jsem zkusil nějaký framework, vždy jsem narazil na něco, co v něm bylo blbě. Byl jsem tedy postaven před problém, zda to obejít, opravit nebo napsat celé podle sebe.

Jednou jsem opravoval jeden systémový program, ve kterém byla nepříjemná chyba. Nakonec to dopadlo tak, že z původního programu zbyl jediný řádek. Se jménem původního autora...

Nahoru Odpovědět 25.1.2013 12:53
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 23 zpráv z 23.