Avatar
Jan Bezdíček
Redaktor
Avatar
Jan Bezdíček:

Caute :) mam takovej mensi problem ... udelal jsem si mensi hru, dejme tomu, ze uz je hotova a vlastne z ni chci udelat normalni .exe, ktery kdyz spustim tak pojede i na ostatnich PC ... vim, ze k tomu potrebuju ty .dllka atd. ale vubec nevim jak to udelat, snad ty dllka k tomu nemusim hazet rucne, rad bych to totiz hral z nudy ve skole a nechce se mi to tahat jako celej C# project a doufat, ze je tam nainstalovany C# a XNA ... dekuji

 
Odpovědět 19.12.2012 18:27
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Dll nemusis resit rucne, vetsina her to resi tak, ze instalator si sam zjisti, jestli je vse potrebne dostupne a pokud ne, tak ty potrebne casi stahne/doinstaluje.
Pokud instalator nemas, tak doporucuju treba ke hre pro jistotu pribalit xna redist instalator, stahnes ho treba tady (nevim, jakou verzi xna pouzivas, tak si predtim zkontroluj, ze je to odkaz na tu spravnou verzi):

http://www.microsoft.com/…details.aspx?…

staci jen na google zadat "xna redist <cisloverze>" a je to vzdy na strankach microsoftu.

Ten redist vsechny potrebny DLLka nainstaluje :) .

Editováno 19.12.2012 18:35
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 18:34
:)
Avatar
Jan Bezdíček
Redaktor
Avatar
Jan Bezdíček:

4.0 pouzivam ... a prosimte nejakej navod pro idioty step by step, jak na to ? ... jsem totiz ve Visual studiu a jediny co muzu je Debug, Release a Build :D a opravdu nemam tucha jak vyuzit ten Redist intalator

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 18:40
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

To je jen soubor, kterej hodis do slozky s hrou a nekde do readme.txt napises, ze je mozny, ze bude potreba, tak at ho radsi nainstalujou :)

Nahoru Odpovědět 19.12.2012 18:42
:)
Avatar
Jan Bezdíček
Redaktor
Avatar
Jan Bezdíček:

v tom pripade bych se rad zeptal jak fungujou ty (i rozsahlejsi hry nez mam ja), kde proste jen spustis .exe a jede to, protoze neco takoveho si proste predstavuju :))

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 18:44
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Bezdíček
matesax:

Tak .NET je na každém dnes používaném Windows - odkaz na XNA bych hodil do ReadMe.txt...

Větší hry se píší v C++ -> výsledek je pak dobře použitelný v nejrůznějších OS atd...

Editováno 19.12.2012 18:46
 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 18:45
Avatar
Jan Bezdíček
Redaktor
Avatar
Jan Bezdíček:

Tak to jsem celkem zklamanej, ze se to musi komplikovat jeste timto :D

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 18:52
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Velké hry taky potřebují ke svému běhu různé knihovny, ale ty méně běžné knihovny si tahají u sebe v adresáři a ty běžnější už v systému většinou sou.

Pokud je hra v C++ a využívá třeba DirectX, tak většinou už všechno v systému je, pokud používáš C# a XNA, tak .Net framework už dneska také ve většině počítačů je (alespoň nějaká starší verze), ale XNA zase tolik her nevyužívá, tak se většinou musí instalovat spolu s hrou.

Nahoru Odpovědět 19.12.2012 18:57
:)
Avatar
Jan Bezdíček
Redaktor
Avatar
Jan Bezdíček:

a nejakej zpusob ty knihovny teda pribalit rucne nebo tak ? ... proste tu hru chci rozjet bez instalace cehokoliv na PC, kde je jen .NET ... jakejkoliv zpusob

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 19:16
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Bezdíček
Petr Nymsa:

Myslím že je prostě nutný instalovat XNA. Kdyby způsob byl, hry který jsou přes XNA by nevyžadovali instalaci XNA. Není tomu tak ? :)

Nahoru Odpovědět 19.12.2012 19:23
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Bezdíček
matesax:

Tak nepoužívej .NET - etc... Je tu tolik jazyků - a multiplatfotmních jazyků...

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 19:30
Avatar
Jan Bezdíček
Redaktor
Avatar
Jan Bezdíček:

matesax: XNA mi na tvorbu her vyhovuje ... nenapada me jinej jazyk s podobnou vychytavkou jako je XNA

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 19:35
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Bezdíček
matesax:

Jak ti může vyhovovat, když ti nevyhovuje? :) Chceš dobré hry a relativně vzato "multiplatformní"? - C++...

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 19:56
Avatar
Jan Bezdíček
Redaktor
Avatar
Jan Bezdíček:

matesax: jenze to co jsem napsal v XNA na 150 - 200 radku, tak to bych v C# napsal snad na 2000 :D

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 20:20
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Bezdíček
matesax:

XNA není jazyk - takže to máš buť v C#/VB - asi si chtěl napsat C++ -> ano C++ je ukecaný - ale jedou na něm všechny větší hry - takže...

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 20:25
Avatar
Jan Bezdíček
Redaktor
Avatar
Jan Bezdíček:

eh ano ... moje chyba C++ ... ano, vim, ze to neni jazyk, ale ulehcuje to psani her v C#, coz asi C++ nema

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 20:30
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Bezdíček
matesax:

Naopak - na C++ je tisíce enginů atd...

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 20:43
Avatar
Jan Bezdíček
Redaktor
Avatar
Jan Bezdíček:

A nejakej, kterej by jsi mi mohl doporucit ? ... na youtube koukam, ze hodne her je udelany pomoci Allegro (ale nezda se mi to jako nejakej engine, spis neco co jen vykresluje obrazce atd.)

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 20:47
Avatar
Odpovídá na Jan Bezdíček
Lukáš Hruda (Luckin):

Allegro neni engine, je to knihovna, a podle mě je to asi nejlepší knihovna pro tovrbu jakýchkoliv programů v grafice v C/C++. Je dělaná hlavně na hry, ale jde v tom dělat i spousta jiných věcí. Je dost jednoduchá, snadno se jí naučíš, ale je dělaná tak aby byla použitelná i v C, takže pokud si zvyklej programovat čistě objektově, tak budeš mít možná trochu problém.

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 20:58
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Jan Bezdíček
David Čápka:

Do C++ se sám nepouštěj, jako jednotlivec v tom neuděláš nic. XNA je nejvhodnější volba, instalátor XNA redistributable jde samozřejmě vložit do instalace s hrou, takže uživatel nic nepozná. Dříve jsem to řešil ručně, ale jsem si jistý, že na to má Microsoft nástroje, co ti udělají instalačku.

Nahoru Odpovědět 19.12.2012 21:04
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Lukáš Hruda (Luckin):

Zapomněl jsem napsat že ve 2D grafice...

 
Nahoru Odpovědět 19.12.2012 21:05
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Pokud ti u XNA vadí, že se musí distribuovat s hrou a chceš zůstat u C#, tak koukni na SharpDX, sam uvazuju, ze ho zacnu pouzivat, protoze mi XNA uplne nevyhovuje v nekterych ohledech.

Nahoru Odpovědět 19.12.2012 21:08
:)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Jan Bezdíček
David Čápka:

http://msdn.microsoft.com/…b464156.aspx

Jak jsem říkal, stačí jednou kliknout a VS ti vytvoří instalátor, kde je vše potřebné.

Nahoru Odpovědět 19.12.2012 21:20
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Jan Bezdíček
Redaktor
Avatar
Jan Bezdíček:

Tak Setup.exe jede spravne, ale jak jsem rekl ... potreboval bych tu app portable :D treba u pythonu, kdyz se prilozili k .execku ty .dll, tak ta app jela i bez nainstalovanyho pythonu na tom urcitem PC ... neco takovyho bych potreboval i s hrou v XNA, proste prilozit knihovny (nevim jaky:/) a spustit jednoduse na jinym PC :D

 
Nahoru Odpovědět 20.12.2012 1:44
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 25 zpráv z 25.