IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 1 - 3D bludiště v XNA - Bludiště poprvé

Vítejte po... ne toto číslo bych radši nahlas neříkal. Vítejte tedy znovu. V tomto díle si dáme dohromady co vše bude potřeba pro hru na enginu, co jsme tvořili v posledních dílech. Jestli se to povede a nebo nepovede nevím, snažil jsem se důležité věci udělat, aby jsme se se mohli už jen a jen zaměřit na samotný proces výroby hry. Stále si ale myslím, že jsem to uspěchal, ale v zájmu lepší čtivosti je asi lepší vrhnout se rovnou na něco více hmatatelného. To čtenáře zaujme víc, než moje poctivě promyšlené a takticky vymyšlené tahy do budoucnosti bez něčeho víc akčního než jen pohyblivý text. Při přípravě toho co udělat, aby to bylo jednoduché a přitom lákavé a snadné pro další tvůrčí činnost, mě napadlo hodně blbin. Volba nakonec padla na bludiště. Na napsání by mělo být pokud jsem myslel na vše docela snadné. Snadno lze i aplikovat vlastní myšlenky jako dveře a klíče, páčky a podobně. Přidal lze i nepřátele a další věci co vás jen napadnou. Je to docela pěkné téma a já doufám, že vás to chytne víc jak nějaké ty Gamemakery, protože v nich si sice aplikaci naklikáte, ale tomu jak to funguje uvnitř se už nedostanete. Toto je možnost, kterou se vám snažím nabídnout. Na poměrně snadném příkladu pochopit základní problematiku tvorby her, aniž by se před vámi někde něco schovávalo. Doufám, že to alespoň někoho z vás zaujme.

Potřebujeme

Pokud si myslíte, že hned v tomto díle vše uděláme a že bude hotovo, tak se pletete. Minimálně takových 6 dílů to určitě spolkne. Potřeba toho je stále mnoho. Seznam toho jak se toho budeme zbavovat by mohl vypadat následovně

  • pohyblivá kamera – bez ní to nepůjde opravdu
  • modely pro bludiště, přímá chodba, křižovatka T, křižovatka X, zatáčka
  • kolize
  • nějaké pěkné menu
  • editor pro levely bludiště
  • nějaké přidané itemy, páčky, klíče...

Nejsem v tom naštěstí namočenej sám. Mám domluvenou tvorbu editoru bludiště od zmijozeláka, takže se dočkáte několika dílů návodů. Bude to sice obyčejná windowsí aplikace, ale i to stačí pro začátek. Modely dodám s dovolením já, takže nám zbyde pouze to vše spojit. Největším oříškem by se mohly zdát kolize, ale nebál bych se jich, máme v rukávu několik pomocníků.

Cíl hry

Ohledně cíle hry je asi projít bludiště co nejrychleji. Případně posbírat co nejvíc předmětů, hvězdiček nebo čehokoliv jiného. Nebo cokoliv co si vymyslíte a bude se vám to zdát vhodno.

Není toho zrovna málo, ale myslím že to zvládneme.

V příštím díle, 3D bludiště v XNA - Kamera a mřížka, opět vytvoříme několik pomocných komponent. Konkrétně mřížku a pohyblivou kameru. Těším se na vaše poznatky, návrhy a nápady dole v komentářích.


 

Všechny články v sekci
3D bludiště v XNA
Přeskočit článek
(nedoporučujeme)
3D bludiště v XNA - Kamera a mřížka
Článek pro vás napsal vodacek
Avatar
Uživatelské hodnocení:
1 hlasů
Vodáček dělá že umí C#, naplno se již pět let angažuje v projektu ŽvB. Nyní studuje na FEI Upa informatiku, ikdyž si připadá spíš na ekonomice. Není mu také cizí PHP a SQL. Naopak cizí mu je Java a Python.
Aktivity