Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Jak nahrát Content v MonoGame

Content v MonoGame je zprostředkován pomocí nástroje MonoGame Pipeline Tool. Tento nástroj je nainstalován s nástroji pro vývoj v MonoGame.

Po založení nového projektu se vygeneruje složka Content/, ve které je soubor Content.mgcb. Pokud se po dvojkliku neotevře přímo, nebo se nenabídne jak se má soubor otevřít, otevřete jej pravým kliknutím na Content.mgcb a výběrem Open With...

Otevřít v MonoGame Pipeline Tool - MonoGame - Tvorba her v C# .NET

A výběrem MonoGame Pipeline Tool. Pro nastavení výchozího otevírání toho souboru v MonoGame Pipeline Tool, ještě před potvrzením, tedy kliknutím na OK, klikneme na Set as Default. Zda se nastavil na výchozí poznáte podle (Default) u názvu ve výběru jako na následujícím obrázku:

Otevřít v výběr - MonoGame - Tvorba her v C# .NET

Content v MonoGame

Content pipeline u Monogame funguje podobně jako u starého XNA, pokud jste s ním někdy pracovali. Je možné přetáhnout obrázky, hudbu, atd... do složky Content/ a používat je. Content Manager se postará o kompilaci do souborů typu .xnb.

Při přidávání obsahu se objeví dialog, který po nás chce zjistit jak má se souborem naložit. Ve výchozím stavu, který je nejžádánější varianta, je zkopírovat soubor do složky projektu. Stačí potvrdit a máme obsah k použití v naší hře.

Vytvoření fontu nebo jednoho z dalších specifických obsahů (Effect, Sprite Effect) je podobně jednoduché jako přetažení obrázků, hudby, atd.. Stačí pravým klikem na project Content a pod záložnou Add vybrat New Item...

Přidat obsah do projektu - MonoGame - Tvorba her v C# .NET

A vybrat typ, který potřebujeme:

Výběr typ obsahu - MonoGame - Tvorba her v C# .NET

Po vytvoření uvidíme obsah přidaný v projektu a v záložce Properties je možné upravit nastavení. Pro začátek nebo většinu projektů je však původní nastavení dostačující.

Pro úpravu fontu a změnu fontu, velikosti a počtu znaků jako u původního XNA stačí dvakrát poklepat a otevře se XML, které můžeme, dle libosti editovat.

Zkompilované soubory

Soubory se kompilují při buildu projektu. Pro testování kompilace a zajištění, že obsah se zkompiluje bez chyb, můžeme v MonoGame Pipeline Tool pod základní nabídkou okna použít tlačítko Build a Rebuild. Po kliknutí se obsah převede na .xnb soubory. Vyběhne podrobný zápis o souboru, jak dlouho trval a jestli se povedlo úspěšné kompilování.


 

Všechny články v sekci
MonoGame - Tvorba her v C# .NET
Článek pro vás napsal Jakub Lásko[Saarix]
Avatar
Uživatelské hodnocení:
1 hlasů
Věnuji se programování v C#, MonoGame a Unity.
Aktivity