20. díl - Struktury, boxing, parciální prvky, metody podrobněji

C# .NET Objektově orientované programování Struktury, boxing, parciální prvky, metody podrobněji American English version English version

Minule jsme v našem seriálu tutoriálů o C# .NET probrali události. Nyní bych vás chtěl přivítat u posledního dvoudílu seriálu o objektovém programování v C#. Pokud jste se dostali až sem, pravděpodobně umíte již velmi dobře programovat, gratuluji :) Tento a následující díl obsahuje několik posledních pojmů, ke kterým jsme se během seriálu nedostali, protože je budete používat pravděpodobně jen zřídka. Nebudeme je probírat příliš podrobně, již máte nějaké zkušenosti a hravě si je dokážete vyzkoušet sami. Hlavně je jich hodně a spíše je důležité, abyste o nich měli nějaké povědomí a až danou techniku budete potřebovat, tak se sem vrátili.

Struktury

Když jsme probírali hodnotové a referenční typy, naučili jsme se, že třídy se ukládají na haldu pomocí reference. Primitivní typy (např. int) se ukládají přímo do zásobníku. Pokud chceme vytvořit datový typ, který bude hodně malý a bude se používat hodně často a ve velkém množství (např. matice, komplexní číslo nebo vektor), není vhodné jej tvořit jako třídu. K tomuto účelu C# podporuje tzv. struktury.

Strukturu deklarujeme jako


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu dovršíme znalosti objektově orientovaného programování v C# .NET, probereme struktury, boxing, parciální prvky, metody podrobněji a další.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

  Aktivity (4)

Článek pro vás napsal David Čápka
Avatar
Autor pracuje jako softwarový architekt a pedagog na projektu ITnetwork.cz (a jeho zahraničních verzích). Velmi si váží svobody podnikání v naší zemi a věří, že když se člověk neštítí práce, tak dokáže úplně cokoli.
Unicorn College Autor se informační technologie naučil na Unicorn College - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.