Práce s vlastními soubory v C# 4 - Registry, UAC a Ikony

C# .NET Práce se soubory Práce s vlastními soubory v C# 4 - Registry, UAC a Ikony

V minulém dílu série tutoriálů o práci s vlastními soubory jsme vyřešili několik chyb a naučili aplikaci přijímat parametry z příkazové řádky, přesněji od průzkumníka Windows. V tomto článku si popíšeme jak se pracuje s registry Windows v C# .NET, jak požádat systém o zvýšení oprávnění (UAC) a jak změnit ikonu našich souborů.

Zapisování do registru v C# .NET

C# má třídu Registry, která obsahuje statické metody pro procházení registru. Na rozjezd využijeme statické vlastnosti ClassesRoot, která nás dovede přímo do HKEY_CLASSES_ROOT, kam budeme zapisovat. Pokud má aplikace výchozí oprávnění, může z registru číst, ale nemůže do něj zapisovat. Abychom po uživateli nechtěli odsouhlasit práva při každém spuštění, budeme je chtít jen při spuštění prvním. Následující diagram prakticky ukáže, co budeme dělat.

Diagram registrace asociace přípony

 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu si popíšeme práci s registry v C#, jak donutit systém zobrazit požadavek UAC o zvýšení práv a jak změnit ikonu našich souborů.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal Michal Žůrek (misaz)
Avatar
Autor se věnuje tvorbě aplikací pro počítače, mobilní telefony, mikroprocesory a tvorbě webových stránek a webových aplikací. Nejraději programuje ve Visual Basicu a TypeScript. Ovládá HTML, CSS, JavaScript, TypeScript, C# a Visual Basic.