Avatar
Anonim
Člen
Avatar
Anonim:

Zdravím,
potřeboval bych pomoct, propadám z matematiky, vy jste asi moje poslední naděje... potřeboval bych výpočty domácího úkolu... já to sám opravdu nedám.

Zde zadání:
1)Zjistěte délky stran trojúhelníku ABC, je-li A[3;2],B[-1; -1],C[11; -6].
2)Dokažte, že trojúhelník ABC je pravoúhlý; A[0;0],B[3; 1],C[1; 7].
3)Určete souřadnice vektoru c ⃗=a ⃗-4b ⃗, a ⃗=(3; -2),b ⃗=(4;3).
4)Určete velikost úhlu γ v trojúhelníku ABC; je-li dáno: A[-2;3],B[-2; -1],C[1; 1]
5)Je dán trojúhelník ABC; A[0;4],B[2; 7],C[5; 1]. Napište parametrické vyjádření přímky, na které leží: a) strana BC trojúhelníku ABC b) těžnice t_b trojúhelníku ABC
6)Zjistěte, zda dané body leží na přímce p:x=1-t,y=3t,t∈R. a) A[-3;7] b) B[0; 3]
7)Napište obecnou rovnice přímky EF,.je-li E[3;7],F[-2; 1].

Byl bych vám nezkutečně vděčný...

 
Odpovědět 3.11.2015 15:41
Avatar
Martin Dráb
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Anonim
Martin Dráb:

Tak třeba tu sedmičku:
ze znalosti dvou bodů na přímce (E a F) vypočítáme její směrový vektor:

F - E = [-2;1] - [3;7] = (-5;-6)

Obecná rovnice přímky má tvar:

a*x + b*y + c = 0

přičemž (a;b) je tzv. normálový vektor dané přímy, ktedy vektor kolmý ke směrovému. stačí tedy ze směrového vytvořit nějaký na něj kolmí (trik pro 2D: přehoď souřadnice a jednu z nich vynásob mínus jedničkou). Takovým vektorem je např. (6;-5). takže a = 6 a b = -5.

Potřebujeme dopočítat koeficient c. Jelikož známe dva body na přímce (E a F), stačí dosadit např. bod E do nám aktuálně známé podoby obecné rovnice:

6x - 5y + c = 0
18 - 35 + c = 0
c = 17

Takže obecný tvar pro danou přímku je:

6x - 5y + 17 = 0

Jeho správnost ověříš tak, že do něj dosadíš souřadnice bodu F.

Nahoru Odpovědět  +2 3.11.2015 16:11
2 + 2 = 5 for extremely large values of 2
Avatar
Anonim
Člen
Avatar
Anonim:

super! děkuju mockrát.
Nešlo by ještě nějak ten zbytek?
Nerad bych nešel k maturitě kvůli matice z které nematuruju, všude mám dobrý známky...
Jste asi moje poslední naděje...

 
Nahoru Odpovědět  -1 3.11.2015 16:35
Avatar
Odpovídá na Anonim
Petr Čech (czubehead):

Zkus si ty torjúhelníky nakreslit na čtverečkovaný papír

  1. pythagorova věta (používej ty čtverečky na papíře)
  2. opět si přes Pythagorovu větu spočítej délky stran a dokaž to pomocí nějaké goniometrické fce
  3. jsou tam nějaké "divné" znaky, zkus to napsat "konvenčněji"
  4. viz 2
  5. a) viz Martin Dráb
  6. p:x=1-t,y=3t,t∈R nejsem si jistý, jestli se dá takto definovat přímka... :-?

Za správnost neručím.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
Nahoru Odpovědět  +2 3.11.2015 16:50
Why so serious? -Joker
Avatar
Milan Křepelka
Redaktor
Avatar
Milan Křepelka:

Tak to je hustý. Chodit si sem nechat dělat úkoly z matiky.

Maturita je střední vzdělání s maturitní zkouškou. Podstata středního vzdělání je samozřejmě i v tém matematice. To že neděláš maturu z matiky není výmluva vůbec k ničemu.

Zřejmě si opravdu v úzkých, ale přeci jenom ....

 
Nahoru Odpovědět  +6 3.11.2015 16:56
Avatar
Anonim
Člen
Avatar
Anonim:

Bohužel mi matika nikdy nešla, což samozřejmě není výmluva a mohu s vámi pouze souhlasit...

 
Nahoru Odpovědět  -2 3.11.2015 17:06
Avatar
Anonim
Člen
Avatar
Anonim:
  1. c = a - 4b, a= (3; -2). b= (4,3)

Nad každým písmenem je vektor.

 
Nahoru Odpovědět 3.11.2015 17:13
Avatar
Odpovídá na Anonim
Petr Čech (czubehead):

Doufám, že nečekáš, až ti to někdo celé vyřeší, to tady nikdo nedělá (alespoň zadarmo ne :P), my tě jen nasměrujeme, protože věříme, že je to pro tebe nejlepší. Jestli chceš přímo výsledek a propadání z matiky, můžeš zkusit jiné fórum ;)

Nahoru Odpovědět  +1 3.11.2015 17:39
Why so serious? -Joker
Avatar
Anonim
Člen
Avatar
Anonim:

Pouze jsem reagoval na : zkus to napsat "konvenčněji"
Nikde jsem neřekl, že chci přímo výsledky.

 
Nahoru Odpovědět 3.11.2015 17:47
Avatar
Martin Dráb
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Čech (czubehead)
Martin Dráb:

p:x=1-t,y=3t,t∈R nejsem si jistý, jestli se dá takto definovat přímka...

Ano, je to parametrický zápis. Přímka je dána bodem [1;0] a směrovým vektorem (-1;3).

Nahoru Odpovědět  +2 3.11.2015 17:49
2 + 2 = 5 for extremely large values of 2
Avatar
Odpovídá na Anonim
Petr Čech (czubehead):

potřeboval bych výpočty domácího úkolu

Vážně :-)?
Jinak já to nemyslím zle, jen ti říkám, že bys čekal zbytečně. A používej tlačítko odpovědět, není tady na okrasu.

Nahoru Odpovědět  +3 3.11.2015 18:08
Why so serious? -Joker
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
tomasmanhal:

Pokud to sám nedáš, tak bys měl asi opravdu propadnout.

Nahoru Odpovědět  +4 3.11.2015 18:11
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Michal Žůrek (misaz):

co studuješ?

Nahoru Odpovědět 3.11.2015 19:21
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Honza Bittner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Anonim
Honza Bittner:

Jste asi moje poslední naděje...

Tady nejsi ve Star Wars. :-`

Nahoru Odpovědět  +2 3.11.2015 19:50
Ptejte se mě na cokoli na https://github.com/HoBi/ama a followujte mě na Twitteru https://twitter.com/tenhobi. :-)
Avatar
Tonda Kozák
Člen
Avatar
Tonda Kozák:

Chňapni nějakého spolužáka, ať ti to vysvětlí pěkně od začátku. Hlavně to nenechej na poslední chvíli před písemkou.

Věty typu: Pokud to sám nedáš, tak bys měl propadnout - jsou kecy. Nevím, co chceš v životě dělat, ale pokud k tomu takovouhle matiku potřebovat nebudeš, tak se tím nestresuj.

 
Nahoru Odpovědět  +3 3.11.2015 21:24
Avatar
Milan Křepelka
Redaktor
Avatar
Milan Křepelka:

Věty typu: Pokud to sám nedáš, tak bys měl propadnout - jsou kecy. Nevím, co chceš v životě dělat, ale pokud k tomu takovouhle matiku potřebovat nebudeš, tak se tím nestresuj.

Velmi krátkozraké. Až v pozdějším věku jsem se dozvěděl a pochopil, že velmi podstatný úkol celého toho učícího mechanismu spočívá nejenom v tom se nečo naučit ale i učit se něco naučit. Pokud ti něco nejde a ty se to naučíš ošulit, přinese ti to jenom problémy.

Můžeš risknout, že matiku nebudeš potřebovat ale můžeš vsadit boty na to, že tě někdo někdy postaví před úkol se naučit něco co ti zrovna nepůjde pod nos.

Třeba pro zdejší vzorek populace je to naprosto stěžejní záležitost. Každých pár let nová technologie nebo spíše každých pár let několik párů technologií a ne každý z nás bude pánem svého technologického prostoru, že.

Editováno 3.11.2015 22:24
 
Nahoru Odpovědět  +6 3.11.2015 22:23
Avatar
Tonda Kozák
Člen
Avatar
Odpovídá na Milan Křepelka
Tonda Kozák:

Neradil jsem mu, aby se na to vybodl. Naopak jsem mu poradil, aby si našel někoho, kdo mu to vysvětlí (protože dostat jen jakési výsledky, aby odevzdal úkol je na houby).

Ale znám lidi, kterým matematika (a logické myšlení) jde hůř, než většině zdejší komunity. A řeči o tom, že jsou blbci a mají propadnout jim nepomohou.

Já jsem zase poznal, že nemá cenu někoho nutit do učení násilím. Jo, přísný učitel může někoho donutit se něco naučit, ale těžko ho přiměje, aby měl předmět rád.

 
Nahoru Odpovědět  +1 3.11.2015 22:38
Avatar
David Hynek
Redaktor
Avatar
David Hynek:

matematika je jak vlčák... když ucítí, že se jí bojíš, kousne tě...

Doporučuji si pořídit tuhle kolekci. Mně pomohla k maturitě (a to jsem se matematiku znovu učil po 20letech)

http://www.levneucebnice.cz/search/?…

Nahoru Odpovědět 3.11.2015 23:06
Čím víc vím, tím víc věcí nevím.
Avatar
David Hynek
Redaktor
Avatar
David Hynek:

a ještě doplním nějaké linky co ti pomohou:

http://www.matematika.cz/…ika-polopate

a můj oblíbený: https://www.youtube.com/results?…

Nahoru Odpovědět 3.11.2015 23:20
Čím víc vím, tím víc věcí nevím.
Avatar
Martin Dráb
Redaktor
Avatar
Martin Dráb:

Já se právě docela obávám, že deadline bude někdy jako zítra, jak bývá zvykem.

Nahoru Odpovědět 3.11.2015 23:46
2 + 2 = 5 for extremely large values of 2
Avatar
Milan Křepelka
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Hynek
Milan Křepelka:

Mužu se zeptat, co tě k tomu vedlo? Osobě o této myšlence taktéž uvažuji. Čistě abych potrápil mozek, ale nemůže se k tomu nějako dokopat.

 
Nahoru Odpovědět 4.11.2015 5:50
Avatar
Honza Bittner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Tonda Kozák
Honza Bittner:

Věty typu: Pokud to sám nedáš, tak bys měl propadnout - jsou kecy. Nevím, co chceš v životě dělat, ale pokud k tomu takovouhle matiku potřebovat nebudeš, tak se tím nestresuj.

Promiň, ale toto jsou naprosté základy. Například délku stran trojúhelníku ze zadaných bodů by měl zvládnout už na základce... Pokud to neumí a dostal se až do 4. ročníku, je něco špatně.

Nahoru Odpovědět  +1 4.11.2015 7:31
Ptejte se mě na cokoli na https://github.com/HoBi/ama a followujte mě na Twitteru https://twitter.com/tenhobi. :-)
Avatar
Tonda Kozák
Člen
Avatar
Odpovídá na Honza Bittner
Tonda Kozák:

Netuším, na jakou základku jsi chodil ty, ale u nás na gymplu se tenhle souřadnicový systém učil až někdy ve třeťáku (jakoby na střední).

Nezapomínejte, že ne všichni jsou programátoři a v dětství si před spaním místo pohádek četli matematicko-fyzikální tabulky.
Dokázal bys zpaměti vyjmenovat všechny svaly v obličeji? Já ne. Ale tazatel třeba jo. Nebo třeba umí něco úplně jiného, k čemu počítat trojúhelníky nepotřebuje.
Neříkám, že má nějakou oblast studia úplně vypustit, ale označit někoho za blba jen proto, že se mu zdá těžké něco, co mně přijde jednoduché, je, slovy klasika, velmi krátkozraké. :-)

 
Nahoru Odpovědět  ±0 4.11.2015 9:02
Avatar
David Novák
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Tonda Kozák
David Novák:

Takže udělat z bodů přímky a sečíst jejich délku je středoškolská matika? :D :D

Kam jsme to dospěli...

Nahoru Odpovědět  +1 4.11.2015 9:38
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
David Hynek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Novák
David Hynek:

Také se úroveň matematiky na středních školách odráží na výsledcích maturitních zkoušek z tohoto předmětu.

Nahoru Odpovědět  +2 4.11.2015 10:48
Čím víc vím, tím víc věcí nevím.
Avatar
Kejmou
Člen
Avatar
Odpovídá na Anonim
Kejmou:

Absolutně jednoduché úkoly, spíš bych řekl, proč to neumíš, že na to sereš. Kdyby si aspon trošku chtěl, tak na internetu máš vzorečky a sám si to vypočítáš. Je jednoduché to sem dát vypočítat. I když, řekl bych, že chyba bude i někde jinde.... AnonIme. ;-)

 
Nahoru Odpovědět  +3 4.11.2015 10:49
Avatar
David Hynek
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Milan Křepelka
David Hynek:

Dobrá otázka... možná jsem si řekl, že nemít ve 40 maturitu je trochu ostuda. A jelikož jsem byl blbej v mládí, chtěl jsem otestovat, zda se tento stav změnil, nebo v něm nadále setrvávám. Chodil jsem na dálkové studium do soukromé školy, protože jsem nic jiného v širokém okolí nenašel. 1x týdně ve čtvrtek od 13:00 do 18:00. Prvák jsem sotva prolezl, druhák už celkem šel a třeťák jsem si vyloženě užil. Maturoval jsem z angličtiny. Mám matematiku rád, ale chtěl jsem se dokopat k tomu se tento jazyk alespoň trochu naučit. V prváku jsem uměl anglicky maximálně pozdravit. Od druháku jsem měl doučování, protože klasickou výukou to do hlavy moc nešlo. U maturitní zkoušky jsem pak rozšafně popisoval Londýn... No a dopadl jsem tak, že mě bez přijímacích zkoušek vzali na VUTBR... ale tam jsem teprve poznal co je to matematika... takže jsem to po druhým semestru odložil a teď se po večerech učím, derivace, integrály a podobné lahůdky. A až to zas bude v hlavě (jestli se to tam tedy dostane), budu pokračovat (snad)... :)

Nahoru Odpovědět  +7 4.11.2015 10:58
Čím víc vím, tím víc věcí nevím.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 27 zpráv z 27.