Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze: CryEngine V vs Unreal engine 4

Aktivity
Avatar

Člen
Avatar
:23.12.2016 20:20

Nazdar,

vyhliadol som si tieto dva game enginy: CryEngine a UE.

Vedeli by ste mi pomôcť pri rozhodovaní, ktorý použiť? Našiel som zopár rozdielov, ale nejak extra mi to nepomohlo pri rozhodovaní. Našiel som aj také zaujímavosti, že CryEngine nepodporuje nVidia PhysX, ale napr. po vydaní hry sa v ňom neplatia žiadne poplatky. Nechcem použivať blueprinty ako ich ma UE4, chcem sa naučiť poriadne programovať v C++, kód je predsa len rýchlejší a ovládať C++ je veľmi výhodne v dnešnej dobe aspoň podľa mňa.

Čítal som už nejaké fóra, ale boli zvyčajne o porovnaní UE4 a CryEngine 5.0.0, teraz je verzia 5.3, za tu dobu sa toho mohlo dosť zmeniť.

Za odpovede vopred ďakujem

 
Odpovědět
23.12.2016 20:20
Avatar
Odpovídá na
Marian Benčat:23.12.2016 22:12

V soucasne dobe se uplne tak nevi, co s CryEnginem bude... Hlavní nevýhoda CryEngineu oproti UE je to, že je v něm daleko více "zadrátovaná" "střílečka" než v UE.

Nahoru Odpovědět
23.12.2016 22:12
Totalitní admini..
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
:23.12.2016 22:25

Ako mam pochopit zadratovana? :D ako mne pride CryEngine krajsi a na modelovania realneho prostredia viac realistickejsi, ale viem, ze vela zavisi od modelov a textur

 
Nahoru Odpovědět
23.12.2016 22:25
Avatar
Odpovídá na
Marian Benčat:23.12.2016 23:03

V tom ze na kazde funkcionalite a casti enginu jasne uvidis, ze je to vhodne a urcene pro 3D strilecku, ne treba pro hopsacku nebo neco jineho.., netcode, fyzika, systém AI. Ale to se těžko popisuje.

Mně osobně na cry engineu vadilo vžd yto, že mi pocitově přišel na HW mnohem více náročný, než UE,.. ale to je pocitové.

Tak jako tak, jestli vas neni alespon 10 v týmu,. asi bych ti uprimne poradil se vykaslat na C++ enginy a jit proste do Unity,..

Nahoru Odpovědět
23.12.2016 23:03
Totalitní admini..
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
Neaktivní uživatel:23.12.2016 23:18

Když jsem se díval na tyhle enginy já, tak jsem se věnoval hlavně finanční stránce použití takového enginu. UE4 má poměrně zajímavou nabídku - 5% ze zisku odevzdáš tvůrcům enginu. Unity má naproti tomu měsíční předplatné (platí se měsíčně za každého člena týmu) a tenhle model já prostě nesnáším. CryEngine je teoreticky zdarma úplně, ale prý má dost restriktivní licenci (můžeš v něm dělat jen hry a ty nesmí připomínat nic od Cryteku a nesmí být urážlivé, mít nevhodný obsah a tak...)

Nahoru Odpovědět
23.12.2016 23:18
Neaktivní uživatelský účet
Avatar

Člen
Avatar
:24.12.2016 0:55

Unity som tiez vyskusal, ale nejak ma hned odradilo

 
Nahoru Odpovědět
24.12.2016 0:55
Avatar
Odpovídá na
Luboš Běhounek Satik:24.12.2016 9:04

Čím tě Unity odradilo? :)
Unity je vhodné i pro velké hry, např. Cities Skylines je napsané v Unity.

Jinak souhlasím s Marianem, Pokud nemáš rozpočet aspoň pár desítek milionů korun a velký tým, tak bych se do C++ nepouštěl, pokud k tomu nemáš nějaký konkrétní důvod.
Přeci jen v tom C# je člověk obvykle mnohem efektivnější a rozdíl v rychlosti je minimální.

Naštěstí všechny zmiňované enginy C# už dneska podporují :)

Nahoru Odpovědět
24.12.2016 9:04
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Marian Benčat:24.12.2016 9:07

To co zmiňuješ ohledně unity.. to je X let starý obchodní model., Teď dostaneš vše až na advanced nástroje zdarma.

https://store.unity.com/

Nahoru Odpovědět
24.12.2016 9:07
Totalitní admini..
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Marian Benčat:24.12.2016 9:22

Rust, The Forest, Hearthstone, Wasteland 2, Kerbal Space Program.

K nahypovani vetsinou staci rict ten hearthstoone :-)

Nahoru Odpovědět
24.12.2016 9:22
Totalitní admini..
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
:24.12.2016 11:53

Unity som použil ešte pred dvoma rokmi, keď som niečo také prvy krát chce vyskúšať, ale predovsetkym tym, ze by som sa musel ucit dalsi jazyk :D to uz je tak trochu lenivost, v skole mam Javu, C, doma C++, PHP, CSS, HTML a ešte k tomu modelovať :D nejak sa mi do toho nechce, ale popravde mam na PC všetky 3 enginy

 
Nahoru Odpovědět
24.12.2016 11:53
Avatar

Člen
Avatar
:24.12.2016 11:57

A hrozne mi na Unity vadí, že si nemôžem zmeniť farbu editoru z tej sivej na čiernu, potom mi to príde celé take odpudzujúce

 
Nahoru Odpovědět
24.12.2016 11:57
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
Neaktivní uživatel:24.12.2016 16:05

Naopak je to teď nový model. Vím o tom, že základní verze je zdarma, ale jsou tam licenční omezení a taky je omezená týmová spolupráce. A prý je otázka prestiže mít vlastní splash screen nebo co... :D

Nahoru Odpovědět
24.12.2016 16:05
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Marian Benčat:24.12.2016 21:15

Fakt ? a já myslel,, že největší otázka prestiže v současném vývojářském světě, je u webového vývoje - používat vždy nejvíce 24 hodin starej framework a technologie, jinak jsi uplne v hajzlu a out :D

Nahoru Odpovědět
24.12.2016 21:15
Totalitní admini..
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
Neaktivní uživatel:25.12.2016 1:56

No, to je důvod, proč nedělám webovej vývoj :-D
Jinak říkám jen to, co jsem četl na r/gamedev, že prý hráči na steamu klidně dají záporné hodnocení jen proto, že hra obsahuje základní unity splash screen a vypadá to blbě...

Nahoru Odpovědět
25.12.2016 1:56
Neaktivní uživatelský účet
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 14 zpráv z 14.