Avatar
BadASS
Neregistrovaný
Avatar
BadASS:

Který jazyk je nejméně náročný na HW?
Který je nejlepší pro vývoj her?
Dají se v dnešní době dělat pořádné hry v Javě?
Vykresluje java dobře 3D?
Na PC-HELP mi tvrdí, že java kazí programátory-je to pravda? Stále doporučují starý pascal, karla a C..
Je java špatná?(proč-min 4 důvody)
je java dobrá?(proč-min 4 důvody)
Díky, moc mi to pomůže.

 
Odpovědět 25.1.2014 0:40
Avatar
BadASS
Neregistrovaný
Avatar
BadASS:
  • Má Java budoucnost?
 
Nahoru Odpovědět 25.1.2014 0:41
Avatar
Odpovídá na BadASS
Luboš Běhounek (Satik):

Nejmenší režii má assembler, po něm C/C++, ale tam už některý detaily záležej i na kompilátoru a kód napsaný v C++ může být rychlejší než kód, který bys napsal v assembleru, pokud neznáš možné optimalizace.

Na vývoj velkých komerčních her je nejlepší C++.

Definuj pojem pořádné hry - ze známějších např. Minecraft je v Javě - je to pořádná hra?

Java sama o sobě 3D moc dobře nevykresluje, ale když si veme na pomoc DirectX (nebo spíše OpenGL - kvůli multiplatformnos­ti), tak to ujde, i když na C++ to zdaleka nestačí (resp. samotné kreslení by nebylo o moc pomalejší, než v C++, ale bude pomalejší režie okolo - scenegraph apod. a pak samotný výkonný kód hry).

Nevím o tom, že by Java kazila programátory, nejspíš ti to tam poradili nějací stařešinové, nevěřil bych tomu :) .

Co je na Javě dobré nebo špatné by bylo na dlouho a asi by se to tu zase zvrtlo ve flame, třeba se tu rozepíše někdo jiný :) .

Ano, Java má budoucnost, v dlouhodobém horizontu (tak 10 let) nejspíš větší než C# (dle mého názoru).

Nahoru Odpovědět  +6 25.1.2014 0:56
:)
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na BadASS
mkub:

pridavam sa k Satikovi, assembler nie je vlastne nic ineho, iba strojovy kod prelozeny do slov, aby bol citatelny clovekom,
Java ma este stale buducnost aj kvoli multiplatformo­vosti, ale Pascal ma to najlepsie uz davno za sebou, nikto v Pascale uz nevyvija, skor sa pouziva iba na vyucbu programovania, skor su v kurze C-ckove jazyky (C/C++, C#, Java, PHP JavaScript) a aj budu v kurze najblizsich hadam aj 20 rokov

Editováno 25.1.2014 6:54
 
Nahoru Odpovědět  +1 25.1.2014 6:53
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na BadASS
Zdeněk Pavlátka:

Assembler jsou jen pojmenování pro čísla ve strojovém kódu. Nejrychlejší jazyk používaný na hry je C++. Hlavní nevýhoda javy je podle spousty lidí nepřehlednost. Hlavní výhodou je multiplatformnost. (např C# je taky multiplatformní ale používá se zpravidla na Windowsech.) Pascal je dnes už jen výukový jazyk.

Nahoru Odpovědět  -2 25.1.2014 8:17
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
mkub:

so C# sa velmi mylis s tou multiplatformo­vostou... Mono, ktory ma za ciel priviest C# a ostatne MS jazyky na Linux/Mac nie je od firmy Microsoft.
C# a cela ta platforma .NET bola vyvinuta pre potreby operacnych systemov a aplikacii od Microsoftu (ako je MS Windows, MS Office, MS Windows Server, z toho vyplyva, ze C# si lepsie rozumie s MS platformou a preto by sa nemal nazyvat multiplatformovym jazykom

 
Nahoru Odpovědět  ±0 25.1.2014 8:46
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět 25.1.2014 9:04
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
mkub:

pomocou Mono je C# multiplatformovy, ale inac C# je z dielne MS a je vyvinuty prevazne re Windows platformu
a projekt Mono sa vyvinul preto, aby C# aplikacie sa dali pouzivat aj v inych systemoch, nie iba vo Windowse.
toto nie je skutocna multiplatforma, ale Java, C/C++, PHP, tymto jazykom by som napisal, ze su plne multiplatformove a boli aj tak hned odzaciatku navrhnute

 
Nahoru Odpovědět  ±0 25.1.2014 9:12
Avatar
Odpovídá na mkub
Luboš Běhounek (Satik):

.NET nebyl navrzen ciste pro Win, s multiplatformnosti v navrhu pocita, jeho specifikaci MS uvolnil, aby mohl kdokoliv naimplementovat virtualni stroj pro libovolny OS, ale uz se neobtezoval s implementovanim pro jiny OS nez Windows, prave proto vzniklo MONO :)

Nahoru Odpovědět 25.1.2014 11:07
:)
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
mkub:

a spolocnost Novell stala za vznikom MONO a MS spociatku nie vsetko potrebne na vytvorenie MONO uvolnil... MS uvolnil len ciastocnu specifikaciu, ako aj uvolnuje ciastocnu specifikaciu svoho API, preto je loteria pri Windows applikaciach, ci budu bezat, alebo nie

 
Nahoru Odpovědět 25.1.2014 11:12
Avatar
Odpovídá na mkub
Luboš Běhounek (Satik):

Ano, s tim MS pocital, ze to nekdo naimplementuje na jine OS.

Loterie to neni, vsechny bezne aplikace pres MONO bezi, drtiva vetsina (nejpouzivanejsi casti) .NET funkcnosti preportovana je.

A v kazdem jazyce musis dodrzovat urcite konvence, aby tvuj program byl multiplatformni, neni problem napsat i v C++ nebo Jave program, co ti pobezi jen pod Win nebo jen v Linuxu.
Pokud pises multiplatformni program, pises ho tak vetsinou od zacatku a musis vedet, co dodrzovat - nevolat zadne prime prikazy OS, rozlisovat oddelovace radku Win/Lin, mit vse case-sensitive apod., pak bys nemel mit problem.

Editováno 25.1.2014 11:35
Nahoru Odpovědět 25.1.2014 11:34
:)
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
mkub:

s tymy konvenciami suhlasim... ked autor MONO sa zacal zaoberat s C# v roku 2000, narazil na nedostatok informacie, tak sa zacal vypytovat o informacie nie uplnu, az neskor ECMA vydalo v aprili 2001 chybajuce informacie...

podla mojho nazoru, multiplatformova technologia nie je iba taka, u ktorej sa pocita s multiplatformo­vostou, ale sa cela zdokumentuje hned odzaciatku

 
Nahoru Odpovědět 25.1.2014 11:49
Avatar
Odpovídá na mkub
Luboš Běhounek (Satik):

Možná ani sám MS nečekal, že někdo bude mít zájem jeho technologii tak brzy implementovat pro jiné OS a dokumentaci ještě neměl napsanou (nebo aspoň ne v zveřejnitelné formě) :D

Editováno 25.1.2014 12:13
Nahoru Odpovědět 25.1.2014 12:12
:)
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
mkub:

jasne... a aj s WinAPI to tak je, ci aj s popisom MSO formatu :D

 
Nahoru Odpovědět 25.1.2014 12:14
Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Odpovídá na mkub
Jan Demel:

Když se tady o tom tak bavíte ... Jsou hry naprogramované v C# hardwarově nenáročné ? A jak si C# poradí s tím vykreslováním ?

Nahoru Odpovědět 25.1.2014 12:58
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
Zdeněk Pavlátka:

C# je samo o sobě paměťově a časově náročné (v porovnání s jinnými jazyky).

Nahoru Odpovědět  -1 25.1.2014 13:03
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
Luboš Běhounek (Satik):

Pokud chceš dělat složitější hry pro desktop, ale nechce se ti je psát v C++, doporučil bych ti ten C#, je o něco pomalejší než C++, ale dají se v něm napsat slušně běžící i "docela rozsáhlé" hry.

V C# můžeš buďto používat nějaký framework (XNA/MONOGAME, MOGRE, případně UNITY) nebo přímo DirectX wrapper - třeba SlimDX nebo SharpDX.

Zdeněk Pavlátka : Je na tom hůře než C/C++, ale pořád slušně, troufám si tvrdit, že líp než většina ostatních používaných jazyků, na desktopech s Win poběží líp než obdobná hra napsaná třeba v Javě (no flame, prostě Win je pro .NET vylazenější než pro Javu :) ).

Nahoru Odpovědět 25.1.2014 13:19
:)
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Zdeněk Pavlátka:

Souhlasím s tebou. I C# zvládá dobrou grafiku, ale na rozsáhlé projekty se podle mě moc nehodí.

Nahoru Odpovědět 25.1.2014 13:31
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Kit:

Otázkou je, co si představuješ pod pojmem "rozsáhlý projekt". Jestli 3D střílečku, náročnou obchodní aplikaci nebo řízení letového provozu. Na to poslední se C# nehodí.

Nahoru Odpovědět 25.1.2014 13:36
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Jan Demel:

Když jsi zmínil to Unity ... Myslíš, že má cenu se to učit ? Nebude to ztráta času ?

Nahoru Odpovědět 25.1.2014 13:48
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Luboš Běhounek (Satik):

Jasně, dělat v tom něco jako WoW/Armu/cokoliv podobného rozsahu by nebylo ideální, ale dají se v tom dělat hezké věci a docela šlapou rychle:

Tower defense hra se slušnější grafikou
http://www.youtube.com/watch?…

Celá planeta:
http://www.youtube.com/watch?…

Nebo např. MMO hra do škol, jejímž vývojem jsem se chvíli živil (není toho tady moc ukázáno + je to nějaká starší verze)
http://www.youtube.com/watch?…

  • Jeden ostrov je 5x5 km, mezi ostrovy se dá přecházet, ve hře funguje reálná fyzika - kulaté věci se koulí z kopce apod., každý hráč může vlastnit dům, do kterého si může přidávat vybavení (různé postele, židle, stůl, skříň..), můžou mezi sebou komunikovat, obchodovat, je tam jednoduchý rpg systém (musíš jíst a spát, máš nějakou fyzičku apod.), můžeš hráče nebo v obchodě krást, můžeš si vykopat na zahradě pole, můžeš zasadit plodiny a rostou, v lesích rostou houby, je možné do vesnice zakoupit hřiště a hrát na něm fotbal, jsou tam spustitelné scénáře - třeba že ti voda zatopí vesnici, můžeš jiného hráče odtáhnout pryč, můžeš si měnit oblečení....

To všechno je napsané v C# (klient i server) a pro zobrazování je použit engine MOGRE.

Editováno 25.1.2014 13:50
Nahoru Odpovědět  +1 25.1.2014 13:49
:)
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
Luboš Běhounek (Satik):

Je to docela používané, takže ztráta času to snad není :)

Nahoru Odpovědět 25.1.2014 14:08
:)
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 22 zpráv z 22.