Diskuze: Adventura - Aky jazyk?

Volná diskuze Adventura - Aky jazyk?

Avatar
hawklightsk
Člen
Avatar
hawklightsk:

Zdravim,

Viem, ze ste uz na otazky tohoto typu asi alergicky, ale predsa to skusim. Chcel by som sa vas spytat, aky jazyk je najvhodnejsi na tvorbu point and click adventury (mozno nejake prvky RPG)?
Doteraz som sa ucil jazyky PHP, MySQL, C/C++ (hlavne zaklady) a najnovsie mam skusenosti s Javou - OOP (ku GUI som sa dostal iba tak okrajovo).
Myslim, ze java by bola na tuto hru dost vhodna, ale radsej by som chcel skusit iny jazyk, moc mi ta Java nesadla. Radsej by som C/C++, ale v tychto jazykoch skor vidim akcne, bojove hry. Tak, co si o tom myslite, ktory jazyk je najvhodnejsi?

PS: Viem, ze existuju rozne enginy na tvorbu adventur, ale radsej by som sa chcel popri tvorbe zdokonalovat v programovani, preto engine vyuzivat nechcem.

Dakujem!

Editováno 24.8.2013 14:18
 
Odpovědět 24.8.2013 14:18
Avatar
Drahomír Hanák
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na hawklightsk
Drahomír Hanák:

Největší úspěch by to IMHO mělo, kdybys ji udělat in-browser. Nejlépe v JavaScriptu. To má strašný potenciál, protože nemusíš nutit uživatele nic stahovat. Případě můžeš použít app cache pro offline mód a vždycky můžeš vydat update bez jakéhokoli stahování. V dnešní době je dost těžké, donutit lidi si něco stáhnout.

 
Nahoru Odpovědět  +2 24.8.2013 14:24
Avatar
Odpovídá na hawklightsk
Vojtěch Pospíchal:

Tak zaprvé: Myslíš že v enginech se neprogramuje? Myslíš že mu něco řekneš a engin to udělá za tebe? Jestli si nepleteš engine a editor v Sims! Zadruhé jestli ti java nesedla C++ vůbec nezkoušej. Cčko je zastaralí a dávno "předběhnutý" jazyk. Jestliže jsi se teprve teď dostal ke GUI tak na hry také můžeš rovnou zapomenout. Nejlepší začátek pokud se chceš věnovat tvorbě her je
zkusit si základy třeba v GameMakeru a pak se teprve začít učit programovat v nějakých vyšších jazycích (C#,Java)

 
Nahoru Odpovědět  ±0 24.8.2013 14:28
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
Vojtěch Pospíchal:

Četl jsi že se uživatel dostal teprve k okrajově ke GUI? Těžko bude programovat realtime hru v JavaScriptu.

 
Nahoru Odpovědět  ±0 24.8.2013 14:29
Avatar
Drahomír Hanák
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Drahomír Hanák:

GUI v Jave je úplně něco jiného než v HTML a CSS. Adventura není real-time hra. Stačí zanimovat pár věcí a má to dost dobrý efekt. Herní obrazovky jsou v podstatě statické, jenom je přepínáš. Nevidím na tom nic složitého. Vlastně je to dost jednoduché.

 
Nahoru Odpovědět 24.8.2013 14:33
Avatar
Odpovídá na Drahomír Hanák
Vojtěch Pospíchal:

Pokud vím chtěl Point And Click adventuru s prvky rpg - to znamená něco jako je toto: http://www.youtube.com/watch?… Pokud se ti toto podaří portovat do JavaScriptu. No byla by to přinejmenším revoluce.

 
Nahoru Odpovědět 24.8.2013 14:45
Avatar
hawklightsk
Člen
Avatar
hawklightsk:

Tak, zaprve dakujem za odpovede.
Ano, viem v enginoch sa vyuziva scriptovaci jazyk, vacsinou specialne vytvoreny pre ten konkretny engine (podobny js a Cckovym jazykom), s enginami na tvorbu adventur mam nejake male skusenosti, len som tym myslel to, ze je to predsa scriptovanie a nie je to moc podobne plnohodnotnemu programovanie v inych jazykoch ako C/C++/Java/C#(nechcem tym samozrejme povedat ze scriptovanie nie je programovanie).
S JavaSciptom mam par skusenosti, konkretne s jQuery, nie moc, ale vsetko sa da naucit, len treba cas :). Je to dobry napad spravit to v prehliadaci, len som sa uz po html, css, php, jQuery, chcel pustit do nieco ineho.

Zabudol som spomenut, ze to ma byt 2d. Nemyslim nieco ako walking dead, skor hry ako napr. Nuklearni Karel, mrtve mesto ...

Editováno 24.8.2013 14:53
 
Nahoru Odpovědět 24.8.2013 14:50
Avatar
hawklightsk
Člen
Avatar
hawklightsk:

A taktiez mi moc nejde o to, ci by to ludia stahovali, ma to byt skor na studinne ucili, aby som sa naucil programovat na konkretnom priklade a tvorba adventury mi prisla ako zaujimavy napad, taktiez nevravim ze to zacnem robit teraz... naucim sa zaklady jazyka a potom by som to zacal robit, len som si nechcel vybrat jazyk, je to hlupost, ktory moc nevyuzijem (vedomosti z inych jazykov su samozrejme prenositelne a princip fungovanie je takmer rovnaky, tak je to hlupost) :D .

 
Nahoru Odpovědět 24.8.2013 15:01
Avatar
Odpovídá na hawklightsk
Vojtěch Pospíchal:

Pokud chceš umět progamovat nauč se C#. Pokud chceš pak dělat hry stáhni si Unity ve kterém se v C# programuje a programuj.

 
Nahoru Odpovědět  -2 24.8.2013 15:12
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na hawklightsk
Kit:

Našel jsem tuhle jednoduchou adventuru ve Flashi
http://amanita-design.net/samorost-1/
a myslím si, že v Javascriptu by se to dalo spáchat také.

Nahoru Odpovědět  -1 24.8.2013 15:13
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kit
matesax:

Není Flash už krapet mrtvá technologie? Souhlasím s využítím HTML5 + pokud by to mělo být MMO, tak WebSockets...

 
Nahoru Odpovědět 24.8.2013 15:50
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na matesax
Kit:

Zkus si můj příspěvek přečíst ještě jednou a pořádně.

Flash jsem nikdy neprotežoval.

Editováno 24.8.2013 15:54
Nahoru Odpovědět 24.8.2013 15:51
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
hawklightsk
Člen
Avatar
hawklightsk:

Este ma napadla jedna moznost ako pouzit engine a zaroven sa aktivne vzdelavat v programovani a tj. vytvorit si vlastny engine na tvorbu adventury :D . Ale zial to je dost nerealne.

 
Nahoru Odpovědět 24.8.2013 15:58
Avatar
Odpovídá na hawklightsk
Michael Olšavský:

Není to tak nereálné pro 2D hru. Jen se musíš smířit s pomalejšími pokroky.

 
Nahoru Odpovědět 24.8.2013 16:02
Avatar
Vojtěch Pospíchal:

Když už tu tak protěžujete možnost spáchat to v browseru víte o tom že dnešní enginy už podporují hry pro browser? Sice si ve většině případů musíte stáhnout doplněk ale funguje to více než dobře. Třeba Unity umožňuje export do tří tipů pro prohlížeče: Unity Browser (musíte stáhnout doplněk přímo od Unity), Flash a Google Native Client

 
Nahoru Odpovědět 24.8.2013 16:04
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
matesax:

Vtipné je, že prohlížeč si stejně všichni museli stáhnout. Tedy pokud tu někdo nemá Windows a ještě navrch se mu líbí IE. A stejně tak jako prohlížeč si mohli stáhnout kompilátor kvalitního jazyka... Dokud se vývojáři prohlížečů konečně nedohodnou na jedné podobě webových stránek (HTML, CSS a JS), bude vývojář pro web muset vždy počítat s XY variantami. Přesto jsem doporučil HTML5 - a to proto, že už mě nebaví bojovat se všemi těmi lidmi - když to vývojářům browserů žerete, tak Vám asi nevadí, že půlka technologie nefunguje jak má...

 
Nahoru Odpovědět  +1 24.8.2013 16:16
Avatar
hawklightsk
Člen
Avatar
hawklightsk:

No, ako tak pozeram, ak by som sa rozhodol pre vlastny engine, tak by sa mi mohol hodit jazyk Lua, C a C++ [jazyky pouzivate pri tvorbe adventur od LucasArt(samozrejme ich bolo urcite viac :D)], je to aj vyhoda kedze v C/C++ uz ake take zaklady mam, takze idem hladat tutorialy a ak mi to pojde tak sa casom pustim aj do toho enginu :) Ak by ste mali nejake rady tak ich samozrejme ocenim. Vsetkym dakujem, ze sa zapojili do diskusie!

 
Nahoru Odpovědět 24.8.2013 16:25
Avatar
Odpovídá na matesax
Vojtěch Pospíchal:

Všechna řešení v Unity jsou podporovány všemi majoritními prohlížeči.

 
Nahoru Odpovědět 24.8.2013 17:46
Avatar
matesax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
matesax:

A jak by to asi udělali? (Tohle nemá žádný ByteCode...)

 
Nahoru Odpovědět 24.8.2013 18:48
Avatar
Odpovídá na matesax
Vojtěch Pospíchal:

Zkus se zeptat přímo těch vývojářů. Třeba ti odpoví.... O tom ale pochybuji......

 
Nahoru Odpovědět 24.8.2013 19:33
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 21 zpráv z 21.