Avatar
Inoue Yūki
Redaktor
Avatar
Inoue Yūki:

Zdravím,

zkouším vytvořit 3D hru a teď jsem ztroskotal u algorytmu pro umělou inteligenci, kde by zvířata chodili "sami od sebe". V tomhle jsem začátečník...

Odpovědět 19.8.2013 7:06
Avatar
Odpovídá na Inoue Yūki
Luboš Běhounek (Satik):

Ahoj,
pokud ti stačí, aby jen jednoduše popocházely, tak v náhodném intervalu - třeba jednou za 5-10 vteřin zvířeti nastavíš náhodný směr a necháš ho tím směrem nějakou náhodnou dobu jít, pak ho třeba můžeš nechat 5-10 vteřin zase stát.
Pro začátek je to celkem jednoduché a vypadá to docela hezky.

U složitějších algoritmů, jako třeba chůze za potravou nebo útěk před nepřáteli budeš potřebovat nějaký pathfinding, aby se uměly vyhýbat překážkám (pokud nemáš mapu úplně holou).

Nahoru Odpovědět 19.8.2013 7:23
:)
Avatar
Inoue Yūki
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Inoue Yūki:

Díky, myslím, že bude stačit tohle. :)

Nahoru Odpovědět 19.8.2013 7:40
Avatar
Odpovídá na Inoue Yūki
Luboš Běhounek (Satik):

Takhle nějak to může vypadat:
https://www.dropbox.com/…r/xzL4-kxBzZ

Ještě bych ošetřil, aby zvíře nemohlo mimo mapu a aby nemohly chodit skrz sebe (kolize) a myslím, že už by to bylo docela použitelné :)

Nahoru Odpovědět 19.8.2013 7:50
:)
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 4 zpráv z 4.