IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze: Co umět, než se vrhnu na hru.

Aktivity
Avatar
Sedmá z devíti:2.2.2015 22:57

Zase začínám programovat, ale teď už to myslím vážně.
Co bych měl umět, než se vrhnu na:
1, 2D hru - dejme tomu něco jako Mario.
2, 3D hru - příklad je třeba quake, doom, a nebo i MB Warband

Odpovědět
2.2.2015 22:57
JÁ JSEM polo kyborg
Avatar
Odpovídá na Sedmá z devíti
Neaktivní uživatel:2.2.2015 23:09

Asi nejdříve si vybrat jazyk.
Např. C# -> Pokud projdeš zdejší seriály,tak tam někde na konci je i programování v C# XNA.
Pak umět aspoň trochu grafiku(aby ta hra vypadala).
Na 3D hru musíš umět s nějakým programem na 3D grafiku(maya, cinema 4d, 3ds max, blender), jelikož modely asi jen tak nestáhneš.
V budoucnu nebude na škodu se naučit s Unity.

Editováno 2.2.2015 23:10
Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+2,50 Kč
Řešení problému
Nahoru Odpovědět
2.2.2015 23:09
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Sedmá z devíti:2.2.2015 23:12

Tak s jazykem to je jasné :D
Na Unity nesáhnu(Z mnoha důvodů)

Nahoru Odpovědět
2.2.2015 23:12
JÁ JSEM polo kyborg
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Sedmá z devíti:2.2.2015 23:14

Takže bych měl znát všechny ty věci z nadpisů jestli to chápu dobře?
A co matematika? Jak je to ve 2d a 3d hrách?

Nahoru Odpovědět
2.2.2015 23:14
JÁ JSEM polo kyborg
Avatar
Odpovídá na Sedmá z devíti
Neaktivní uživatel:2.2.2015 23:18

budeš potřebovat matematiku i fyziku :)

Editováno 2.2.2015 23:21
Nahoru Odpovědět
2.2.2015 23:18
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Sedmá z devíti
Neaktivní uživatel:2.2.2015 23:22

Ale pokud ti nejde matematika nebo fyzika tak to není problém, jelikož se jí většinu naučíš v praxi při programování :)

A jen tak mimo:
Nikdy se nekoukej na známky ze školy, nikdo tě nemůže líp ohodnotit než ty sám sebe :)

Editováno 2.2.2015 23:23
Nahoru Odpovědět
2.2.2015 23:22
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Sedmá z devíti:2.2.2015 23:59

Super, díky! Už se toho tak nebojím :)

Nahoru Odpovědět
2.2.2015 23:59
JÁ JSEM polo kyborg
Avatar
hanpari
Člen
Avatar
Odpovídá na Sedmá z devíti
hanpari:3.2.2015 6:39

Já bych ti doporučoval, abys dřív než cokoliv začneš dělat, si lehl doma na kanape, zavřel oči a nechal pracovat tu věc, co máš na krku.

Mohlo by to vypadat asi takto:
Když budu uvažovat 2d hru, s čím začnu. Dejme tomu, že panáčkem. Co musí dělat panáček. Musí být animovaný a pohybovat se po obrazovce.

Jen část z toho problému je o programování, druhá část je animaci a grafice obecně. Základní potíž je, dostat vůbec panáka na obrazovku.

Jak se bude pajdulák hýbat? Bude muset získávat nějaké vstupy od hráče. A jak to budu dělat?

Dobře, a když už se bude hýbat, co když do něčeho vrazí? Jak to poznám? Budu muset nějakým způsobem ošetřit kolize.

Pak povězme, že kromě hráče tam budeš mít i nějaké nepřátele. Zatímco hráče ovládá člověk, ostatní herní potvory ovládá počítač. A asi by se nikomu nelíbilo, když by slepě vrážely do zdi. To znamená, že budeš muset vymyslet nějaký pathfinding, tj. hledání cesty.

Když si takhle chvíli poležíš, zjistíš, že otázka programovacího jazyka není vůbec důležitá.

Tohle totiž řeší samostatné knihovny jako XNA, pyGame, popřípadě rovnou celé software jako Blender nebo Unity. Popřípadě programy, které jsou specializované na tvorbu her jako GameMaker.

Nicméně s čím jednodušším zadáním a sadou nástrojů začneš, tím máš větší šanci, že se někam dostaneš.

PS:
Co se týče té grafiky. Místo studia komplikovaných 3d systémů doporučuji vzít obyčejné pastelky a papír a pak použít scanner nebo digitální foťák.

 
Nahoru Odpovědět
3.2.2015 6:39
Avatar
hanpari
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
hanpari:3.2.2015 6:40

Právě modely si stáhne, ale to neznamená, že mu k něčemu budou.

 
Nahoru Odpovědět
3.2.2015 6:40
Avatar
Odpovídá na Sedmá z devíti
Neaktivní uživatel:3.2.2015 7:51

ahoj, mňa v poslednej dobe zaujali možnosti, ktoré ponúka Java 8 a JavaFX na tvorbu hier :) určite sa oplatí sa na to pozrieť

Nahoru Odpovědět
3.2.2015 7:51
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Martin Gabriel
Tvůrce
Avatar
Martin Gabriel:3.2.2015 9:18

S 2D hrou začni v konzoli. Můžeš ji naprogramovat téměř ve všem a aspoň sám uvidíš, jak moc vážně to s programováním her myslíš. :)

Nahoru Odpovědět
3.2.2015 9:18
"Be the change you want to see in the world" - Michael Scofield
Avatar
Odpovídá na Sedmá z devíti
Neaktivní uživatel:3.2.2015 10:03

Ešte mi napadla zaujímavá možnosť, tkinter v Pythone. Spravíš tam celkom zaujímavé veci, bez toho aby si potreboval nejaké extra znalosti.

Nahoru Odpovědět
3.2.2015 10:03
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Martin Gabriel
Sedmá z devíti:3.2.2015 10:46

Co tím myslíš? Třeba tetris?

Nahoru Odpovědět
3.2.2015 10:46
JÁ JSEM polo kyborg
Avatar
hanpari
Člen
Avatar
Odpovídá na Sedmá z devíti
hanpari:3.2.2015 11:46

POdívej, Neaktivní uživatel má pravdu.

Spíš než přímo tkinter bych zkusil želvičku. Je to ta nejjednodušší cesta pro začátek.

Pokud máš nainstalovaný python, zkus do příkazové řádky napsat:

python -m turtledemo

 
Nahoru Odpovědět
3.2.2015 11:46
Avatar
Sedmá z devíti:3.2.2015 11:56

Aha, já jsem špatně pochopen :D - Psal jsem: Zase začínám programovat. Ale to není vaše chyba. Umím normální základy a trošku něco z OOP(Jestli si to ještě pamatuji.)
To co programování obnáší - s tím jsem seznámen.

Nahoru Odpovědět
3.2.2015 11:56
JÁ JSEM polo kyborg
Avatar
Sedmá z devíti:3.2.2015 12:03

Takže když to shrnu tak:
Umět vše z nadpisů OOP a Základů. Ostatní věci potom budu dohledávat na googlu a tu matematiku taky. Je to tedy takhle?
(Nevěděl jsem komu dát vyřešeno(Hanpari nebo Bogdan) tak jsem dal tomu, co byl dříve.

Editováno 3.2.2015 12:05
Nahoru Odpovědět
3.2.2015 12:03
JÁ JSEM polo kyborg
Avatar
hanpari
Člen
Avatar
Odpovídá na Sedmá z devíti
hanpari:3.2.2015 12:09

Troufneš si na anglickou literaturu?

http://it-ebooks.info/book/3755/

http://it-ebooks.info/book/2470/

POkud se dostaneš alespoň na konec kterékoliv, budeš mít ty potřebné základy :)

 
Nahoru Odpovědět
3.2.2015 12:09
Avatar
David Novák
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Sedmá z devíti
David Novák:3.2.2015 12:19

Máš už nějaké praktické zkušenosti s tvorbou SW? Protože znát syntax jazyka a základní postupy není to stejné jako umět programovat..

Na začátek bych ti fakt doporučil něco hodně lehkého.. Protože když se pustíš do něčeho většího jako třeba to Mario, tak tě to přestane za chvilku bavit - je to práce na hodně hodně hodin a bude dlouho trvat než bude hratelná verze.. A když nejsou brzo výsledky, vzdáš to - teda pokud nemáš opravdu hodně silnou vůli a disciplínu :)

Osobně bych ti doporučil jako první udělat textovou hru. Kašli na jakoukoliv grafiku a začni fakt jen jádrem té hry - nějaké ovládání, o čem ta hra je a případně AI.
Doporučil bych taky něco, co má vcelku jasná pravidla a už jako hra existuje - ulehčí ti to vymýšlení. Můžeš zkusit třeba klasické lodě. Vem si programovací jazyk, co umíš nejlíp a vytvoř konzolovou aplikaci.. lodě, zásahy a minutí můžeš vykreslovat písmenky a ovládat vlastně jen zadáváním souřadnic, kam chceš střílet/umístit loď..
Taková hra by ti mohla zabrat tak 5-10 hodin než budeš mít první hratelnou verzi.. a tak okolo 15-25 hodin, než bys to vyšperkoval a udělal chytrou AI protivníka. Pak bys případně mohl udělat i multiplayer na dvou PC (to už je složitější)

Sry za vyčerpávající odpověď, ale doufám, že nějak pomůže.. Každopádně bych chtěl zdůraznit, že vývoj jakéholi hry není nic jednoduchého a trvá to dlouho.. zmiňoval jsi Warband.. Tak tu hru vyvíjel tým zkušených lidí více než rok. Počítej s tím, že tvé výtvory rozhodně nebudou tak dobré jako komerční hry a že jakákoliv složitější hra ti zabere stovky a tisíce hodin.. ;)
Každopádně hodně štěstí.. :) A kdybys chtěl zkusit ty lodě, tak klidně napiš soukromou zprávu a můžem to trochu prodiskutovat - dělal jsem to v Pascalu, když jsem začínal :D

Nahoru Odpovědět
3.2.2015 12:19
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
Odpovídá na David Novák
Sedmá z devíti:3.2.2015 13:09

Ach jo.. nemůžu dávat palce :D Ty lodě určitě zkusím. A mě nevadí, že je to dlouhé.
S tím Warbandem: No ono to zas tak složité není(Mělo by být, ale není). Je to v Pythonu a celkem to odflákli. Je tam strašně bugů atd.. Ale vím, že kdybych to dělal v jednom tak by to muselo být šílenství.
hanpari AJ mi nevadí. Díky :)

Nahoru Odpovědět
3.2.2015 13:09
JÁ JSEM polo kyborg
Avatar
David Novák
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Sedmá z devíti
David Novák:3.2.2015 13:32

Jak to s těmi limity palců vůbec funguje? :D
Myslím, že by bylo logičtější mít je vyšší - takhle je těch hodnocení opravdu poskrovnu..

Jako Warband je zabugovaný.. Trochu jsem to hrál ;)
Ale i tak tvorba takové hry trvá fakt dlouho.. Je to jednodušší, když použiješ nějaký hotový engine.. Ale i tak by to jednomu člověku trvalo roky..

Nahoru Odpovědět
3.2.2015 13:32
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
Odpovídá na David Novák
Sedmá z devíti:3.2.2015 13:37

Oni tam nejsou jen bugy - animace- no comment.. jízda na koni z kopce - no comment(létáš na sedlem) vyvážení zbraní a reálnost - no comment :D
A engine je taky celkem nevyvážený.

Nahoru Odpovědět
3.2.2015 13:37
JÁ JSEM polo kyborg
Avatar
David Novák
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Sedmá z devíti
David Novák:3.2.2015 13:39

Jop.. Navíc i co se týče obtížnosti, tak je to nevyvážené.. :D
Proto jsem to jen zkusil.. ;)

Nahoru Odpovědět
3.2.2015 13:39
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
Odpovídá na David Novák
Sedmá z devíti:3.2.2015 13:41

Já to taky jen zkusil(250h+-) :D

Nahoru Odpovědět
3.2.2015 13:41
JÁ JSEM polo kyborg
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 23 zpráv z 23.