Diskuze: DirectX / OpenGL / MonoGames / WebGL

Volná diskuze DirectX / OpenGL / MonoGames / WebGL

Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:

Dobrý den,
chtěl bych se naučit pracovat s 3D grafikou. A otázka zní, do které technologie jít? Neřeším jazyk, neřeším platformu, řeším jen co bude nejjednoduší na naučení. Ve výsledku bych se chtěl naučit DirectX, ale je vhodné se jej učit rovnou? Mám znalosti pouze z 2D grafikou pod SDL nebo canvasem. Co byste mi tedy navrhli jako nejlepší na základy?
Děkuji

Odpovědět 21.2.2014 20:52
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Zdeněk Pavlátka:

DirectX je opravdu složité. Já ti doporučuji MonoGame, je snadné na naučení a hodně toho umí. Oproti webGL je výrazně rychlejší.

Nahoru Odpovědět  +3 21.2.2014 21:08
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:

ANo, je složitý, toho jsem si vědom. Ale zároveň je ze všech zmíněných technologií nejvýkonější. A navíc, když člověk ví co se děje pod tím, je už jedno kterou technologii bude poté využívat...

Nahoru Odpovědět  +1 21.2.2014 21:15
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Luboš Běhounek (Satik):

Monogame je pro C#, SDL je v C++, ne?

Jinak v C++ můžeš začít čistým DX, není to tak těžké.

V C# buďto monogame a nebo SharpDX - http://sharpdx.org/.

Nahoru Odpovědět 21.2.2014 21:19
:)
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
patrik.valkovic:

Ano, MonoGame je C#, SDL/DirectX/OpenGL je C++ a WebGL je Javascript.
SharpDX je vlastně nádstavba DirectX pro C#, takže to ve výsledku výjde na stejno (co se grafiky týče, ne aplikace jako takové)
Jen mám strach se rovnou vrhat na DirectX, přeci jen, je to obrovská knihovna. Nebude to příliš?

Nahoru Odpovědět  +1 21.2.2014 21:21
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Lako
Člen
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Lako:

A proč se chceš vrtat v Direct X?

 
Nahoru Odpovědět 22.2.2014 9:44
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Lako
Zdeněk Pavlátka:

Výkonná a pěkná grafika?

Nahoru Odpovědět 22.2.2014 9:48
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Lako
patrik.valkovic:

Do budoucna případná tvorba her, koneckonců, co se člověk jednou nauučí, to už nezapomene. Navíc chci psát výkonné aplikace => musím vědět jak to funguje pod tím vším. Proto je můj oblíbený jazyk C++. Ano, proč nepsat v C# nebo v Javě (popřípadě sem řadím i PHP), když je to 3x jednodušší....ale potom vídám programátory, kteří tam píšou tak neskutečné prasárny, a to jedině z důvodu, že neví jak to funguje pod tím, jinak bz si něco takového nedovolili napsat. Už jen ruční správa paměti je něco, co by měl člověk minimálně umět, když už to nepoužívá. Potom si v cyklu tvoří třeba 1000 objektů a je mu to úplně jedno, však GC to uklidí...
Jak jsem psal výš,když budu vědět jak to funguje interně, poté už je to jen o naučení se metod.
Ale stále jsem nedostal odpověď, mám jít tedy rovnou na Direct, nebo se k němu mám dostat přes nějakou jinou technologii?
Mám vyhlédnutou tuto knihu
http://www.amazon.com/…p/1936420228

Nahoru Odpovědět  +1 22.2.2014 10:11
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Lako
Člen
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Lako:

Taky na to můžeš jít z druhé strany... Ted například přes monoGame a k tomu directu se postupně dostávat

 
Nahoru Odpovědět  +1 22.2.2014 10:24
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Luboš Běhounek (Satik):

Je to na tobě, rozdíl mezi DirectX v C++ a SharpDX v C# je minimální, SharpDX je v podstatě jen přepsaný DX pro pohodlné používání v C#.

Monogame už je trochu výše, je to spíš takový framework, zatímco DX je spíš jen knihovna, prostě je tam i něco navíc a je to zjednodušené, dělá toho víc za tebe.

Nahoru Odpovědět 22.2.2014 10:27
:)
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 10.