Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Jan Demel:

Čaute lidi :) Moc jsem nad tímhle tématem zatím moc uvažovat nechtěl, protože vím, že jsem člověk, který je strašně netrpělivý a málo věcí dotáhne až do konce. No ale i přes to myslím nastal čas. Jak píšu ve svém profilu, tak jednou by jsem chtěl být programátorem her např v CryEnginu. Chtěl jsem se vás zeptat, jestli si myslíte, že má cenu začít se učit CryEngine už teď ? Nebo raději ze začátku něco jednoduššího jako Unity ? Problém je v tom, že jsem v C# došel jenom po OOP (dále mě to nějak moc nechytlo) no a nevím, jestli by jsem dal to C++. Vím, že takové enginy jako CryEngine nebo UDK se bude učit doost dlouho, ale nadruhou stranu jaké krásné věci se v tom dělají :3. Ta další věc o kterou se tady bojím je to, že by jsem potom nesehnal práci kvůli tomu, že jsem zahodil např. 3 roky svého života s CryEnginem.

Odpovědět 2.2.2014 9:46
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
David Čápka:

Přijde mi lepší učit se mainstream jazyky jako C# nebo Javu, které nejsou složité a práce je pro ně hromada. Hry můžeš mít jako koníček, hodně lidí to tak má. Přesně jak říkáš, já bych si to asi neriskl, učit se několik let jeden engine a pak zjistit, že mě nikdo nezaměstná.

Nahoru Odpovědět  +1 2.2.2014 9:59
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Jan Demel:

Takže se mám raději naučit ten C# pořád něco a jako koníček dělat třeba něco pro CryEngine? Celkem by měl zajímalo, jak to mají třeba WarHorse...? Jak se dokážou živit a zároveň vyvíjet Kingdome Come ? Oni to taky mají jako bokovku ?

Nahoru Odpovědět 2.2.2014 13:11
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
Vojtěch Pospíchal:

Právě proto je dobré dělat v Unity. Budeš dělat co tě baví - hry + zdokonalíš se v C# protože hry se bez OOP dělat stejně prostě nedají.

 
Nahoru Odpovědět 2.2.2014 13:20
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
(Téměř) neaktivní:

Warhorse to nemají jako bokovku, jelikož peníze na vývoj jim dává sponzor, tak se tomu mohou věnovat plnohodnotně a CryEngine mají přímo licencovaný od Cryteku s tím, že dostali i zdrojové kódy CryEngine, aby si ho mohli předělat podle sebe. Jinak CryEngine je vyvíjen v C++ a následující verze by měli běžet i pod linuxem, jelikož do Cryteku teď přijímali lidi, kteří dokáží portovat věci z Windows na Linux

 
Nahoru Odpovědět 2.2.2014 13:20
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
Vojtěch Pospíchal:

Ne nemají. Oni jsou placený soukromým investorem - Zdeňkem Bakalou. Jenže jsou to všechno profesionálové s několikaletou praxí.

Editováno 2.2.2014 13:22
 
Nahoru Odpovědět 2.2.2014 13:21
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
(Téměř) neaktivní:

Ještě takový dodatek, ten CryEngine si od Cryteku koupili a sponzor dostane určitá procenta z prodejů hry, tak aby se mu vrátila investice a ještě na ni vydělal (Ten sponzor je nějaký pražský podnikatel, který nemá s hrami zkušenosti a tak chtěl, aby šli Warhorse na Kickstarter, aby viděl, že o hru je zájem. Což se povedlo a už Warhorse dotuje)

 
Nahoru Odpovědět 2.2.2014 13:24
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
TomBen:

Doporučuji učit se hlavně principy.
Syntax zestárne a zmizí, jazyky se mění, platformy se mění, enginy zestárnou a budou zapomenuty. Jediné, co jakž takž zůstává jsou obecné principy - způsoby, jakými se jednotlívá herní zadání realizují. Když například jednou pochopíš particles, dokážeš je pak udělat poměrně rychle v čemkoliv. Vždycky se podívej na nějakou hru a řekni si: Chci vědět, jak se udělá tohle..
Nebojuj sám a svůj vlastní čas investuj jen do vzorových realizací, ze kterých budeš znovu čerpat ty sám a které budeš ukazovat jako portfolio svých prací. Komplexní a kvalitní projekt dělej jenom v kvalitním týmu. Pokud je dobrý tým, tak klidně makej i zadarmo.

PS: Pokud pochopíš nový princip, není žádný čas zahozený.

Editováno 2.2.2014 14:09
Nahoru Odpovědět  +2 2.2.2014 14:07
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
Luboš Běhounek (Satik):

Jestli začneš nejdřív na Unity nebo rovnou v CryEnginu je si myslím celkem jedno, vyjde to zhruba nastejno.

CryEngine sám je napsaný v C++, ale jinak se v něm scriptuje v jazyce LUA, takže se koukni na něj.
Samozřejmě znalost C++ ti umožní si prohlédnout, jak to funguje pod pokličkou.

U toho shánění práce záleží na tom, jaké místo bys sháněl, jestli čistě programátor nebo spíš ten, co píše ty scripty.
Pokud se naučíš nějaký jazyk typu C++, tak máš větší šanci, protože můžeš zastávat obě místa (naučit se to scriptování je pro běžného programátora jednodušší než pro scriptaře naučit se programovat), zatímco když budeš umět jen scripty, programovat engine nemůžeš.

Pokud budeš umět CryEngine, tak rozhodně práci seženeš i v jiném enginu, jak už tu psali ostatní, hlavní je znát ty principy, které jsou všude stejné/podobné, detaily implementace už se pak naučíš nebo vygooglíš během chvilky.

Nahoru Odpovědět 2.2.2014 16:29
:)
Avatar
petrph
Člen
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
petrph:

Ahoj-programování her je trochu odlišný od programování jinejch aplikací. Čili popřemýšlej o tom jestli na to máš talent-na to můžeš zkusit navrhnout a naprogramovat nějakou delší hru s víc levely třeba v Gamemakeru .Nebo potom třeba v Javě pro mobilní telefony.A tak podobně.Konaj se různý veletrhy a setkání programátorů počítačovejch her. tak se tam můžeš zajet podívat, třeba ti i poraděj, jaká je poptávka a co by ses měl umět.
Ale to C++ se nauč určitě, poněvadž i většina jazyků pro progr, her používaj jeho syntaxi, volaj jeho funkce - nebo naopak v C++ voláš funkce SDL, OpenGl, DirectX,Allegro...

 
Nahoru Odpovědět 2.2.2014 17:21
Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Odpovídá na petrph
Jan Demel:

Dobře. Takže jaký engine by jste mi doporučili, aby jsem se učil ? UDK nebo CryEngine 3 ? Samozřejmě, že se nejdříve podívám na C++ ... Snad to nebude tak hrozné, jak si myslím, že to bude :D

Nahoru Odpovědět 2.2.2014 18:06
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
(Téměř) neaktivní:

UDK, či CryEngine to je jedno, ale v UDK scriptuješ v Unreal Scriptu, natož v CryEnginu scriptuješ (jak je výše zmíněno) v Lua.

 
Nahoru Odpovědět 2.2.2014 18:22
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
(Téměř) neaktivní:

Jo a mimochodem Epic (vývojaři UDK) nabízejí možnost prodávat hru vyvinutou v UDK prodávat s tím, že prvních 10000 dolarů si necháš a pak jim z výdělku budeš odvádět 20%

 
Nahoru Odpovědět 2.2.2014 18:26
Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Odpovídá na (Téměř) neaktivní
Jan Demel:

No tak myslím si, že nemám takový skill na to, aby jsem mohl mou hru nějak prodávat :D ... chci se v tom nejdříve naučit a potom se uvidí :)

Nahoru Odpovědět 2.2.2014 19:43
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na (Téměř) neaktivní
Ondrca:

A co když si vyděláš 10000 dolarů a pak prodej hry ukončíš? :D

Nahoru Odpovědět  -1 2.2.2014 19:44
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Jan Demel:

Kdo by takovou věc udělal ... :D

Nahoru Odpovědět 2.2.2014 19:56
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Demel
Ondrca:

Ten kdo nechce platit vývojářům enginu :D a 10000 dolarů = 203460 KČ mu stačí za jednu hru.

Nahoru Odpovědět 2.2.2014 19:59
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Jan Demel:

Já by jsem byl absolutně nenasycený :D ... Ale jakože nedokážu si představit, co všechno by jsem musel udělat, kdyby jsem chtěl udělat řekněme ... jednoduchou 2D hru. Nemám vůbec představu o tom, kolik by to vzalo času a co by jsem se musel naučit.

Nahoru Odpovědět 2.2.2014 20:03
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Avatar
Ondrca
Redaktor
Avatar
Nahoru Odpovědět 2.2.2014 20:05
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Jan Vargovský:

Takže budeš 2 roky vyvíjet hru. Pak jí releasneš a jakmile dosáhneš 10k $ tak přestaneš prodávat a budeš 2 roky vyvíjet znova? Místo toho abys prodával dál a dával 20% jim? Jestli to tak máš, GL v životě :D

 
Nahoru Odpovědět  +2 2.2.2014 20:30
Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jan Vargovský
Jan Demel:

Myslím si, že by se ani těch 10k $ nevydělalo :D Nebo respektive podle mě neexistuje hra, kterou by dokázal udělat člověk sám za tak rychlou dobu a měla by úspěch.

Nahoru Odpovědět  +1 2.2.2014 21:45
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 21 zpráv z 21.