Diskuze: Jak moc jde v javě 3d?

Volná diskuze Jak moc jde v javě 3d?

Avatar
Vojtěch Pospíchal:

Nedávno se to tu řešilo.....Proč si všichni spojí 3D + hra = JAVA. Vždyť je na to milióny lepších způsobů. Ale řekněme to takhle: Pokud jsi začátečník na Javu a tvorbu her, zapomeň na JAVU a jdi pracovat v něčem snažím (NIKOLI méněcenějším...) třeba na Unity, CryEngine. Pokud si myslíš že programovat umíš (to by jsi se zřejmě neptal na tuto otázku) a máš dostatek trpělivosti klidně to zkus. Java enginů a frameworků je dost, namátkou: jMonkeyEngine, LWJGL a stovky dalších. Já každopádně stojím za klasickými enginy.

 
Odpovědět  -1 23.2.2014 23:49
Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Jan Vargovský:

Našel jsem třeba tuto stránku http://www.java-gaming.org/

 
Nahoru Odpovědět 24.2.2014 0:06
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

To co je na tom kickstarteru ve videu by Java v pohodě zvládla.

Rozhodně ale nejjednodušší cestou pro tebe je opravdu použít CryEngine/Unity, udělá to SPOUSTU té práce, která stejně ve hře není vůbec vidět (engine) za tebe.

I v Unity tu hru musíš naprogramovat, jen máš funkční základ pro ovládání, vykreslování, ozvučení, tuším, že i pro multiplayer apod.

Nahoru Odpovědět  +1 24.2.2014 1:06
:)
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Vojtěch Pospíchal:

Bohužel v poslední době zjišťuji, že ten funkční základ je vážně jenom základ. Zvuk v Unity je naprosto tragický, osvětlení to samé. MultyPlayer podpora v Unity v základu už je, ale jen Peer-To-Peer takže zase nic extra použitelného... Vykreslování je na docela dobré úrovni ale i tak je lepší si jej přepsat k obrazu svému (Od poslední verze Unity pozoruji "pixelování" stínů). Jenom fyzika funguje téměř bezchybně.

 
Nahoru Odpovědět  -1 24.2.2014 10:15
Avatar
Martin Gabriel:

No nechci Tě hned odrazovat, takže si to určitě zkus a hned zjistíš, že psát engine (když píšeš, že C++ se učit nebudeš) je makačka jako prase.
Je třeba si uvědomit, že existuje spousta enginů, na jejichž vývoji pracují lidi full-time. Psaní engine doma je zbytečná práce navíc, která se kvalitou ani z daleka nebude rovnat konkurenci (jestli vůbec bude fungovat).

Každopádně hodně štěstí s vývojem her. :)

Nahoru Odpovědět  +1 24.2.2014 10:36
"Be the change you want to see in the world" - Michael Scofield
Avatar
Benjibs
Člen
Avatar
Benjibs:

Nechápem, čo sa tu robí z toho tragédia...
Ja by som do Javy na tvojom určite išiel namiesto nejakého vyššie spomínaného enginu.

Áno, zrejme sa na tom dosť narobíš naviac - lenže to všetko by ti malo len pomôcť. Jednak sa zlepšíš v Jave a jednak sa budeš viac spoliehať na seba. (čo je len dobré) Netvrdím, že treba znovuobjavovať bicykel. Ale ak si v štádiu učenia sa, určite je lepšie toho robiť sám od úplnej nuly čo najviac.

Nahoru Odpovědět 24.2.2014 11:11
1 + 1 = 2
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Luboš Běhounek (Satik):

Co je na zvuku v Unity tragické? Použít třeba FMOD můžeš kdyžtak kdykoliv :D
Že by Unity neumělo klient-server se mi nezdá.
Pixelování stínů - není to jen o tom, jak to nastavíš? Stíny se dají kreslit více způsoby, určitě to tam musí jít někde přepnout...

Nahoru Odpovědět 24.2.2014 12:50
:)
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Vojtěch Pospíchal:

Co je na zvuku v Unity tragické? Nemožnost odrazu zvuku, chabá podpora utlumení zvuku atd.... Stíny: Ne už jsem to řešil s podporou Unity Tech, jedná se o bug. Ale pokud máš Source verzi dá se poměrně jednoduše opravit. A ano Unity jako takové Client server neumí. Musíš si to zajistit sám (Respektive jistá podpora pro to tam je, ale je téměř nepoužitelná).

 
Nahoru Odpovědět 24.2.2014 13:13
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Luboš Běhounek (Satik):

Uh, odraz zvuku? Unity používá na zvuky FMOD, což je nejpokročilejší dnes ve hrách používaná knihovna na zvuky, použitá i ve hrách jako WoW, Crysis, ...

Pokud ti tohle nestačí, tak myslím, že problém nebude v Unity... :D

Nahoru Odpovědět 24.2.2014 13:19
:)
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Vojtěch Pospíchal:

Odrazem zvuku myšleno kupříkladu simulace zvuků v tunelu :) A ano nestačí mi to, proto si některé věci do zvukového systému v Unity dopisuji ;)

 
Nahoru Odpovědět  +1 24.2.2014 13:39
Avatar
Luboš Běhounek (Satik):

Napíšu to takhle:
Java ti bude rychlostně dostačovat u psaní hry na cokoliv.
Pokud by ti v něčem rychlostně nedostačovala, tak není problém v Javě, ale v návrhu a nedostačovalo by ti ani C++.

Java/C# se tu řešilo už mnohokrát, pohledej ve starších diskuzích, ve výsledku je to celkem fuk.

Preferoval bych C#, pokud máš v plánu vyvíjet jen pro Windows,
Javu, pokud chceš mít hru multiplatformní a C++ jen pokud opravdu děláš TOP AAA hru s TOP grafikou, kde jde o každý frame navíc.

Nahoru Odpovědět 24.2.2014 16:29
:)
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Pospíchal
Luboš Běhounek (Satik):

Pro simulaci zvuku v tunelu se používá efekt Reverb, reálná ozvěna se nikde (běžně) nepoužívá.

Nahoru Odpovědět 24.2.2014 16:30
:)
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 12 zpráv z 12.