Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Kit:

Díval jsem se na několik videotutoriálů o tvorbě programů. Většinou se používá nějaké IDE, jako např. Eclipse, NetBeans nebo Visial Studio. Všichni o tom pějí, jak je IDE skvělé na programování, ale v těch tutoriálech všechno datlují ručně. Vůbec nevyužívají toho, co (možná) to IDE umí. Prostě v těch tutoriálech by obyčejný Notepad posloužil skoro stejně dobře. Vůbec mě to nemotivuje k tomu, abych nějaké IDE začal používat. Připadá mi to bez užitku.

Které vlastnosti z toho svého IDE aktivně používáte?

Odpovědět 25.4.2013 11:33
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Luboš Běhounek (Satik):

Používám VS, využívám z něj:

  • Intellisense (napovídání proměnných, tříd, parametrů funkcí, apod.)
  • Takovou tu kontrolu, kdy mi to chyby, warningy a info podtrhává už při psaní (neznám název).
  • TFS (verzování)
  • Designer když navrhuji winform, na asp.net ho nepoužívám.
  • Takové ty drobnosti, jako chytré přejmenování proměnné (chápe to kontext a nenahrazuje to text, ale opravdu jen tu proměnnou), generování těla metody, když použiju nějakou, která ještě neexistuje
  • Debugger - nahlížení do obsahů proměnných, krokování programu, okamžité vykonání příkazu, editace za běhu programu
  • Zobrazení assembly - můžu krokovat i kód zobrazený jako assembler, používám to hlavně při zkoušení různých benchmarků apod.

Vím, že VS umí mnohem víc, ale jsem líný se to všechno nějak systematicky učit :)

Nahoru Odpovědět  +1 25.4.2013 12:20
:)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Kit:

A nějaké generování částí programu nepoužíváš? Mně třeba editor z

for i pole

vyrobí

for (int i = 0; i < pole.length; i++) {
}

nebo třeba z

= JFrame

udělá

JFrame frame = new JFrame();

nebo z

stub java.awt.event.KeyEvent;

vyrobí

public class MyKeyListener implements KeyListener {   //TODO class stub

    @Override
        public void keyTyped(KeyEvent event) {   // TODO method stub
        }

    @Override
        public void keyPressed(KeyEvent event) {   // TODO method stub
        }

    @Override
        public void keyReleased(KeyEvent event) {   // TODO method stub
        }
}
Nahoru Odpovědět 25.4.2013 12:47
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:

Moje VS nebo Eclipse mi podtrhávají chyby, také rozumí syntaxi a navrhují mi metody, případně jejich parametry. V Notepadu bych si musel pamatovat jak volat každou metodu.

Editováno 25.4.2013 13:04
Nahoru Odpovědět 25.4.2013 13:03
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:

Co se týče generování, používám implementaci abstraktních metod, případně interfacu. V Javě generuji gettery/settery.

Nahoru Odpovědět 25.4.2013 13:04
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Odpovídá na Kit
Luboš Běhounek (Satik):

Takovéhle vychytávky nepoužívám, ale asi by to nebylo špatné, možná to vyzkouším, určitě to nějaký VS plugin bude umět.

Nahoru Odpovědět 25.4.2013 13:09
:)
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Petr Nymsa:

Já používám také VS a využívám defakto stejných funkcí jako ostatní. V klasickém textovém editoru by mi chyběl intelissense, podtrhávání a co velmi pomáhá je skvělý debuging VS :)

Nahoru Odpovědět 25.4.2013 13:16
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:

K čemu je dobré generování getterů a setterů? Vždyť to ani automaticky generovat nejde. Možná tak akorát hlavičky, ale je hloupost generovat gettery a settery pro všechny vnitřní proměnné objektu.

Nahoru Odpovědět 25.4.2013 13:17
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na Kit
Зайчик:

Já to používám jen jako kompilátor a hlavně díky našeptávači nemusím psát vlastně všechno ale často jen tabuju a urychlí to práci, ale že bych používal něco z těch milion věcí co IDE umí? To ne.

Nahoru Odpovědět 25.4.2013 13:49
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Зайчик
Kit:

Našeptávač jsem si ve svém editoru udělal také. Není to moc složité. Hlavně mi připadá zbytečné provozovat komplexní IDE kvůli takové prkotině.

Kompilaci a testy také spouštím přímo z editoru. Chtěl jsem jen vědět, co mi v editoru Vim chybí z užitečných vlastností, abych si je dodělal. Mezitím jsem si udělal podle tipu od David Čápka generátor setterů a getterů, i když jejich užitečnost jsem již zpochybnil. Mám je tam a můžu je použít.

Nahoru Odpovědět 25.4.2013 14:03
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Kit
David Čápka:

No ty sis z toho editoru v podstatě udělal IDE. Zprovoznění IDE není složité, párkrát se klikne a Next a je to ;-) Co se týče systémových prostředků, tak kromě Netbeans s tím nemám problém, dělám v Aptana (Eclipse) a VS na netbooku s Intel Atom a funguje to dobře.

Nahoru Odpovědět 25.4.2013 14:05
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Kit:

Provozuji to na PIII/700 MHz/256 MB RAM. Obávám se, že běžně používaná IDE bych na tom asi nerozhýbal. Kromě toho bych přišel o mnoho oblíbených vlastností svého editoru, protože žádný jiný editor je nemá :)

Odezva na složitější úkony s reflexí je do 0.7 sekundy (např. generování stubů) a to jsem ochoten tolerovat. Vím, že třeba Eclipse to generuje o něco déle. Na Atomu je to ještě o něco rychlejší.

Nahoru Odpovědět 25.4.2013 14:14
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Luboš Běhounek (Satik):

Proč nepořídíš za pár drobných něco silnějšího? :)

Nahoru Odpovědět 25.4.2013 14:33
:)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Kit:

Prý musím tohle nejprve rozbít :)

Zároveň mě to motivuje k tomu, aby mé programy byly rychlé a efektivní.

Editováno 25.4.2013 14:36
Nahoru Odpovědět 25.4.2013 14:34
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Michal Žůrek (misaz):

Já mám rád Visual Studio kvůli intelliSense, to píše kód v podstatě za tebe.
Dále insert snippets, to napíšeš třeba swith, dáš 2x tab a ono ti to doplní celou syntaxi. Navíc si sám můžeš tvořit své snippets, ale ve VS11 (2012) je jich dost, takže jsem to využil asi jen 2x, když jsem si tvořil úplně vlastní.

Nahoru Odpovědět 25.4.2013 14:39
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
exyi
Redaktor
Avatar
exyi:

ja tez pouzivam VS. Pouzivam jiz zminene funkce a jeste generovani handleru pro eventy (coz je asi ten snippet):

button.OnClick += //ted zmacknu dvakrat TAB a  udela mi to metodu

jeste je skvely Web Essentials na weby: generovani takovych tech -moz-, -webkit- do CSS, pridavani obrazku jako data url, minifikace skriptu

Editováno 25.4.2013 14:43
 
Nahoru Odpovědět 25.4.2013 14:41
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Kit:

Tyhle věci jsem si do svého editoru už dopsal. Snippet manager jsem měl asi jako první, kvůli němu jsem to dělal. Jenže ten plugin byl až trapně jednoduchý, tak jsem si ho začal doplňovat o další vlastnosti. Teď zjišťuji, co má běžné IDE a můj plugin ne. Moc toho není.

Nahoru Odpovědět 25.4.2013 14:46
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na exyi
Kit:

Zajímavé. Dva taby za sebou sice přetížit nemohu nebo spíš nechci, ale třeba "= Tab" nebo "= Tab Tab" by se už použít dalo.

Nahoru Odpovědět 25.4.2013 15:05
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Michael Olšavský:

Bezne ide toho ma jeste mnoho navic, ale z tech praktickych veci je to asi jiz vse ;-)

 
Nahoru Odpovědět 25.4.2013 15:08
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michael Olšavský
Kit:

Právě o to mi šlo. Udělat si pár užitečných doplňků, které ulehčují práci. Už se mi to nafouklo asi na 300 řádek, takže přestanu rozšiřovat a začnu zeštíhlovat.

Nahoru Odpovědět 25.4.2013 15:22
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Odpovídá na Kit
Luboš Běhounek (Satik):

Asi bych neměl nervy používat takovou starou šunku, to bych radši plat za 3-4 hodiny v práci obětoval a koupil aspoň třeba něco takového http://pc.bazos.cz/…OJ-300W-.php :D

Editováno 25.4.2013 17:07
Nahoru Odpovědět 25.4.2013 17:07
:)
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek (Satik)
Kit:

Stolní PC mám, ale odešel mi na něm systémový HDD, takže v tuto chvíli si musím vystačit s tím NTB, ke kterému jsem provizorně připojil datový HDD.

Na druhou stranu jsem si za těch pár dní zvykl tak, že ani nic výkonného nepotřebuji. Aspoň nepařím hry :)

Nahoru Odpovědět 25.4.2013 17:13
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
Paradise
Redaktor
Avatar
Paradise:

Visual Studio 2012 Express. Sice většinu funkcí nevyužívám, ale třeba jednoduchý debugging je super, pak to napovídá proměné, metody... Když jsem zkoušel Python, tak jsem měl strašný problém zporovniz debugging, takže díky za C# a VS.

No a taky se mi líbí, jak nová verze krásně ladí designově s OS (Win 8 ).

Editováno 28.4.2013 9:54
 
Nahoru Odpovědět 28.4.2013 9:54
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Paradise
Kit:

Právě že jsem si svůj editor Vim (který prý nikdy nebude IDE) nastavil tak, že přímo z něj spouštím nejen kompilaci, ale i automatické testy, takže debugging nepotřebuji.

Za hlavní výhodu považuji jeho univerzálnost. Dá se s ním programovat v jakémkoli jazyku a pro každý z nich mít jinou sadu maker a pluginů, které se píší velmi snadno v libovolném jazyku.

Líbí se mi jeho strohost. Žádné menu, žádné postranní lišty, nic. Jen stavový řádek dole.

Nahoru Odpovědět 29.4.2013 9:43
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 24 zpráv z 24.